[WinXP] handmatig instellen irq's

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44
Ik heb al de search gebruikt, maar kan niks vinden dat bij mij werkt.
Ik heb een aantal irq's die gedeeld zijn en dat geeft problemen (BSOD's). Nu heb ik dus WinXP opnieuw geinstalleerd in standard pc mode, en ik heb in m'n BIOS de ACPI-functie uitgeschakeld. Maar nou zijn de irq's nog steeds gedeeld. Ik heb ze ook al eens handmatig ingesteld in het BIOS, maar dat werkt ook niet.
M'n systeem: zie sig, heb alle nieuwste drivers geinstalleerd (Det 40.41, Via 4-1 4.42, BIOS versie 3.5).
Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik weet het ff niet meer ;(

Verwijderd

Wat staat er in dat blauwe scherm. Welke driver/file?

• Mottebelke
Er staat geen file-naam in. Wel IRQ_NOT_OR_LESS_EQUAL of iets dergelijks. Maar over een driver wordt dus niet gerept.

Verwijderd

Wat je moet doen is in Device Manager, onder Standard PC, de optie IRQ steering uitzetten. Dan pas kun je met de hand IRQ's gaan sturen.

Over 't algemeen is dit verre van noodzakelijk en zou ik eerst eens naar een BIOS update voor je mobo gaan kijken, dat lost meestal alle problemen op.

Verwijderd

Deze melding kan er ook op duiden dat je geheugen niet helemaal in orde is. Op deze site kan je een proggie downloaden om je geheugen te testen (memtest86).

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Dat heeft niets met IRQ's te maken. Er staat IRQL niet IRQ.

Deze fouten worden bijna altijd veroorzaakt door drivers. Kijk eens of je in het bluescreen de naam van een device of driver staat.

IRQ-sharing is in principe geen enkel probleem. Als je een beetje normale hardware hebt en ACPI is dat volkomen normaal en mag het met hardware van na 1999 eigenlijk geen probleem geven.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Mottebelke
Bedankt voor de tips. Ik zal ze eens gaan uitproberen en dan kom ik wel terug.

• Mottebelke
Humm, na wat geschuif met de verschillende PCI-kaarten in de desbetreffende sloten ben ik tot een configuratie gekomen die wel werkt. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Hopelijk blijft dit zo. Bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1