Toon posts:

Splashscreen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een computer van mijn neefje ana het fixen maar ik wil die splashscreen er nu wel eenz afhebben. Weet misschien iemand hoe ik da kan doen?

Ik heb nu al 2 biosjes geprobeerd, eentje van ibm en een van Acer, maar beide hebben ze hun eigen sp[lashscreen geimplenteerd.

Het mobo is een V70MA :)

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Je bent niet echt duidelijk, maar ik neem aan dat je het full screen logo van de BIOS bedoeld..

En dat kan je gewoon uit zetten in de BIOS :)

(Gewoon "Show full screen logo" disablen) ;)

Verwijderd

Topicstarter
In welke sectie moet dat staan, want ik kan dat eg NIET vinden :'(

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
niet zo moeilijk toch? }:O

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nee aan jou hebben we veel wil je zeggen.

Maar je moet even al je biosmenuutjes nagaan.. en anders ff bios proberen up te daten, wilt ook wel eens helpen

4015Wp west (Dordrecht)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Zoek anders even het toolje 'cbrom' op op internet. Daarmee kun je award bios bestanden bewerken, en gewoon het logobestand eruit halen of vervangen door een andere.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_nethack schreef op 06 september 2002 @ 14:03:
Zoek anders even het toolje 'cbrom' op op internet. Daarmee kun je award bios bestanden bewerken, en gewoon het logobestand eruit halen of vervangen door een andere.
Helaas, IBM gebruikt een proprietary BIOS, Acer dacht ik ook, dus gaat dit niet werken :'(

Enne Praeth, ik ben nog geen OEM tegengekomen die de optie splash screen uitzetten in hun BIOS heeft, dus dat gaat ook niet lukken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

bij een IBM kan het wel, kheb het bewijs hier thuis!! zit een jumper op het mobo, moet je maar ff heel goed zoeken

• _nethack
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

De meeste moderne IBM pc's hebben in de bios de mogelijkheid het tonen van de logo's uit te zetten. Ik meen dat het flashprogramma van IBM de mogelijkheid biedt andere logo's te laden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met Intel desktop mobo's kan je met F2 in de bios komen. Misschien werkt dat ook op jou PC...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Acer zal denk ik geen Intel chipsets gebruiken omdat ze zelf een eigen chipset bakkertje zijn ;), namelijk ALI.

Ik heb zelf ook een oud ALI board , en dat ding heeft een eigen soort bios, geen Award of phoenix. Probeer eens Ctrl + ALT + ESC :P.
Pagina: 1