Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mp3 mod

Pagina: 1
Acties:

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 19:07
ik heb gister zo`n mooie dell optiflex GLX 590 gekregen of tewel een p90 met de nodig zooi onboard een sb16 3com 10mbit kaart geloof ik etc..

Daar wil ik een mooi mp3 player van maken in een houten kast met infrarood (afstandbediening van www.evation Irmann) voor de mp3 player offcourse.
Maar ermoet natuurlijk ook een lcd-schermp-je, en dat is mijn probleem :( wat voor een raden jullie mij aan moet wel een controller bij zitten offcourse.

Nu is mijn vraag wat voor hout, en lcd-schermpje raden jullie mij aan

BTW: ben nog bezig met een (kind-off) ontwerp moet eerst effe kijken hoe dell inelkaar steekt maar dat komt wel goed >:)

Spec`s

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56

spacy

+++

waarom wil je een al redelijk ogend (vooral na een leuk kleurtje) kastje, vervangen door hout,
het is al een supercompact kastje hoor, en het plastic aan de voorkant is makkelijk een gat in te maken voor de ir en display.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou een LCD daar kun je gewoon een standaard HD44780 compatible lcd'tje voor gebruiken te verkrijgen bij tal van ia's hier op got!

Of je kunt een Siemens ISDN telefoon slopen ( je weet wel die witte of die HiCom's) daar zit namelijk ook een 2*20 LCD in! :)
Alleen zit daar geen backlight op! Dus die moet zelf ff fixen! :P

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• The Condor
spacy_ schreef op 06 september 2002 @ 10:44:
waarom wil je een al redelijk ogend (vooral na een leuk kleurtje) kastje, vervangen door hout,
het is al een supercompact kastje hoor, en het plastic aan de voorkant is makkelijk een gat in te maken voor de ir en display.
Het past namelijk niet bij mijn hifi apparatuur >:)

zo`n witte desktop bij een donker grijze (NAD) versterker, radio, cd-speler.
En Notenhouten Speakers 8)

Zal nog wel eens een foto maken van de setup :D

Spec`s

• spacy

spacy

+++

[quote]TheCondor schreef op 06 september 2002 @ 11:22:
[...]

[quote]

owkee het is me helemaal duidelijk, ik heb ongeveer hetzelfde probleem al in een ander topic gepost ;)
zo`n witte desktop bij een donker grijze (NAD) versterker, radio, cd-speler.
En Notenhouten Speakers 8)

Zal nog wel eens een foto maken van de setup :D
ook al eens naar een oude afgeschreven versterker/receiver of cd speler gezocht ?
om die te gaan verbouwen, en in antraciet net als NAD componenten te spuiten.

• The Condor
[quote]spacy_ schreef op 06 september 2002 @ 11:34:
[quote]TheCondor schreef op 06 september 2002 @ 11:22:
[...]

owkee het is me helemaal duidelijk, ik heb ongeveer hetzelfde probleem al in een ander topic gepost ;)

[...]

ook al eens naar een oude afgeschreven versterker/receiver of cd speler gezocht ?
om die te gaan verbouwen, en in antraciet net als NAD componenten te spuiten.
Hehe nee deze zijn nieuw gekocht 8) kost een paar centen maar dan heb je ook wat :D

ik dacht trouwens aan een 240X128 met Backlight display heb al info op gevraagd bij stuutenbruin voor eventuele controller,
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/8/lcg.jpg

Spec`s

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
TheCondor, spacy_ bedoelde niet dat jouw apparatuur 2e hands is, maar dat je misschien een 2ehands versterker / cdspeler kunt kopen, en daar je PC in bouwen. Dat geheel weer netjes in de kleuren spuiten van jouw set.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• The Condor
Dat is op zich ook een idee ben nog niet helemaal wakker :D:D

maar ik denk niet dat m`n lcd in gaat passen :(

Spec`s

• spacy

spacy

+++

TheCondor schreef op 06 september 2002 @ 11:47:
Dat is op zich ook een idee ben nog niet helemaal wakker :D:D

maar ik denk niet dat m`n lcd in gaat passen :(
dat was te merken ;)
maar ik begrijp dus dat je er ook een groot lcd in wilt bouwen,
misschien een ideetje om die dan in te kunnen laten klappen en zodra je hem nodig hebt dat je hem uitklapt, netzoals bij sommige nieuwere autoradio's ?
ik zou echt niet weten in hoeverre dit uberhaupt realiseerbaar is,
een wrede mod zou het zeker worden :)
maar zodra je het dus in kunt klappen is de hoogte van alles wat net zo hoog is als die optiplex kast ruim voldoende, dan dan past dat wel.

