Ik heb een probleempie, ik heb op m'n werk een update gedaan op de search engine. Dit naar aanleiding van die geile kleurtjes hier op GOT.
Het lukt allemaal redelijk, maar als je op meerdere woorden zoekt, en niet het eerste, maar vanaf het tweede woord kan er een probleempie ontstaan.
Als het tweede woord iets van de source code bevat die het woord gaat vervangen, dan kleurt i het eerste woord niet, en komt de source door in de result.
Laat me ff de source hier neer pleuren
Het gaat dus fout in regel 24 vanaf de tweede keer dat die loop gaat lopen.
Ziet iemand een fout???
Het lukt allemaal redelijk, maar als je op meerdere woorden zoekt, en niet het eerste, maar vanaf het tweede woord kan er een probleempie ontstaan.
Als het tweede woord iets van de source code bevat die het woord gaat vervangen, dan kleurt i het eerste woord niet, en komt de source door in de result.
Laat me ff de source hier neer pleuren
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? $numzoek = count($zoeksplits); IF ($numzoek == 1 AND $zoeksplits[0] == "") { $docshow = $docnaam; } ELSEIF ($numzoek == 1 AND $zoeksplits[0] != "") { $docshow = eregi_replace($zoeksplits[0], "<span style=\"background-color: #FFFF00\">\\0</span>", $docshow); } ELSE { $kleur[0]="#FFFF00"; $kleur[1]="#00FF00"; $kleur[2]="#FF00FF"; $kleur[3]="#0000FF"; $i=0; WHILE($i < $numzoek) { $docshow = eregi_replace($zoeksplits[$i], "<span style=\"background-color: $kleur[$i]\">\\0</span>", $docshow); $i++; } } ?> |
Het gaat dus fout in regel 24 vanaf de tweede keer dat die loop gaat lopen.
Ziet iemand een fout???
edit:
BTW dit is een alleen het gedeelte dat de rusult kleurt, en is een include van de hoofdresult pagina.
BTW dit is een alleen het gedeelte dat de rusult kleurt, en is een include van de hoofdresult pagina.
[ Voor 0% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 06-09-2002 11:44 . Reden: Extra info ]