Abbadon, this one is for U

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
---Hieronder een opmerking van de moderator op mijn laatste Toppic en tss## mijn bemerkingen daarover...---

Hee drammer, na 16 minuten je topic kicken is _niet_ de bedoeling!

#OK hiervoor sorry, zal het niet meer doen#

Daarenboven, als jij CL2 wilt, koop je CL2 geheugen; niemand kan je garanderen dat CL2,5 spul bij jou zonder problemen op CL2 gaat draaien. Veelal is een snellere speedgrade ('PC3000' of 'PC3200') wel in staat om op CL2 te draaien op lagere snelheid maar om nu hier alle DIMM's plus ervaringen de revue te laten passeren is niet de bedoeling.

#Als dit onderdeel van het GOT forum "Processors,Mobo's & Geheugen" noemt, dan lijkt mijn vraag hier wel perfect over te gaan. Een klein kind weet ook dat cas2.5 ram hierop dan ook dient te draaien, maar mag ik dan niet meer vragen ook wat de maximum timings zijn van mensen met reepjes ram en dit mobo ? De antwoorden hierop kunnen mij wel helpen kiezen voor ram die hier bij de computerboer in mijn streek onder de toonbank ligt.
Als ik dan lees in toppics dat een blijkbaar identiek reepje wel draait op een bepaalde setting bij een bepaalde persoon, waarom mag ik hier dan geen vraag over zenden ?#

#Sorry maar een geluk dat u geen zakelijke deals moet afspreken met mij of andere Belgen, want uw brutale manier van reageren komt bij de meeste belgen toch niet beleefd over#

Oh, verkijk je trouwens ook niet op het enorm kleine verschil tussen CL2,5 en CL2, het is slechts een halve kloktik van slechts één aspect van alle timing parameters. Hoe dan ook, deze gaat dicht, temeer er met de search hier wel het één en ander over te vinden is.

#Over het kleine verschil hierin ben ik mij ook bewust , maar dan kan je dit even goed zeggen tegen iedereen die performance reepjes koopt zoals die XMS van Corsair#

#Als u gefrustreerd geraakt doordat misschien onder uw neus alles 10 keer verschijnt, tja, maak die search dat wat visueel opvallender, dan zullen noobs zoals ik zelf wel ruiken dat dat een magische functie is. Maar op een forum is het misschien wel de bedoeling voor dit soort dingen mensen aan mensen te laten vragen en niet via een search knop. Hoevwel ik moet toegeven dat jullie search wel goed werkt in tegenstelling tot andere forums, maar dat weet een beginnende gebruiker ook niet meteen...#

Met vriendelijk groet,

Annihilator

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

U bent zeker nieuw hier? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Klagen over een slotje (of een reactie op een "foute" sluitmessage) doe je via mail of ICQ. Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! of wellicht in Lieve Adjes.

Verder zijn er speciale tags om iemand te quoten:
code:
1
[quote]Tekst die gequote moet worden[/quote]
Dit maakt het geheel een stuk leesbaarder.

Asus A7V333, welk geheugen draait hierop @333 cas2 ?
Het is ook wel makkelijk om het topic er bij te zetten waar je over praat :)

* Compubiter gaat even lezen, is wat lastig zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Inderdaad :) Ik wou dit gewoon even kwijt, vond het nogal heavy reactie van de moderator, niet dat ik hem nu rauw lust, maar het moest mij toch even van het hart...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Kijk ik leer hier weer bij, dank je, zal in het vervolg correct quoten :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Sorry maar een geluk dat u geen zakelijke deals moet afspreken met mij of andere Belgen, want uw brutale manier van reageren komt bij de meeste belgen toch niet beleefd over.
Tsja, in Nederland gaan we inderdaad op een wat "hardere" manier met elkaar om. Get used to it... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18

OgWok

U.N.C.L.E.

Kben het wel eens dat sommige mod's wel wat vriendelijker mogen zijn.

"Te eenvoudige vraag, slotje" en "ga eerst maar naar SCSI school en kom maar terug als je examen hebt gedaan, slotje" zijn nou niet echt antwoorden die overlopen van vriendelijklheid of begrip. Dat er ook nieuwe tweakers komen die nog niet van de hoed en de rand weten is "all in the game".

Vriendelijkheid kost iets meer moeite.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tachyon schreef op 06 september 2002 @ 11:24:
[...]

