Ik heb een HP Kayak XU800 PIII 733 (SL3SB) met een Intel 840 chipset met de mogelijkheid om een tweede processor bij te pluggen... Momenteel heb ik (maar) 128MB ECC RDRAM, omdat die reepjes nog steeds erg duur zijn, maar wil dan ook wel 2x 256MB ECC erbij doen...(mobo eist ECC). De tweaker in me (voor zover ontwikkeld
) is nieuwsgierig hoe snel m'n systeempje wordt na het upgraden naar dualprocessing, maar ik heb geen idee of ik er iets aan heb... Is dit zinvol???
Ik doe vnl internet, office applicaties, Photoshop, webdesign, DivX, DVD's kijken en leechen... (eventueel later DVDtje rippen) is het dan een mogelijkheid om de PC een boost te geven, zodat ik nog niet naar een P4 of snelle Athlon over moet volgend jaar?? Wordt zoiets vreselijk heet, of kan ik met de HP koeling blijven werken? Kan ik eventueel eerst nog met die 128 MB overweg?
Dan heb ik nog een waarde vraag... Ik heb namelijk nu een aanbod...vandaar ook deze post, anders zou ik wat meer op m'n gemak zelf de zaakjes uitzoeken en nalezen en dan niet zovel vragen hier
Ik kan kopen:
- 2x PIII 1Ghz zelfde stepping (SL5B3)
- 2x SlocketII converters (omdat ik slot 1 heb) met dualprocessor ondersteuning.
Maar heb dus geen idee wat zoiets nu waard is... help...?!
Moet ik het uberhaupt doen?
Bij voorbaat dank voor alle reacties!!!
Ik doe vnl internet, office applicaties, Photoshop, webdesign, DivX, DVD's kijken en leechen... (eventueel later DVDtje rippen) is het dan een mogelijkheid om de PC een boost te geven, zodat ik nog niet naar een P4 of snelle Athlon over moet volgend jaar?? Wordt zoiets vreselijk heet, of kan ik met de HP koeling blijven werken? Kan ik eventueel eerst nog met die 128 MB overweg?
Dan heb ik nog een waarde vraag... Ik heb namelijk nu een aanbod...vandaar ook deze post, anders zou ik wat meer op m'n gemak zelf de zaakjes uitzoeken en nalezen en dan niet zovel vragen hier
Ik kan kopen:
- 2x PIII 1Ghz zelfde stepping (SL5B3)
- 2x SlocketII converters (omdat ik slot 1 heb) met dualprocessor ondersteuning.
Maar heb dus geen idee wat zoiets nu waard is... help...?!
Moet ik het uberhaupt doen?
Bij voorbaat dank voor alle reacties!!!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein