[win98] Kan windows niet afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Vaak als ik windows 98 wil afsluiten, dan doet ie dat niet. Dan blijft ie op het scherm "windows is bezig met afsluiten" hangen. Dus moet ik reset gebruiken, maar dan start windows op en begint ie te zeuren over een beschadigd systeemregister en moet ik opnieuw opstarten en krijg ik even later een oudere config voorgeschoteld.
Windows is vorige week geinstalleerd en er staat nog niet teveel rotzooi op.
Heeft iemand een oplossing?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

Dit is een bekend probleem bij win98 SE, je hebt er patches voor op www.microsoft.com deze patches werken echter niet altijd :( .... DE oplossing die ik dus meestal gebruik is de gewoon de stroom dr af als de pc niets meer doet. En als je kast het support kan je ook een paar seconden lang de aanknop ingedrukt houden, de pc sluit dan zichzelf af en gaat uit.

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Probeer eens een windowsupdate http://windowsupdate.microsoft.com

Dit wil weleens helpen voor dit probleem

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb alle updates erop staan, behalve al die shit van arabische en japanse ondersteuning enzo.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

je kan proberen de optie 'fast shutdown' uit te zetten.
ga naar start -> uitvoeren typ daar msconfig en daar vind je een knop advanced waar je 'fast shutdown' uit kan zetten.
dit even uit mijn hoofd en ik heb geen win98 bak in de buurt om het na te kijken, maar hier moet je het kunnen vinden.
Pagina: 1