Wie gelooft er hier in reïncarnatie???

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10930

Topicstarter
Je weet wel na de dood weer tot leven komen in een nieuw lichaam...

Ik persoonlijk wel. Hierbij ga ik er dan vanuit dat je ook als een dier terug kunt komen...

Hier heb ik ook nog een reden voor om zo te denken... Er komt steeds meer criminaliteit, waarom? -Haat tegenover anderen.

Als je logisch na gaat denken(niet altijd makkelijk) mensen doden dieren om meer ruimte te krijgen voor zichzelf. Omdat er meer ruimte is komen er meer mensen(Dieren->mensen). Die haat komt voort uit wat de mens de dieren heeft aangedaan :).

Allemaal logica, het komt er gewoon op neer dat er steeds minder dieren komen, maar steeds meer mensen, oftewel: Dierenziel, komt terug als mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er zijn meer dieren (aantallen) nu op aarde dan ooit te voren! Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Hier heb ik ook nog een reden voor om zo te denken... Er komt steeds meer criminaliteit, waarom? -Haat tegenover anderen. [/quote]Waar baseer je dat in godesnaam op? Mensen slachten elkaar al af sinds mensenheugenis.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Als je logisch na gaat denken (niet altijd makkelijk) mensen doden dieren om meer ruimte te krijgen voor zichzelf. Omdat er meer ruimte is komen er meer mensen(Dieren->mensen). Die haat komt voort uit wat de mens de dieren heeft aangedaan. [/quote]Mensen doden helemaal geen dieren om meer ruimte voor zichzelf te krijgen. Populaties van dieren kunnen idd teruglopen door bv kappen regenwoud. Maar ik geloof niet dat de dieren daar nu echt het begrip hebben dat de mens daarvan een veroorzaker is.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Allemaal logica, het komt er gewoon op neer dat er steeds minder dieren komen, maar steeds meer mensen, oftewel: Dierenziel, komt terug als mens. [/quote]Tja, als je nagaat hoeveel organsimen (bacteriën etc) alleen al leven in jouw verteringssyteem, dan moet je wel concluderen dat aantal dieren oploopt wanneer er meer mensen komen. En ga nou niet zeuren dat bacteriën geen "dieren" zijn. Waar moet je de grens immers trekken. Bovendien zijn mensen ook gewoon dieren, alleen door onze superiere intelligentie onderscheiden we ons op veel punten van overige dieren.

Ik vind je stellingen voor reincarnatie beetje slap eigenlijk.

Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9200

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je weet wel na de dood weer tot leven komen in een nieuw lichaam...[/quote]Je neemt geen herinneringen mee en je neemt geen eigenschappen mee. Wat zou er dan moeten reïncarneren?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hier heb ik ook nog een reden voor om zo te denken... Er komt steeds meer criminaliteit, waarom? -Haat tegenover anderen.[/quote]Dit is een misvatting van mensen die alleen maar naar de laatste 50 jaar kijken, zoals Apoc2 al zei mensen slachten elkaar al af sinds mensenheugenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11814

Wij zijn geen menselijke wezens met spirituele ervaringen, maar spirituele wezens met menselijke ervaringen. Dit houd dus in dat wij als spirituele wezens langel leven dan mensen, en dat wij dus reincarneren in een ander mens, als de vorige dood gaat. Als je hier meer uitleg over wil, moet je maar eens informatie verkrijgen over esoterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ga nou niet zeuren dat bacteriën geen "dieren" zijn. Waar moet je de grens immers trekken.[/quote]Dat ga ik wel doen :P
Bacterien behoren tot het rijk der Bacteria (of Archea, maar dan zijn het feitelijk geen bacteriën), niet tot het rijk der Animale (dieren).

Maar ik wil idd ook wel eens weten waar TheRuler de grens dan legt. Alleen dieren? of ook planten/schimmels/bactieren etc? En als het dan alleen dieren zijn, alle dieren? Ook insecten? of regenwormen? of sponzen? Of misschien alleen de chordata? En dan alle chordata, dus ook de zakpijpen en lancetvisjes? Of misschien alleen de zoogdieren?

