A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dé antenne-innovatie voor de korte golf
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
stel dat het straks lukt om een bord op 166 fsb te laten lopen, is er dan nog verschil met de KT400 (even los van nieuwe chipset features) ?
nieuws: Athlon XP 2700+ (333MHz FSB) met Barton core? <-- als je zoekt naar de post van jesternl lijkt dat wel te kunnen (ik weet, niet officieel, maar toch).
want wat ik ook niet helemaal snap: heeft pc2700 geheugen voor kt333 chipset nou nog iets te maken met die 333 mHz waar het geheugen straks op gaat lopen ?
thnx
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Verwijderd
Fsb 133mhz + 33 mhz voor de memory klock prestatie winst nihiel, officieel geen 166 mhz fsb support
Correct me als ik er naast zit
Misschien omdat ze dan goedkoper zijn?Abbadon schreef op 06 september 2002 @ 11:09:
waarom wil je nu per se het bord kopen en pas over een poos zo'n XP2700+
Beetje stomme vraag imho hoor
Maar goed. Wachten, wachten. Je kunt voor eeuwig blijven wachten omdat er altijd wel weer wat nieuws komt. Upgrades zijn het vaak net niet waard, tenzij je een board koopt en daar de sloomste cpu opzet die erop kan oid.
Geen toeval natuurlijk, is alleen maar om maar omzet te maken met die mobo's e.d...
Je ziet dat vaak, je koopt b.v. een P4 2,4 Ghz en je haalt de 3 Ghz niet eens meer, of een XP 2200+ en de 2700 lukt niet, te hoge FSB...
Je kunt wel proberen de veranderingen net een stapje voor te zijn door even te wachten en een mobo te kopen wat net wél een tikje extra aankan, dat extra voltage/FSB support, maar wat zie je dan : je hebt zo lang gewacht dat je er nu ook maar meteen een snellere cpu bijdoet (goedkoper geworden ondertussen).
En wat blijkt! Het verschil met de cpu waar je nu maximaal naar kunt upgraden is weer klein geworden doordat je nu een snellere cpu hebt gekocht dan je eerst in gedachten had
Zoiets is het dus altijd wel. Ergens op wachten lijkt nooit te helpen, iets snellers komt altijd weer. De truck om langer met je hardware te doen is er gewoon tevreden mee zijn en de grafische instellingen van je games wat lager te zetten (en overclocken
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Ik denk dat ik wel ga voor de MSI Kt4 met Via kt400 chipset om in de toekomst de mogelijkheid te hebben om snellere CPU te plaatsen. Ik kan op dit moederbord voorlopig mijn xp1600+@1800+ wel kwijt.
Volgerns mij begrijp je donders goed wat ik bedoel
@Topicstarter. Ik bedoel dat ik er een beetje van opkijk dat je nu een modern bord wil kopen en er pas later een modernere cpu op wilt prikken. Je schiet er in het algemeen weinig mee op een oude cpu op en modern bord te prikken, dan kun je beter de upgrade tegelijk doen: cpu/mobo/ram in één keer. Met al die tussenstapjes loop je nu eenmaal het risico dat je later iets wil hebben wat niet op je bord past en dat terwijl dat bord je in de tussentijd weinig tot niets aan performanceverbetering heeft opgelverd. Een 1GHz Thunderbird zal echt niet merkbaar beter uit de verf komen op een KT333 bord met PC2100/PC2700 dan op een KT133 bord met PC133 SDRAM, in ieder geval niet zóveel beter dat het de investering in het bord en geheugen rechtvaardigd (ik weet niet wat voor cpu je hebt maar omdat je een Abit KT7 hebt en aan de XP2700+ denkt neem ik aan dat jouw huidige cpu niet de meest moderne is).
Als je het geduld hebt om op de XP2700+ te wachten lijkt het me verstandig ook op een bijbehorend mobo te wachten, maar dat ben ik (of je huidige bord moet toevallig stuk zijn, dat maakt 't verhaal weer ietsje anders)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
nee, ik MOET niet nu upgraden, maar het zou leuk zijn...
de discussie gaat trouwens een grappige kant op, maar niet helemaal wat ik me had voorgesteld
misschien voor het gemak de vraag iets anders stellen:
stel dat ik straks een 2700+ / 3000+ / meer ? zou willen kopen, gaat dat lukkens als ik
1: nu een kt333 mobo koop met onofficiele 166 fsb support (asus bijv). De performance zal dan niet optimaal zijn, maar de cpu zou (?) kunnen draaien (btw, dat verhaal van Babutski snap ik niet echt, als iemand daar nog wat over kan uitleggen ... )
2: nu een kt400 bord koop. Je leest ook overal dat de kt400 standaard nog niet 'af' is en dat we het nog maar moeten zien, etc.
btw even voor de goede orde, ik ben het absoluut met de meningen van W3ird_N3rd en Abbadon eens over het feit dat blijven wachten geen zin heeft. Ik probeer alleen voor nu de beste beslissing te maken ..
begroeting.. waar ??
[ Voor 0% gewijzigd door MerijnB op 06-09-2002 19:50 . Reden: oh nix ... ]
Het kan dat ie nu al dingen wil doen die echt niet gaan op z'n huidige bak en dat ie daarom een XP1800+ wil, en zodra die dingen goedkoper zijn doorgraden (nieuw woord door mij uitgevondenAbbadon schreef op 06 september 2002 @ 19:24:
[...]
Volgerns mij begrijp je donders goed wat ik bedoel
Wat jij bedoelt snap ik trouwens ook wel hoor
Je hebt achteraf altijd de verkeerde beslissing gemaakt.MerijnB schreef op 06 september 2002 @ 19:38:
btw even voor de goede orde, ik ben het absoluut met de meningen van W3ird_N3rd en Abbadon eens over het feit dat blijven wachten geen zin heeft. Ik probeer alleen voor nu de beste beslissing te maken ..
Tenzij je een Asus P3B-f hebt gekocht toen die uitkwam en er later een Tualatin op hebt gemod. Maar dat zijn maar relatief weinig uitverkorenen die dat gedaan hebben..
Begroeting onder posts & repliesthnx all
Merijn
Verstuurd vanaf mijn Computer®