Toon posts:

Laptop schiet ongevraagt het internet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier een laptop aan een router op het netwerk hangen, nu is het probleem dat als deze laptop aan staat hij ongevraagt verbinding maakt met het netwerk/internet en inbelt.

Zijn er soms programma's voor om te kijken welk programma steeds inbelt??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:27:
IK heb hier een laptop aan een router op het netwerk hangen, nu is het probleem dat als deze laptop aan staat hij ongevraagt verbinding maakt met het netwerk/internet en inbelt.

Zijn er soms programma's voor om te kijken welk programma steeds inbelt??
Tja, ZoneAlarm.
Als een programma verbinding wilt maken met internet vraagt ZA dus eerst aan jouw of dat wel mag, als jij nu NIET aanzet dat hij je antwoord moet onthouden, weet je telkens dus welk programma het is die verbinding wilt maken.
Voordeel: Je hebt gelijk een goede firewall :+

🌞🍃

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kijk eens naar Windows Update (dus dat Windows wil kijken of er updates zijn). Ik heb een keer bij een PC gehad dat hij hierom ging inbellen.

Andere mogelijkheden: Norton Antivirus, Outlook Express, MSN Messenger. Allemaal programma's die wel eens zelf willen inbellen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Geen zonealarm, geen msn, wel PC Cillin.

En ik ben hem nu aan het updaten. Windows dan :P

this btw win2k.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:51:
En ik ben hem nu aan het updaten. Windows dan :P
Ik weet niet hoe het zit bij 2K, bij XP is er namelijk een mogelijkheid om Windows zelf updates uit te laten voeren. Dus dat hij zelf kijkt of er updates zijn. Deze optie zou er wel eens voor kunnen zorgen dat hij automatisch inbelt (maar wellicht dat het met de update ook wel werkt :P).

En DataBeest bedoelde meer dat je ZoneAlarm kan installeren om te kijken welk programma wil inbellen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 06 september 2002 @ 11:02:
[...]
Ik weet niet hoe het zit bij 2K, bij XP is er namelijk een mogelijkheid om Windows zelf updates uit te laten voeren. Dus dat hij zelf kijkt of er updates zijn. Deze optie zou er wel eens voor kunnen zorgen dat hij automatisch inbelt (maar wellicht dat het met de update ook wel werkt :P).

En DataBeest bedoelde meer dat je ZoneAlarm kan installeren om te kijken welk programma wil inbellen ;).
o zo :P

In PC-CIllin zit ook een firewall, ik ga daar eens naar kijke :)

Verwijderd

Topicstarter
dit zie ik:

Type :
cloaking

Tijd :
11:47:49

In/OUT :
in

Protocol :
ICMP

Source IP adress :
192.168.1.254

Source port :
N/A

Destination IP :
192.168.1.33

Destination port :
N/A

Description :
Cloaking

Bij source ip zie ik:

192.168.1.254 en 192.168.1.1 steeds om en om.

Destination ip is altijd hetzelfde.

Rest is ook hetzelfde behalve de tijd.

Volgens mij ken ik hier ook geen flikker mee is het niet??

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
is het maybe niet een of ander vage sex dial progje, dat zou ook kunnen, die proberen ook allemaal Inet verbuinding te maken a 1 euro per minuut

Verwijderd

Topicstarter
Nee lijkt me niet :P
Pagina: 1