Kortom, waar leg jij de grens?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bomen leven ook... was ik in een van mijn vorige levens een eik? Da`s mooi lullig, sommige bomen worden 500 jaar oud...
Als je dood bent heb je rust, geniet daarvan.
Enne, dit is gewoon een geloofs kwestie, en geloof is (volgens mij) niets meer dan oude sprookjes. Of heeft een van jullie god gezien?? Of Allah etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

metal militia:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je neemt geen herinneringen mee en je neemt geen eigenschappen mee. Wat zou er dan moeten reïncarneren?[/quote]je persoonlijkheid bijvoorbeeld.

diadem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kortom, waar leg jij de grens?[/quote]het lijkt me dat er iets van een bewustzijn nodig is om er als spirituele levensvorm wat aan te hebben. dat verplaatst de vraag naar wat heeft er een bewustzijn?
je hebt hier niet zo veel aan de indelingen die wij gebruiken. die zijn door de mens gemaakt, en dus niet perse de indeling die bij reincarnatie gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

el_marcianito:

Tsja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Toch zul je, welke indeling je ook gebruikt, ergens een grens moeten trekken. Meest logische vind ik nog om die bij de mens te trekken, maar dat doet Theruler dus niet, hij zegt dat je ook als dier kunt terugkeren. En dan wil ik wel eens weten welke dieren dan wel en welke niet...

PS: Check je mail eens :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el_marcianito:
Wel vreemd dan dat je de meestal persoonlijkheid van je ouders hebt, of kun je soms kiezen bij wie je reïncarneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

is persoonlijkheid geen eigenschap dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 09-07 19:10

me1299

$ondertitel

Ik geloof zelf ook in reincarnatie.

Alleen denk ik niet dat je in een dier reincarneert. Omdat je dan als geest niet zoveel ervaring opdoet van grazen in de wei. Niet dat het daarom een bewijs is ofzo, maar ok.

Maar het punt dat er meer mensen zijn als vroeger is geen bewijs dat reinarnatie niet bestaat.

Geesten zijn toch ook ooit gemaakt, wie zegt dat die er niet meer bijgemaakt worden???

Niemand zegt dat dat een eenmalige actie was ofzo. Of desnoods zijn ze op voorraad gemaakt :)

En je herinneringen neem je wel mee naar je volgende levens, dat bepaalt juist gedeeltelijk wie jij bent.

Dat kan je normaal alleen niet benaderen, het zit in je onderbewustzijn. Daarom is het juist wel boven te halen onder hypnose.

Kijk maar naar mensen die onder hypnose terug gaan naar hun vorige levens.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5943

nee, geen reincarnatie alsjeblieft.
Doe mij dan maar een portie collectief bewustzijn (Jung), vandaar ook dat er wel eens mensen zijn die uit dit collectief herinneringen van anderen plukken en die zie als een eerder leven.
Reincarnatie zou ook nog eens een soort van zin aan het leven geven, zo van - leef goed en kom beter terug - nee dank je. Het leven is volslagen zinloos (maar ik geniet er wel van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

Ook ik geloof in reïncarnatie.
Alleen niet dat je in een dier kan reïncarneren, maar dat je wel ooit dier geweest zou kunnen zijn.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik vind de volgende verklaring wel aannemelijk, hoewel ik die natuurlijk niet op korte/middellange termijn kan controleren:

Er is een hoeveelheid bewustzijn, en af en toe stroomt er wat van dat bewustzijn in een persoon (of een dier of plant, maar dan moeten we het misschien spiritualiteit noemen).

Als het leven van die persoon over is, vloeit het bewustzijn weer terug in het geheel.

Dit is een humanistische insteek in de esoterie, omdat het natuurlijk een typisch menselijke trek is om "de geest" als een collectief te zien; de mens is immers een sociaal wezen...

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 11:42
Persoonlijk geloof ik niet in reincarnatie. Ik weet niet wat er dan wel zal gebeuren met je. Een hiernamaals, tsja, ik weet het niet hoor.
Laatst was er iemand bij Jack Spijkerman. Hij zei dat hij met de doden kon praten (maar de doden konden er ook geen zin in hebben om te praten). Hij zei ook dat de overledenen vanuit boven op ons neerkeken, op wat wij hier doen.
Ik weet ook allemaal niet wat ik er van moet denken. Hierover heb ik gewoon niet een uitgesproken mening.
Maar ik geloof gewoon niet dat we hier weer terug op de aarde komen, om dan maar weer een nieuw leven te gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diadem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dan wil ik wel eens weten welke dieren dan wel en welke niet...[/quote]dat zou ik zo ook niet kunnen zeggen. het lijkt me wel noodzakelijk dat het organisme een bewustzijn heeft. als planten een bewustzijn hebben zou het daarbij ook kunnen, lijkt mij. ik vraag me soms wel eens af hoe het zou zijn om een plant te zijn.