Tsja, in Nederland gaan we inderdaad op een wat "hardere" manier met elkaar om. Get used to it... ;)
Waarom zou hij ? Is nergens voor nodig. De botte boer uithangen wordt overal in de wereld gedaan 8)7

Wordt het daar beter van? Nee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

-GF-Annihilator schreef op 06 september 2002 @ 11:13:
#Als u gefrustreerd geraakt doordat misschien onder uw neus alles 10 keer verschijnt, tja, maak die search dat wat visueel opvallender, dan zullen noobs zoals ik zelf wel ruiken dat dat een magische functie is. Maar op een forum is het misschien wel de bedoeling voor dit soort dingen mensen aan mensen te laten vragen en niet via een search knop. Hoevwel ik moet toegeven dat jullie search wel goed werkt in tegenstelling tot andere forums, maar dat weet een beginnende gebruiker ook niet meteen...#
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#pre-got
Iedereen die hier voor het eerst komt wordt geacht de FAQ te lezen, deze is sinds de overgang van Topix naar React een stuk korter en worden alleen de belangrijkste punten er uit gelicht. Hierin wordt dus ook beschreven dat je eerst dient te zoeken voordat je een topic opent.
OgWok schreef op 06 september 2002 @ 11:26:
Kben het wel eens dat sommige mod's wel wat vriendelijker mogen zijn.

"Te eenvoudige vraag, slotje" en "ga eerst maar naar SCSI school en kom maar terug als je examen hebt gedaan, slotje" zijn nou niet echt antwoorden die overlopen van vriendelijklheid of begrip. Dat er ook nieuwe tweakers komen die nog niet van de hoed en de rand weten is "all in the game".

Vriendelijkheid kost iets meer moeite.....
Ik denk dat je nu een beetje overdrijft. Er wordt hier inderdaad een beetje niveau van de mensen verwacht, maar de meeste sluitmessages zijn zeer netjes om mensen op weg te helpen. Als je een eenvoudige vraag hebt kun je die stellen op bijvoorbeeld www.beginnersweb.nl, hier wordt gewoon iets meer verwacht van de mensen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is een van de meest actief gemodde forum die ik ken
soms terecht soms niet zal altijd een discussie blijven denk ik , zelf ben ik van mening dat als een vraag niet intressant is er ook niet gereplyed word en het topic vanzelf wel verdwijnd.

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 11:33:
GoT is een van de meest actief gemodde forum die ik ken
soms terecht soms niet zal altijd een discussie blijven denk ik , zelf ben ik van mening dat als een vraag niet intressant is er ook niet gereplyed word en het topic vanzelf wel verdwijnd.

[
Hulde voor de wijze respons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Tachyon schreef op 06 september 2002 @ 11:24:
[...]

Misschien anders GoT used to it??? ;) :+

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang je niet op persoonlijke titel iemand aanvalt mag er best wel is wat dubbel gevraagt worden vind ik. (Tolerantie toch ook een Nederlandse eigenschap ..?)
Maar de mods van GoT bepalen wat wel en niet mag dus het is aan hun kost ze alleen wel erg veel tijd zo.
Persoonlijk maakt het mij niet veel uit GoT heeft mij in het verleden veel informatie verschaft met of zonder search.

Maar goed het is aan de beleid makers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Tja, inderdaad, zelf zat ik vroeger nogal veel op forums van Reactorcritical en bij het gebruiken van GOT is er inderdaad veel verschil qua instelling. Ik had de indruk dat een forum diende om iedereen te helpen, zelfs op reactorcritical kwam ik toppics tegen over "mijn spel speelt maar tegen 60 hz, hoe los ik dit op?" , na verloop van tijd zag ik er zo een paar 10-tallen, maar die verdwenen dan doordat niemand daar nog op wou reageren, de gebruiker komt dan zelf wel na enig snorren te weten dat hij dat antwoord 1 pagina ervoor ook al kon vinden.
Tweakers heeft dan inderdaad een perfecte zoekfunctie, maar het is niet omdat jij in een Mercedes rijdt dat iedereen dit gewend is, dus moet je ook niet verwachten dat iemand die er net gebruik van maakt, alle toeters en bellen weet staan...

