Toon posts:

Wat is die harddisk nu in hemelsnaam aan het doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het het wel eens met opstarten, dat het erg lang duurt voordat de harddisk weer eens stopt met draaien, gelukkig niet vaak, maar heeeel soms ook, als ik een beetje aan het werk ben, surfen ofso, en dat de harddisk soms gewoon minutenlang aan het draaien gaat! Komt dan echt geen eind aan!
Echt irri als de computer zonder mijn toestemming allerlei vakantiebaantjes aan het uitoefenen is. Zelfs als ik helemaal NIETS doe doet hij dat heel af en toe.
Ik heb volgens mij geen virus, steeds de nieuwste update draai ik, ik ben ook geen dutch koe, geen screensaver, en volgens mij maakt hij ook geen backup ofzo.
Of is dit soms een algehele geheugendump?
Ik had er een gigabyte ram inzitten, en dat heb ik nu verminderd naar 256 MB, maar vandaag gebeurde het weer, en weer zo lang!

Als ik nu eens WIST wat de harddisk voor belangrijks aan het doen is, dan zou ik er wat meer vrede mee hebben....
Ik run Win XP op een 1,7 Intel, en er zitten 2 Maxtor d740L harde schijven in, een 48 speed barnder van Acer en een Pioneer a04 dvd brander.

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09
Is het niet iets in je scheduled tasks? Dat ie na 30 minuten gaat defraggen ofzo?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als dit niet het geval is, controleer dan je harddisk met het tooltje van de harddiskfabrikant. De linkjes staan in OM FAQ :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

twitter.com/curly_sanders

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

'T kan ook liggen aan Offline Files. Indien deze is ingeschakeld, dan kan eens in de zoveel tijd Windows druk zijn om te achterhalen of er files moeten worden gesynchroniseerd...

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the tip! Maar.. nee, Fast Searching stond bij mij al uitgeschakeld. Dus dat was het niet.
Ook zie ik inderdaad dat elke dag om 0:59 een virusupdate word uitgevoerd...
Maar dat is niet de verklaring. Zeker niet overdag.

Ik zal die utility wel even gaan opzoeken bij Maxtor. Maar ik denk dat de harde schijven wel ok zijn.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Indexing Service aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee, staat niet aan....
Pagina: 1