metal militia:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wel vreemd dan dat je de meestal persoonlijkheid van je ouders hebt, of kun je soms kiezen bij wie je reïncarneert.[/quote]je neemt misschien bepaalde trekjes van je ouders over, maar niet je hele persoonlijkheid. als dat wel zo zou zijn, zouden broers en zussen allemaal dezelfde persoonlijkheid moeten hebben, want ze hebben dezelfde ouders.
en misschien kun je wel kiezen. er is nog steeds niet bewezen wat er na je dood/tussen twee levens allemaal met je gebeurt. de mogelijkheid bestaat dus nog.

captain proton:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>is persoonlijkheid geen eigenschap dan?[/quote]dat wel, maar toch van een heel ander soort dan bijvoorbeeld lengte, gewicht en kleur ogen.

crusader:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Alleen niet dat je in een dier kan reïncarneren, maar dat je wel ooit dier geweest zou kunnen zijn.[/quote]die snap ik niet. waarom?

roar;<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het leven is volslagen zinloos [/quote]eindelijk iemand die het ook doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

el_marcianito,
ik geloof dat je niet meer naar een dier zult reïncarneren omdat je naar mijn idee een bepaalde groei doormaakt tijdens je levens. Ik zie dieren lager in rangorde dan de mens, vandaar ook dat ik denk dat je wel dier geweest zou kunnen zijn, maar "doorgegroeid" bent naar mens.
Zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Voor mij is reïncarnatie een fact of life. Het doorlopen van diverse groeistadia over diverse levens. Bij alles in het leven rolt het altijd door: cycli van geboorte, leven, dood gaan en wedergeboorte. Je ziet het al terug in de seizoenen. Uiteindelijk gaat er nooit energie verloren.
Ik ga uit van het concept “de aarde als leerschool”. Ik herinner me ook wat vorige levens. Over sommige lessen heb ik meerdere levens gedaan (en pas nu krijg ik ze onder de knie! HAHA).

Er is een verschil tussen je genetische zelf zoals je nu ontstaan bent uit je ouders, en de achtergrond van je oorspronkelijke zelf. Ik kan dat inmiddels ook wel onderscheiden bij mezelf. Voorbeeld. Ikzelf zou me nooit kunnen handhaven binnen het leger, dat lukt me al nauwelijks in groepen in het algemeen. Maar toch weet ik hoe het voelt, er zitten vrij veel militaire in mijn genetische lijn. Ikzelf vond dit inzicht wel een verademing want ik had dat nooit gesnapt.
Als bewust wezen kies je inderdaad je eigen ouders. Je hebt op die manier inspraak in de lessen voor dit leven. Als minder bewust wezen wordt het voor je uitgezocht, maar ook dan heb je nog een keus.

Ik denk dat dieren een aparte cyclus vormen, naast die van mensen. Dieren kunnen ook doorgroeien van lage naar hogere soorten.

Er is inderdaad contact mogelijk tussen levenden en doden, waarbij het voornaamste verschil is dat doden geen lichaam meer hebben. In oorsprong zijn wij levende wezens zonder lichaam, we komen hier op aarde om bepaalde lessen te leren, in gebondenheid dus. Mensen zonder lichaam hebben andere inzichten, overzicht ook. Als het goed is, bemoeien ze zich dus niet te veel met degenen op aarde, want die moeten toch hun eigen les leren. Je hebt er nou eenmaal niks aan als iemand anders jouw rijbewijs haalt, dan maak je toch lelijk brokken.

Bij echte dode bemoeials (hehe) (spookjes enzo) is iets mis gegaan na het overlijden. De meesten weten niet eens dat ze dood zijn. Ze ergeren zich alleen te barsten dat niemand hen opmerkt. En ze willen je altijd laten zien hoe ze dood zijn gegaan. Dwalers worden die genoemd. Je hebt er niet echt veel last van tenzij je er gevoelig voor bent. (Unicorn hoeft zich geen zorgen te maken… haha). Die film Sixth Sense kwam aardig overeen met mijn persoonlijke ervaringen.