Verwijderd

spacy_ schreef op 06 september 2002 @ 20:05:
[...]

dat was te merken ;)
maar ik begrijp dus dat je er ook een groot lcd in wilt bouwen,
misschien een ideetje om die dan in te kunnen laten klappen en zodra je hem nodig hebt dat je hem uitklapt, netzoals bij sommige nieuwere autoradio's ?
ik zou echt niet weten in hoeverre dit uberhaupt realiseerbaar is,
een wrede mod zou het zeker worden :)
maar zodra je het dus in kunt klappen is de hoogte van alles wat net zo hoog is als die optiplex kast ruim voldoende, dan dan past dat wel.
Ik heb wel es ergens een MP3 Player in een auto gezien waarvan het schermpje (ik dacht TFT) omhoogkwam uit het dashboard. Zal es kijken of ik daar nog wat over kan vinden...

Verwijderd

Een klein vraagje: Stel ik wil ook zon MP3 mod maken. Hoe ka ik er dan voor zorgen dat er nieuwe files ed in de playlist komen? moet ik dan een grafisch LCDtje in dat dingetje maken?

• The Condor
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:01:
Een klein vraagje: Stel ik wil ook zon MP3 mod maken. Hoe ka ik er dan voor zorgen dat er nieuwe files ed in de playlist komen? moet ik dan een grafisch LCDtje in dat dingetje maken?
Dat probeer ik ook nog uit tezoeken,

maar dat lcd-tje wat ik eerder poste is me iets teduur hij is zo`n 176,70 euro is leuk maar het moet een beetje lowbudget blijven :D

ben al bezig met de design gaat niet zo bijster snel :(, moet het allemaal nog leren :D

ik kan niet al tevaak posten heb maar 56k6 :(.

Spec`s

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

mail.eve heeft een inkoop actie voot lcd's
vraag aan hem of je nog 1 kan kopen

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

zwahiel schreef op 06 september 2002 @ 10:51:
Nou een LCD daar kun je gewoon een standaard HD44780 compatible lcd'tje voor gebruiken te verkrijgen bij tal van ia's hier op got!

Of je kunt een Siemens ISDN telefoon slopen ( je weet wel die witte of die HiCom's) daar zit namelijk ook een 2*20 LCD in! :)
misschien zit er in onze isdn duovox ook wel eentje :) daar komt toch een andere telefoon dus.... :P

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55

Super_ik

haklust!

heuj, tis een p90 zeg je, realiseer je wel dat nie elke mp3 ff vloeiend zal lopen op zn bakkie

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33
Super_ik schreef op 08 september 2002 @ 13:50:
heuj, tis een p90 zeg je, realiseer je wel dat nie elke mp3 ff vloeiend zal lopen op zn bakkie
idd ik heb hier ook zo'n bakkie staan maar dan met p100 en daar komt ook niet echt vloeiend geluid uit!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Super_ik schreef op 08 september 2002 @ 13:50:
il heb een 486 lapdoos als mp3bak en alles loopt daarop goed!

dus....

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55

Super_ik

haklust!

zwahiel schreef op 08 september 2002 @ 14:02:
[...]

il heb een 486 lapdoos als mp3bak en alles loopt daarop goed!

dus....
dus.... heb jij geluk, zoek maar eens rond op GoT en ziet dat een p120 echt wel minumum is, of je moet gaan downsamplen...
dus......

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat denk je van een DOS mp3 proggie :P Heb ik hier weleens rond zien gaan en dan heb je aan een 486 genoeg hoor dus... :P (Om ff met iedereen mee te gaan :))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 08 september 2002 @ 14:50:
Wat denk je van een DOS mp3 proggie :P Heb ik hier weleens rond zien gaan en dan heb je aan een 486 genoeg hoor dus... :P (Om ff met iedereen mee te gaan :))
ja heb ik ook wel es gezien. enige dat je dan nog moet regelen is netwerkverbinding om alles dr op te knallen en ik weet niet of dat IR gebeuren onder DOS werkt

Verwijderd

Niet van hout maken ivm kromtrekken.

