Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]plexy bakje lijmen met wat voor lijm ?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Hallo tweakers..
Ik ben reeds bezig met een "inline" projectje ,nu stuiter ik tegen het volgende probleem .
Ik heb nu een lelijk hoog bakje in me chieftec staan ,en je raad het al dat belemmerd de airflo,Nu heb ik dis een plaat plexy glas gahaald en wou een bakkie maken wat ongeveer de hoogte heeft van me Nova pompje.
De vraag waarmee lijm ik dat spul ? ,aangezien het zo hard is als beton ,de plaat is zo'n kleine CM dik dus...
hier een pic van de situatie nu ,en het "lelijke" bakje wat ik dus weg wil hebben.
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/6.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Speedy-J schreef op 06 september 2002 @ 10:12:
Hallo tweakers..
Ik ben reeds bezig met een "inline" projectje ,nu stuiter ik tegen het volgende probleem .
Ik heb nu een lelijk hoog bakje in me chieftec staan ,en je raad het al dat belemmerd de airflo,Nu heb ik dis een plaat plexy glas gahaald en wou een bakkie maken wat ongeveer de hoogte heeft van me Nova pompje.
De vraag waarmee lijm ik dat spul ? ,aangezien het zo hard is als beton ,de plaat is zo'n kleine CM dik dus...
hier een pic van de situatie nu ,en het "lelijke" bakje wat ik dus weg wil hebben.
[afbeelding]
Hard plastic lijm? Hebben ze bij elke dhzzaak

• rimpeldinky
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

NEE GEEN hard plastic lijm, da word rotzooi gewoon chloroform gebruiken, (niet boven gaan hangen!!)

is moeilijk aan te komen maar de moeite waard

*burp*

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Misschien kan je ook kitten ofzo.

Dan issie ook zekerwete waterdicht, en dat heb je met lijmen nooit

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
rimpeldinky schreef op 06 september 2002 @ 10:29:
NEE GEEN hard plastic lijm, da word rotzooi gewoon chloroform gebruiken, (niet boven gaan hangen!!)

is moeilijk aan te komen maar de moeite waard
Oke bedankt ,ik zal eens kijken waar ik dat spulletje ken krijgen
Toevalig nog een alternatief als het niet lukt ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:20

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

talin

ES-MA

kitten wil ook ( zoals eerder gezegt )
zorg wel dat je mooie transparante kit hebt
paar lijmtangetjes kit tussen de delen tang erop ( of plankje ertussen dan kun je em in 1 x doen ) en mooi ff laten staan drogen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Bedankt voor de reply's ,het wordt dus kitten :)

Verwijderd

chloroform wordt wel veel mooier.. naadloos lijmen omdat je de platen aan elkaar "weekt".
idd het nadeel met chloroform is dat het moeilijk is te krijgen. Ik kan er makkelijk aan komen omdat ik in een lab werk maar een contact in de chemische wereld is wel zo makkelijk.

ik denk niet dat het zomaar verkocht word omdat je er gemene truukjes mee uit kunt halen.. Mensen van hun stokje laten gaan enzo (jezelf ook als je een flinke snuif neemt, je wordt na 15 minuten vanzelf weer wakker maar hou de asprientjes bij de hand, ik spreek uit ervaring). Daarbij is het ook nog verdacht kankerverwekkend dus: PAZ OP!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

dit lijkt mijn vorige mod wel.. zelfde bakje.. zelfde pomp zelfde radiator.. wel erg toeval!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

daar hebben ze bij de gamma van die leuke computertjes voor hangen. 8)7

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Gewoon 1cm dik nemen! (of net wat minder) en dan kleine gaatjes boren dichtschroeven en dan afkitten gaat nooit weer lekken!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

kitten of glue gunnen.. :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Al had je even de search gebruikt had je waarschijnlijk je antwoorden zo gevonden. In dit topic staat wat je allemaal kan gebruiken. Ik zou er nog eens sterk overna denken om kit te gebruiken, ik heb gezien wat ermee gebeurde toen Mark_oostdam er druk opzette en geloof me, je wil niet dat dat gebeurt als dat bakkie met water in je case staat :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:29:
chloroform wordt wel veel mooier.. naadloos lijmen omdat je de platen aan elkaar "weekt".
idd het nadeel met chloroform is dat het moeilijk is te krijgen. Ik kan er makkelijk aan komen omdat ik in een lab werk maar een contact in de chemische wereld is wel zo makkelijk.

ik denk niet dat het zomaar verkocht word omdat je er gemene truukjes mee uit kunt halen.. Mensen van hun stokje laten gaan enzo (jezelf ook als je een flinke snuif neemt, je wordt na 15 minuten vanzelf weer wakker maar hou de asprientjes bij de hand, ik spreek uit ervaring). Daarbij is het ook nog verdacht kankerverwekkend dus: PAZ OP!
Hmm, met dichloormethaan lukt 't ook aardig, is iets minder carcinogeen, maar is ook redelijk moeilijk aan te komen.

Aceton zou in principe ook moeten werken, al hangt dat ook deels of van de precieze samenstelling van 't plexiglas.

Het grote voordeel van plexiglas verlijmen met behulp van oplosmiddelen is dat je een 'homogene' verbinding maakt (dus uit één materiaal bestaand), dit in tegenstelling tot verlijming met lijm.

Ga anders eens op zoek naar de dichtstbijzijnde '(fijn)-mechanische werkplaats' van een universiteit. Gewoon binnenlopen en vragen of ze je zouden kunnen helpen. Zijn vaak de beroerdste mensen niet, zeker niet als je taart meeneemt :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
heheh dit gaan we doen !,bedankt mensen ik heb genoeg info nu verzameld geloof ik :)

Verwijderd

DeaTH-MeTaL schreef op 06 september 2002 @ 19:15:
daar hebben ze bij de gamma van die leuke computertjes voor hangen. 8)7
Zitten leuke LCD-tjes in trouwens 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

oei oei, ziet mijn ook daar 2x delta 120HP >:) >:)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
http://www.metku.net/inde...th=mods/bubbles/index_eng

Zo heeft metku het gedaan, volgens mij is dat hetzelfde als wat jij wilt? (misschien een groter bakjes maar das iets anders)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:19:
oei oei, ziet mijn ook daar 2x delta 120HP >:) >:)
Nee Papst@220V ,nog vetter... :) lekker windje tegen heel erg weinig DB
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/9.jpg
dit lijkt mijn vorige mod wel.. zelfde bakje.. zelfde pomp zelfde radiator.. wel erg toeval!
Inderdaad erg veel toeval als jij hetzelfde spul heb zitten..

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Voor chloroform kun je naar de apotheek gaan. Moet je er wel even bij zeggen dat het is voor het lijmen van plexiglas. Je zal je ook moeten legitimeren, dus neem een id mee.
Het is, zoals al eerder vermeld, een niet zo fijn stofje.
Maar als je het eenmaal hebt gebruikt (op het plexiglas dan he) dan heb je ook een perfecte verbinding, daar kan geen kit tegen op!

[ Voor 0% gewijzigd door McFizban op 07-09-2002 18:30 . Reden: drogist heeft zoiets niet ;) ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
laat ik nu toevalig een buurmeisje hebben die werkt in een apotheker ,ik klamp haar wel vast :)
Ik heb nu het bakje doormidden gezaagd en het dekseltje er weer op gezet :/ ,ik heb me zin ff nu

Verwijderd

Ik zou voor het oplossen van plexi in aceton gaan...daarna kan je het gewoon als lijm gebruiken!
Pagina: 1