Goed, mijn 2 cent. Niemand hoeft hiervan iets van me aan te nemen. Uiteindelijk komen we er zelf ook achter hoe het zit als we de pijp uitgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Elvhenk:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je hebt er niet echt veel last van tenzij je er gevoelig voor bent. (Unicorn hoeft zich geen zorgen te maken... haha).[/quote]Hmm, idee...
Verdient dat nou een beetje, een bijbaantje als exorcist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou, als je het een beetje positief in de markt zet, goeie marketing, introductieprijsje, weggevertjes (bakje groene smurrie... ;) ) LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 20:18 schreef sampoo het volgende:
Er zijn meer dieren (aantallen) nu op aarde dan ooit te voren! Case closed.[/quote]Dus je bedoelt dat er veel slechte mensen zijn geweest in het verleden? Anders had je nooit zoveel dieren gehad nu :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 18:24 schreef DeathKnight het volgende:

Geesten zijn toch ook ooit gemaakt, wie zegt dat die er niet meer bijgemaakt worden???[/quote]Geesten? welke geesten? Ik heb er nog nooit een gezien. En in alle gevallen die echt zijn onderzocht bleek er altijd een volstrekt normale verklaring te zijn voor klepperende deuren etc...

En mocht je aan dingen denken als telepathie: Daar zijn wat aanwijzingen voor, maar daar heb je geen geesten voor nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ortep:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geesten? welke geesten? Ik heb er nog nooit een gezien. En in alle gevallen die echt zijn onderzocht bleek er altijd een volstrekt normale verklaring te zijn voor klepperende deuren etc... [/quote]dat is niet waar, er zijn ook gevallen waar geen rationele verklaring voor is.

crusader:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik geloof dat je niet meer naar een dier zult reïncarneren omdat je naar mijn idee een bepaalde groei doormaakt tijdens je levens. Ik zie dieren lager in rangorde dan de mens, vandaar ook dat ik denk dat je wel dier geweest zou kunnen zijn, maar "doorgegroeid" bent naar mens.[/quote]ik weet nog zo net niet of mensen wel hoger zijn dan dieren. mensen kunnen nog vrij goed over hun gevoelens praten met elkaar, ze kunnen elkaar dus helpen. dieren kunnen dat volgensmij niet. dus als dier sta je er alleen voor. dat is juist moeilijker dan mens zijn.
maar aan de andere kant lijkt een dier me ook weer makkelijker omdat je bepaalde dingen instinktief doet, daar niet over na hoeft te denken. maar als je met de kennis een mogelijkheden van een menselijke "geest" in een dier zit, is het juist veel moeilijker, omdat je niet over gevoelens kunt praten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el_marcianito:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je neemt misschien bepaalde trekjes van je ouders over, maar niet je hele persoonlijkheid. als dat wel zo zou zijn, zouden broers en zussen allemaal dezelfde persoonlijkheid moeten hebben, want ze hebben dezelfde ouders.
en misschien kun je wel kiezen. er is nog steeds niet bewezen wat er na je dood/tussen twee levens allemaal met je gebeurt. de mogelijkheid bestaat dus nog.[/quote]Je persoonlijkheid wordt natuurlijk door meer dingen beinvloed dan je genen. En de genetische code van je broer/zus is natuurlijk niet het zelfde als die van jouzelf, want dat is een wilekeurige mix van de genen van je vader en moeder. Behalve bij tweelingen, die hebben de zelfde genen en meestal ook de zelfde persoonlijkheid.

Elvhenk: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er is een verschil tussen je genetische zelf zoals je nu ontstaan bent uit je ouders, en de achtergrond van je oorspronkelijke zelf. Ik kan dat inmiddels ook wel onderscheiden bij mezelf. Voorbeeld. Ikzelf zou me nooit kunnen handhaven binnen het leger, dat lukt me al nauwelijks in groepen in het algemeen. Maar toch weet ik hoe het voelt, er zitten vrij veel militaire in mijn genetische lijn. Ikzelf vond dit inzicht wel een verademing want ik had dat nooit gesnapt.[/quote]Wat bedoel je hier mee? Heb je ouders in een genetische lijn van militairen gekozen om je te leren handhaven in het leger?
Kun je niet een voorbeeld geven van iets dat je hebt mee genomen uit een vorig leven?