Koop voor een prikkie ergens een hifi computerkast, passen vaak perfect bij de rest van je ontwerpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:01:
Netwerk?

Via andere pc hem laten herkennen als 2e hardeschijf?

Via Floppy - kabel - Floppy over pompen?

Be creative!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:46:
[...]

Netwerk?

Via andere pc hem laten herkennen als 2e hardeschijf?

Via Floppy - kabel - Floppy over pompen?

Be creative!
das denkik geen optie, dat is namelijk hartstike langzaam :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

Illegal_Alien schreef op 08 september 2002 @ 14:50:
mpxplay bedoel je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 13:46:
[...]

misschien zit er in onze isdn duovox ook wel eentje :) daar komt toch een andere telefoon dus.... :P
haha op een duovox zit ZOOOO geen display

Verwijderd

mdf is your friend... je kijkt zeker nooit eigen huis en tuin ;)

• The Condor
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:43:
Niet van hout maken ivm kromtrekken.

Koop voor een prikkie ergens een hifi computerkast, passen vaak perfect bij de rest van je ontwerpen.
Ik denk dat het wel mee valt als je ziet uit wat voor kleine desktop het komt en er niet eens actieve koeling inzit (behalve de voeding natuurlijk).

btw is trouwens nu een p133 geworden met 64 mb geheugen vond nog wat ergens tussen de puinzooi op m`n kamer.

En mp3`s liepen ook flex op m`n (hele) p60 met 16mb die helaas overleden is (de goede oude tijd met c&c).

Tuurlijk gaat het via het netwerk waar leef je man we hebben 100mbit door het hele huis 8), het is gewoon inpluggen klaar.

Ik dacht trouwens ook aan de ir systeem-plje van Irman (www.evation.com) made in The Netherlands :D, een receiver+afstandbediening voor ongeveer 35 euro :D en winamp is met een plugin ook ondersteund.

Maar de lcd, ik zag een mooie op de spacecase van Bart Banaan en die kost als ik het goed begrepen had circa 20 euro, met een verbinding via de lpt poort :D, moet je wel solderen, en die tutorial plus de software etc staat weer op http://gfxlcd.schijf.org/

Maar ik heb weer genoeg getikt :D

Spec`s

• Freek
  • Laatst online: 09-11 13:22
zwahiel schreef op 06 september 2002 @ 10:51:

Ik heb hier 3 dozen vol met nieuwe Hicom lcd'tjes maar waar kan je daar ergens aansluitschema's van vinden en wat voor controller zit er op?

• The Condor
Ik heb hier 3 dozen vol met nieuwe Hicom lcd'tjes maar waar kan je daar ergens aansluitschema's van vinden en wat voor controller zit er op?
Wat voor type is het kunnen we altijd effe zoeken naar de specs etc.. :D

Spec`s

• Freek
jaja, het type is mischien dit: 7w7711901j.
Het rare is dat er dus niet ergens opstaat wat voor controller er opzit :(.
Het is wel een 2x20 lcd en ik denk niet dat er backlight opzit.

edit:
en nou zie ik net ook dat er nog andere in de dozen zitten met 2 chips erop. 1 staat op: SEC 622 KS0063 en de andere: SEC 618B KS006f00 en bij dit lcd-tje staat op de print ook een klein Samsung logotje

• Freek
Oeps, toennet ff in de faq gekeken.... staat er dit: "Zoek dat dus op. Bv. de samsung KS0066F00 is volledig compatible met de HD44780". :X
Mijn fout dus. Maar het mooie is dat ik dus nu 100 2x20 lcd's heb liggen....
interesse iemand?

Verwijderd

Wel zeker! wat moet je er voor hebben?

• Freek
Nou, ik wil eerst effe een animo-check houden en dan moet ik ff kijken wat ik er voor wil hebben. Topic is geopend op
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/592321

Verwijderd

nah, het zit er niet echt in hè? Kun je niet gewoon een prijs noemen?
Pagina: 1