Edit: Het probleem is iets meer gelocaliseert zie enkele post naar beneden
Ik heb het volgende probleem, ik heb via de borland communities een heel mooi voorbeeld gevonden om in excel 97 te werken vanuit borland builder. Nu heb ik het ietwat moeten ombouwen voor Excel 2000. Alles werkt nu alleen zou het programma iets in cel b2 moeten schrijven. Dit doet hij niet, wat is er mis met deze code?
Hij activeert wel de juiste cel, want als je een toets indrukt komt die gelijk in de cel te staan, alleen hij zet de meegegeven waarde er niet in.
De compiler geeft bij regel 11 de foutmelding
[C++ Error] Excel97.cpp(130): E2316 'Value' is not a member of 'RangePtr'
Deze member staat wel in de file "Excel_2K_SRVR" welke gebruikt wordt door borland voor excelfuncties.
Ik heb het volgende probleem, ik heb via de borland communities een heel mooi voorbeeld gevonden om in excel 97 te werken vanuit borland builder. Nu heb ik het ietwat moeten ombouwen voor Excel 2000. Alles werkt nu alleen zou het programma iets in cel b2 moeten schrijven. Dit doet hij niet, wat is er mis met deze code?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //Activate the 2nd Worksheet
numSheet=2;
ws=sheets->get_Item(numSheet);
ws->Activate(TDefLCID());
Cell1="B2";
cells=ws->get_Range(Cell1,TNoParam());
cells->Activate(); //note : get_Range + Activate to activate a cell
//Put an int in the activated cell
intValue=1234;
//regel10
cells.Value=1234;
cells->set_Value(intValue); |
Hij activeert wel de juiste cel, want als je een toets indrukt komt die gelijk in de cel te staan, alleen hij zet de meegegeven waarde er niet in.
De compiler geeft bij regel 11 de foutmelding
[C++ Error] Excel97.cpp(130): E2316 'Value' is not a member of 'RangePtr'
Deze member staat wel in de file "Excel_2K_SRVR" welke gebruikt wordt door borland voor excelfuncties.
[ Voor 0% gewijzigd door Paulstartrek op 25-09-2002 14:25 . Reden: toevoeging info ]