Hoe is het idee reincarnatie eigenlijk ontstaan? Als je namenlijk alleen herinneringen kan "terug" halen door hypnose enzo, terwijl je dat alleen maar doet als je al in reincarnatie gelooft, lijkt het mij erg vreemd als ze er zo achter zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat bedoel je hier mee? Heb je ouders in een genetische lijn van militairen gekozen om je te leren handhaven in het leger?[/quote]Nee, dat stond eigenlijk los van die opmerking over ouders kiezen. Dit was meer om aan te geven dat waar je qua genetische informatie tegen zou moeten kunnen, haaks kan staan op je oorspronkelijke zelf zoals je die meegenomen hebt. (hmm, moeilijk uit te leggen)

Mijn eigen les die steeds weer terug komt (jek), is dat ik mensen hun ellende moet gunnen. Ik bedoel daarmee: ik ben "healer" (genezer?) en kan daarmee een hoop mensen helpen. Als ze dat zouden willen... Veel mensen hebben allerlei redenen om ziek, zwak en of misselijk te zijn (ziektewinst). Die zijn niet toe aan verbetering/genezing omdat dat ziek zijn een doel dient bij hen. Dat is onderdeel van hun proces.
En ik heb er moeite mee om mensen te zien klungelen als ik weet dat ik ze zou kunnen helpen. Maar ik moet daar dus met de tengels van afblijven, want het is niet aan mij om daar iets aan te doen. Bovendien schrikken mensen ervan, en dat heeft mij al twee keer het leven gekost (verbrand en gewurgd). Nou zal ik in dit leven niet zo gauw het loodje leggen wat dit betreft, maar de haat en wantrouwen lijkt er wel op.
Nou heb ik in dit leven een moeder die behoorlijk gestoord is en daar kan ik dus niks aan doen. Ik heb er jaren aan gewijd, maar het zit er niet in.

Hoe ik hier achter kwam? Niet door speciaal zoeken. De fysieke ervaring kwam boven drijven tijdens een therapie. Niet echt fijns, maar ach, ik heb het overleefd... haha, niet echt dus. Maar ik ben er toch gewoon weer, dat gaf mij best wel kracht.

nou nou, wat een persoonlijk verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Elvhenk, als ik het goed begrijp heb je dus een soort regressietherapie ondergaan waardoor je meer te weten bent gekomen over je vorige levens?
Interessant.
Ik vraag mij ook wel eens af wat ik nou gedaan heb en geweest ben in mijn vorige levens. Ik weet in ieder geval bijna zeker dat mijn gids een vrouwelijk persoon is, die ik uit een vorig leven moet kennen. Maar ik heb nog nooit bewust kontakt met haar gehad. Als dat nou eens zou lukken, dan zou ik volgens mij ook meer te weten kunnen komen over mijn verleden en wat mijn lessen in dit leven zijn...
Trouwens, ik krijg de indruk dat jij ook het boek "de aarde is slechts een leerschool" hebt gelezen, ik lees een hoop herkenbare zaken in jouw postings... klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik heb dat boek wel gelezen, maar het is niet speciaal mijn bron ofzo. Ik vond het boek te "hokkerig", te veel hierarchie en te veel specifieke details. Ik geloof direct dat dat meisje dat zag/hoorde, maar dat is natuurlijk haar persoonlijke invulling. Ik denk niet dat het allemaal zo vast ligt dat in de eerste sfeer van de hemel iedereen een auto en stenen huis heeft. De mate van details leek mij onzinnig.
Bovendien ben ik altijd enigszins voorzichtig jegens gidsen en al helemaal als het over astrale reizen gaat. Zodra je uit je lichaam bent, gelden er andere regels die zich moeilijk laten verenigen met aardse regels.

Ik zou niet te hard zoeken naar contact met een gids. Je kan beter zelf dingen uitzoeken en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnie
  • Laatst online: 22-09-2023
Dit vind ik wel intressant.

