Toon posts:

[W2K SERVER] Kan bestand niet deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2000 server met daarop een 30 tal cliënts. Doet enkel printer/file sharing. Het probleem dat ik nu heb is dat er meer en meer bestanden (word *.htm) niet meer kunnen verwijderd of gewijzigd worden.

Als je ze wilt verwijderen zegt w2k dat ze read-only zijn. Kijk je naar de properties dan staat read only niet aan. Als je ze opent in word, kan je ze niet meer aanpassen.

Een herstart van de server zonder de cliënts verbonden heeft niets opgeleverd. Kan er mij iemand uitleggen wat ik hier aan kan doen en eventueel een reden waarom w2k dit doet ??

(alle cliënts zijn W2K machines)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 17:51
ik ken t probleem bij XP..
had een divx film die ik al eeuwen niet had gedraaid en die kon ik niet deleten doordat hij gebruikt werd :?
het heeft zichzelf opgelost... waarom weet ik niet

Bier, Whiskey en Metal!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Lord_Mithril schreef op 06 september 2002 @ 11:11:
had een divx film die ik al eeuwen niet had gedraaid en die kon ik niet deleten doordat hij gebruikt werd :?
Dat staat in de WOS FAQ ;)

eye-d: is er geen client die ze open heeft staan? Kijk daar even naar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En kijk ook even naar de permissies, misschien staat daar wat vreemds?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral bedankt voor de replys.

1) Nope, geen clënts die de file bezighouden
2) Permissies verzet, lukt ook niet

Wat ik nu wel ontdekt heb is dat als ik bv. de file wil renamen dan zegt hij dat de koppeling met de bijhorende map zal verbroken worden (klik ik hier dan op ok dan geeft hij ook de error dat de file bezet is)
chkdsk gaf ook niets nuttigs.

Iemand nog ideetjes ?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:00

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb er ook wel eens lat van idd, het hele probleem is dat het bestand in gebruik is.
Het probleem is opgelost na een reboot of het programma sluiten wat het filetje gebruikt.
heb je een van deze 2 gedaan kun je ze zonder problemen verwijderen.
Of je der iets aan hebt , ik weet et niet, maar goed, dit zijn mijn ervaringen :)

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
heb gereboot en het bestand is niet in gebruik :)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
probeer onder dos te booten en ze dan te verwijderen. als het NTFS is moet je ff een NTFS ondersteunende bootsdisk halen van www.bootdisk.com
suc6

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Lord_Mithril schreef op 06 september 2002 @ 11:11:
windows XP probeert dan een preview te laten zien, en heeft daarom die file meteen in gebruik. wat ik altijd doe, is bestand in een nieuwe map plaatsen, en dan de map weg flikkeren...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat morgen allemaal proberen, thx for the info
Pagina: 1