Toon posts:

unmountable_boot_volume Promise RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Promise TX2000 RAID controller aangeschaft, installeren onde win98se is geen probleem maar onder w2k geeft hij:
unmountable_boot_volume

Als ik de tijdens het installeren van w2k de controller installeer zoals aangegeven (via F6) blijft hij dezelfde foutmelding aangeven, |:( ik heb de nieuwste drivers van de site geplukt.

Iemand suggesties??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je een 80pins kabel op de Promise? Al geprobeerd om de schijven op Cable Select te zetten in plaats van op Master/Slave? Staat UDMA wel aan in Promise BIOS? Doe anders eens een chkdsk /r op desbetreffende schijf :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 06-09-2002 08:48 . Reden: "/r" achter chkdsk vergeten :o ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je wilt Stripen, kan je ze dan beter op een kabel zetten, of beide schijven op aparte kabels?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 10:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Ieder op een eigen 80 aderige kabel als master.

Het schijnt ook dat het laatste stuk kabel met connector eraf snijden een performance verbetering geeft. (heb ik niet zelf getest)

Ook verstandig goed te kijken als je W2K gaat installeren met de driverdiskette, W2K de 2 HD's als één raid-array ziet !! (en niet 2 losse hd's)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:10:
Als je wilt Stripen, kan je ze dan beter op een kabel zetten, of beide schijven op aparte kabels?
Voor meer van dit soort vragen kun je terecht bij RAID FAQ (check linkje op OM FAQ: "Wat is RAID") :)