Ik geloof dus ook in Re-Incarnatie..
Voor 100% , Maar om er echte uitleg aan te geven is erg moeilijk. En nee waarmee de topic is geopend vind ik onzin de haat. Want je re-incarneert juis om te leren. En niet om te leren haten maar om van je vorige levens te leren. Naar een gids opzoek gaan is inderdaad een slechte zaak. Als je gids denk dat jij hem of haar of het nodig heeft zoeken ze jou wel op. Elke "ziel" bestaat eigenlijk uit 5 zielen. Die ieder een eigen weg gaan en een totaal andere weg om zoveel mogelijk te vergaren. Loopt er 1 enorm achter op de rest dan komen ze je helpen.
Net als de eigenschappen van je ouders.Ja het klopt wel, je kiest zelf waar en wanneer je re-incarneert. Je kan het gelijk doen maar je kan ook een tijd w8en. Net als herinneringen. Je hebt ze niet bewust bij je. Maar ze zijn er wel. Wat inderdaad met hypnose/ regressie therapie te achterhalen zijn. Vooral voor mensen met fobien komt het regelmatig voort dat het met iets wat in een vorig verleden is gebeurd te maken heeft.
je kunt ze onder sprookjes zetten, maar ik denk dat het realistischer is om ze onder "geloof"te zetten. Dat vind ik nou het mooie aan het woordje "geloof" Je gelooft in iets. En ieder gelooft het zijne. Alleen jammer dat er veel geloven opgedrongen worden en andere geloven enorm slecht gemaakt worden. Ik persoonlijk probeer uit elk "geloof"positieve dingen te halen. En die negatieve dingen laat ik links liggen. Ik hoef geen Haat en razernij. En ik denk dat het inderdaad voor sommige mensen verstandig is om eerst over zulke dingen te lezen zoals de chakra's boedhisme en meer van het esoterische spul. Ik ben dus absoluut geen zweverig typje.
Maar wat ik wel geloof. En nu ook na het zien van de film "What dreams may come" geloof ik inderdaad dat als je zelfmoord pleegt je daar ook de consequenties voor moet nemen. Net als de hypnose. Ik ben te gecontroleerd om mij onder hypnose te krijgen , dat vind ik erg jammer. Maar het is gewoon zo. Misschien komt dat ooit nog wel eens. Dit wou ik gewoon ff kwijt :)

How many babies can a motherboard have?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Jullie hebben gelijk, de gids komt vanzelf wel als het nodig is. Ik deel de mening dat je de geesten niet moet opzoeken, als het nodig is komen ze wel naar jou toe. Ik ben alleen nieuwsgierig. Maar het is beter om het te laten rusten denk ik, het komt dan wel een keertje. Desnoods als ik overgegaan ben.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En nu ook na het zien van de film "What dreams may come" geloof ik inderdaad dat als je zelfmoord pleegt je daar ook de consequenties voor moet nemen. Net als de hypnose.[/quote]Inderdaad een hele mooie film, zoals de film het e.e.a. weerspiegeld, zo kijk ik er in grote lijnen ook tegenaan. Ik geloof ook dat zelfmoord niets oplost, je verergert de zaken alleen maar.
Maar je zegt "Net als hypnose". Is dat ook schadelijk dan? Moet je bij hypnose ook bepaalde consequenties dragen? Is hypnose dan enigzins te vergelijken met het gebruik van drugs, waarbij je "ziel" bescherming kwijtraakt en meer onder invloed is van andere (kwaadwillende) entiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnie
Nee dat bedoelde ik meer in de manier , dat je dan wel erg sterk moet zijn om de dingen te konnen accepteren. Er kunnen nml hele erge dingen gebeurd zijn in het vorige leven.
Dus ik bedoelde het niet op die manier zoals met zelfmoord. Maar ja. je moet er wel mee kunnen omgaan gaan. Ik ben zelf te gecontroleerd. En dat komt voornamelijk omdat ik dus dingen niet aan kan. In dit leven al niet. Probeer dat mensen mij niet in hun macht kunnen krijgen. Dus verzet ik mij overal tegen. (onbewust) Want ik wil het wel erg graag.

ik hoop dat deze uitleg goed is?
Ik heb zelf dus therapie gevolgd op basis van Re-Incarnatie en vooral het in het leren van zelf verantwoordelijk zijn in de dingen die gebeuren in je leven. En ook met keuzes maken in het leven. Je leert ervan. Ook al was de keuze fout. Er zit toch weer iets positiefs aanvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Aha, okee, bedankt voor je uitleg.
Over het zelf verantwoordelijk zijn voor de dingen die gebeuren in je leven, dat kunnen dus dingen zijn verspreid over meerdere levens.
Het interessante is dat ik ooit ergens heb gelezen dat bij dieren het "oorzaak en gevolg" een stuk dichter op elkaar liggen dan bij mensen. Als een kat bijvoorbeeld een hond z'n neus openhaalt, dan zal die kat er eerder gevolgen van ondervinden dan wanneer de mens iets uitvreet, dat kan ie ook pas in een volgend leven ondervinden.
Wou ik ff kwijt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10930

Topicstarter
Whow, nooit gedacht dat dit forum zo succesvol zou zijn. Ik moet zeggen dat ik nu wel anders ben gaan denken over reïncarnatie, maar ik ben er ook nog sterker in gaan geloven.
In ieder geval bedankt voor al jullie postings... Ik weet nu in ieder geval dat ik niet de enige ben die over dit soort dingen nadenkt.