Maar ok , ik sta altijd open voor positieve kritiek dus ik zal in het vervolg mijn vraag zelf een paar keer herlezen vooralleer ik ze post... :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Iedereen die hier voor het eerst komt wordt geacht de FAQ te lezen, deze is sinds de overgang van Topix naar React een stuk korter en worden alleen de belangrijkste punten er uit gelicht. Hierin wordt dus ook beschreven dat je eerst dient te zoeken voordat je een topic opent.
Idd, maar als ik nu eens mijn vraag in search intyp inde vorm van ( +cas +latency +2 +A7V333 ), hoe lang moest je dan nog zoeken denkt u ? Je vind dan veel zaken die er wel iets mee te maken hebben maar waar niet echt iets staat waar je veel wijzer uit wordt.

Als je dan bijvoorbeeld in een toppic waar iemand zeg dat hij stabiliteitsproblemen heeft, de vermelding ziet van A7V333 en twinmoss geheugen die niet in bank 3 past met cas 2, dan heb je inderdaad 1 antwoord op je vraag. M.a.w. wil je ff zo 10 reacties zodat je kan vergelijken, dan mag je wel heel wat toppics afschuimen om een volledig antwoord op uw vraag te krijgen... vandaar dat ik die specifieke geheugen problemen ff afzonderde in een nieuwe toppic...

Bij nader inzicht zou ik dan misschien beter in het vervolg mijn vraag toevoegen in een ander toppic , ook al zijn de daar dan bezig met andere problemen rond dat moederbord ? Juist ?

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 06-09-2002 12:33 . Reden: Spelling :) ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een move to -> Lieve Adjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeps, lijkt mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

-GF-Annihilator schreef op 06 september 2002 @ 12:31:
Idd, maar als ik nu eens mijn vraag in search intyp inde vorm van ( +cas +latency +2 +A7V333 ), hoe lang moest je dan nog zoeken denkt u ? Je vind dan veel zaken die er wel iets mee te maken hebben maar waar niet echt iets staat waar je veel wijzer uit wordt.
Tijdelijk extra searchengine.
Hier een searchvoorbeeld.
Op het moment is de search redelijk *kuch* brak, nog lang niet alle topics zijn geindexeerd. Vandaar dat ACM een extra searchengine heeft ontwikkeld.
Bij nader inzicht zou ik dan misschien beter in het vervolg mijn vraag toevoegen in een ander toppic , ook al zijn de daar dan bezig met andere problemen rond dat moederbord ? Juist ?
Als het betrekking heeft op jou probleem wel. Als de enige overeenkomst tussen jouw probleem en die van het topic waar je in zit het moederbord is liever niet.

Ik zou zeggen: Probeer de alternatieve search eens, als je er daarna niet uitkomt kun je een nieuw topic openen met daarin aangegeven wat je allemaal al gevonden hebt, geprobeerd hebt, etc.

Ik weet zelf vrij weinig van de vraag die jij stelt, dus durf ik ook niet te zeggen of de eerder genoemde door mij uitgevoerde search relevante resultaten oplevert ;)
Dit soort moves meld je niet in het topic zelf maar in Schop een Modje.
En kijk daar: [rml][ PMG] -> [ LA][/rml]. Het is gewoon even afwachten op een bevoegd iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28
Prima allemaal dit, maar dan wel in LA, move PMG -> LA dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Nu wat uitleg van mij kant. Jouw vraag is er een van die aard waarop het antwoord best wel met de zoek te vinden is; er zijn legio topics te vinden die over PC2700 DDR-SDRAM gaan en hun (out of spec) instellingen. Het gaat mij gewoon te ver om voor elke mobo/ram combo maar een topic te laten openen, dan is het hek v.d. dam. Je kunt wel om een hele berg ervaringen vragen maar een CL2.5 DIMM op CL2 laten draaien is niets anders dan een vorm van overclocken en niks is gegarandeerd; bij de ene werkt een DIMM van merk X op moederbord Y prima out of spec, maar diezelfde combo kan bij een ander verschillende resultaten opleveren.

Daarenboven reageer ik totaal niet brutaal, ik geef je zelfs nog tips i.p.v. alleen een simpele "op slot". Dat het jouw niet aanstaat dat ik je op niet mis te verstane bewoording op jouw véél te vroege kick wijs is jouw probleem, een probleem welke niet de jouwe zou zijn geweest als je de FAQ had gelezen en het fatsoen zou hebben gehad jouw topic niet ten koste van andermans topic binnen een schamele 16 minuten te kicken, dát is brutaal.

Wel, wat voor enkele anderen betreft, opmerkingen als 'botte boer' of 'hardere manier van omgaan' lijken me zonder enige vorm van onderbouwing tamelijk nutteloos alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op 06 september 2002 @ 11:13:
#Sorry maar een geluk dat u geen zakelijke deals moet afspreken met mij of andere Belgen, want uw brutale manier van reageren komt bij de meeste belgen toch niet beleefd over#
:D Hier zitten ook belgische mods hoor 8) En die kunne soms ook wel brutaal overkomen. Meestal wel onbedoeld >:)
De ene dag is de andere niet he !

Het vroeg kicken wordt hier nu eenmaal -terecht- gestraft.
gebruik volgende keer gewoon de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn jullie allebei met het verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Als beginnende gebruiker had ik het ook niet onmiddelijk door dat indien ik reply op mijn bericht, ik dit naar boven toe"kick" in de lijst. Ik heb nu ook geen zin om even de faq te herlezen maar ik ben dat toen toch niet tegengekomen dacht ik dat dit "kicken" werd toegepast. Had ik geweten dat mijn toppic hierdoor bovenaan in de lijst kwam had ik niet zo vlug gereageerd, egoisme is nu net niet mijn bedoeling, anders moet je geen forums bezoeken vind ik.

Maar de stelling van u rond "egoisme van mijn kant", duidt nogmaals op mijn eerder vermeldde stelling van de Mercedes...

Believe me, als ik kan helpen doe ik dat wel , en ik hoef zeker niet op de bovenste plaats te staan ! Maar dit soort van ordenen van toppics was ik nog niet gewend... srry

En over dat brutaal zijn, tja, dat is relatief , bij de ene komt dit grof over bij de andere niet, maar heb hier ondertussen de ganse historie eens aan een paar collegas laten zien en 'k moet zeggen dat ze mijn mening deelden, maar vondendan ook dat ik op mijn beurt ook wel grof terug reageerde :)

Dus ja, ik ga niemand iets verwijten want ieder mens maakt fouten, alleen ben ik zo ingesteld dat als mij iets niet zint, ik het ook graag zeg...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Mooi, is jouw recht om er wat van te zeggen :) Persoonlijk vind ik dit een storm in een glas water; iemand een drammer noemen als 'ie z'n topic na een kwartier kickt lijkt me niet direct onder de noemer brutaliseren vallen. Maar okay, ik ga er niet meer moeilijk om doen.

Ow, je hoeft me geen 'U' te noemen, het is hier een behoorlijk informele aangelegenheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Wel, wat voor enkele anderen betreft, opmerkingen als [knip] of 'hardere manier van omgaan' lijken me zonder enige vorm van onderbouwing tamelijk nutteloos alhier.
Feiten hoef je, in tegenstelling tot meningen, IMO niet te onderbouwen. En het is dus gewoon een feit dat Nederlanders ,door de bank genomen, op een andere, vaak directere manier met elkaar omgaan dan Belgen dat doen.

Overigens vind ik absoluut niet dat jij, Abbadon, brutaal bent of iets dergelijks. Je bent een van de meest redelijke modjes hier en ik vond het al vreemd dat iemand anders daar blijkbaar anders over dacht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
OK , blij dat dit rechtgezet is, en plz people , begrijp mij niet verkeerd, ik heb geen commentaar op Nederlanders, maar die directere aapak is een feit, iets wat je als belg snel opmerkt, maar dit wil niet zeggen dat ik problemen heb met Nederlanders, zeker niet. Ik denk eerder nog problemen met een Waal ( franstalige belgen ), dan met jullie :)

Greetz...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Abbadon schreef op 06 september 2002 @ 14:09:
Ow, je hoeft me geen 'U' te noemen, het is hier een behoorlijk informele aangelegenheid :+

Da's een gewoonte. Trouwens, je moet u ook niet altijd als formeel beschouwen hoor.

Wij zeggen gewoon:
Ik heb uw auto gezien
terwijl Nederlanders eerder zeggen:
Ik heb jouw auto gezien
Terwijl dat bovenste niet formeler bedoelt is dan de NL versie.

jouw is een woordje dat in Belgie (althans, in mijn omstreken) niet tot nauwelijks gebruikt wordt.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Internationale desoriëntatie, laten we het daar maar op houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee en iedereen leefde nog lang en gelukkig enzo O+ :+

Nee, is verder wel helemaal uitgesproken en afgehandeld :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.