Toon posts:

[WinXP] vraagt bij install niet om domain *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij de installatie van Windows XP krijg ik de optie om aan te melden bij het domein helemaal niet .
Ik heb gewoon de originele Windows XP Professional, hoe kan dit?

Alvast bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 21:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan hang je 'm daarna toch alsnog aan een domain ?

Move NT > WOS
met titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt me niet, ik krijg iedere keer een error met het verbinden dan , het ligt neit aan de instellingen van de Server want ik heb ook nog andere pcs daarop aangesloten ( inclusief Windows Xp pcs).

Verwijderd

goh wat informatief weer... "ik krijg een error"

Verwijderd

Zit er misschien geen (of geen goed herkende) netwerkkaart in je machine?

Geen netwerkkaart -> geen netwerk -> geen domein?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

• hoe probeer je de pc aan te melden
• welke foutmelding krijg je

Verwijderd

Topicstarter
Zit er misschien geen (of geen goed herkende) netwerkkaart in je machine?

Geen netwerkkaart -> geen netwerk -> geen domein?
Dat zou misschien nog wel eens kunnen,want zodra al mijn drivers geinstalleerd zijn doet alleen mijn netwerkkaart het nog niet , die moet ik dan apart installeren , maar hoe los ik dat dan op tijdens de installatie?
Want het aanmelden op een domein in windows zelf lukt op een niet bekende reden gewoon niet,heel vreemd want bij de andere pcs deetie dat wel!

bedankt iig

Verwijderd

Topicstarter
hoe probeer je de pc aan te melden

welke foutmelding krijg je

Ik probeer dat via de eigenschappen van 'Deze Computer' en dan naar Çomputernaam'en da naar 'wijzigen' . Hij geeft dan de foutmelding "Toegang geweigerd" .
als ik via hetzelfde login en password inlog op een andere computer dan doetie dat wel gewoon.

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tijdens het opstarten van Windows met het invullen van de login en password de optie krijgen om in te loggen op het netwerkdomein of gewoon lokaal. die optie krijg ik niet.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Een PC aan een domein toevoegen moet als Administrator (of een account met dezelfde rechten) gedaan worden.

De optie om te kiezen tussen lokaal & domein krijg je uiteraard pas als je ook van een domein lid bent :)

[edit]
als Administrator niet in het "Welcome" scherm staat kan je hier vinden hoe je 'm uit kan zetten

offtopic:
er zit een Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif quote knopje bij elke post, die kan je gebruiken i.p.v. zelf een lijntje zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd als Administrator maar hij zegt nog steeds dat de toegang geweigerd is , ik denk dat er misschien iets met de server is maar ik kan niet zien wat . andere pcs loggen wel gewoon normaal in!

Verwijderd

alle anderen pc's werken goed > dus het ligt aan de server?? ik volg die logica niet zo...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoel datie misschien een beperkt aantal pcs op de server kunnen , zoiets dergelijks.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

• Welk OS gebruik je als server
• functioneert de netwerkkaart goed ? (kan je pingen naar 127.0.0.1, eigen ip, server ip)

Verwijderd

bij de installatie kan ik wel kiezen voor domain hoor? werkgroup of domain ;)

Verwijderd

heb je wel ipx protocol geistalleerd? als je deze installeert dan kun je bij het starten van windows namelijk wel inloggen op een domein...........

Verwijderd

Je moet eerst een goed functioneerende nic hebben en dan kan je je pas aanmelden op het domein!!!! Dus eerst drivertje installeren ;)

Verwijderd

Het is de nic, niet verder prutsen (en zeker niet op de server, je kunt de problemen alleen maar erger maken).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:00:
heb je wel ipx protocol geistalleerd? als je deze installeert dan kun je bij het starten van windows namelijk wel inloggen op een domein...........
Wat is dit voor blaat?

En idd, ga niet op de server lopen hannessen omdat dit eerder een client probleem lijkt.

Bij de (post)install zou je, mits er een werkende netwerkkaart geinstalleerd staat al de PC in je domein kunnen joinen, maar je begint met een stand-alone werkgroep config.

Als je al aangeet dat de nic nog niet geinstalleerd is, hoe moet die PC dan een DC bereiken...?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1