Greetings, THeRuLeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9409

De gids, een gids, heilige beschermengel, daemon, augoeides:?, en reincarnatie.
Afijn. Reincarnatie impliceert incarnatie.
Komt het er dan weer op neer dat je dan op weg bent naar een of ander spiritueel meesterschap waarbij je dan samen met andere meesters in je astrale lichaam rondzwerft bij de berg Meru? En waarom zou je geen gids opzoeken? Wat is er dan zo bijzonder aan die gidsen? Laten ze niet om zich lachen?

En is er verschil tussen het begrip gids en bondgenoot, zoals bij Castaneda?
Nou ja, jullie horen het al, ik geloof dus niet in reincarnatie zoals dit veelal wordt opgevat. En ik ben wat sarcastisch omdat ik theosophie bloedjesaai en onnodig saai vind.
En ik ben m'n gids ook nog kwijt gvd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

[alleen voor castaneda-kenners]
Volgens mij zijn de allies van Castaneda bedwongen entiteiten, mogelijk aardgeesten, deva's van rotsblokken enzo. Niet iets wat uit zichzelf kwam en ook iets wat onder controle gehouden moet worden. Mogelijk gevaarlijk ook, m.n. die keer dat CC een stuk door de woestijn moest doorkruisen op het fluitsignaal van Don Juan en de allies achter hem aankwamen.
De bondgenoten van Don Juan kregen hun vrijheid terug toen hij "vertrok".

Ik heb ook vaak nagedacht over hun vertrek en het uit de cirkel stappen. Duidelijk niet opgenomen in het al...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ff o-seriozo: wat incarneert, en hoezo/waarom gidsen in dit proces betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13879

Ja ik geloof ook in reincarnatie, maar niet volgens de hindoeisme.

Ik denk dat iedereen met een bepaalde doel op aarde is. En dat je in een leventijd je doel moet bereiken. Als je je doel niet haalt kom je terug als een ander mens, maar met de zelfde doel. Als je je doel hebt bereikt mag je naar de hemel. Dus je blijft tegen op aarde komen tot dat je doet wat je doel is. Heb je je doel bereikt dan ga je naar de HEMEL en is het nog niet na 1000 keer gelukt dan kom je in hel Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Kweenie, ik betrek geen gidsen t.a.v. reïncarnatie. Ik dacht dat jij over gidsen begon.
Ik ben meer voor "lekker alles zelf doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

hoi gasten leuk forum, eindelijk eens leuk mensen te "zien"? die ook in dingen geloven die ik zelf ook vind. Maarre funny & crusader hoe bedoelen jullie dat als jullie zeggen dat wanneer je zelfmoord pleegt dat je onheil over je heen haalt net zoals die vrouw van die Robin Williams' karakter. Ik heb "What dreams may come" ook namelijk gezien. Goeie film trouwens.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnie
Als je zelfmoord pleegt, dan is dat een keuze die je maakt op dat moment. Maar die keuze heeft net als alle keuzes gevolgen.
Deze keuze zorgt ervoor dat je er heel moeilijk overheen kan komen. Omdat je in je zelf leeft. en niet meer echt met jezelf in de wereld. Welke wereld dan ook.

Ja, die film was echt keigaaf. En Tweelingzielen of soulmates (twee verschillende dingen!!!) zijn ook erg bijzonder. Het is gewoon erg moeilijk allemaal uitteleggen.

Want ik wil niet zeggen dat je gestraft wordt...het is gewoon gevolg van je keuze.

Het beste is gewoon dingen er over te lezen.
En zou je de film echt goed willen snappen dan raadt ik je het boek "tweelingzielen"
aan... is boek van Joudry Pressman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dan zal ik er ook nog even iets aan toevoegen:
ik geloof namelijk dat wanneer je zelfmoord pleegt, het waarschijnlijk in ieder geval "jouw tijd nog niet is". Oftewel, je mag nog niet overgaan. Het gevolg is dat je rond blijft zwerven als geest totdat het wel jouw tijd is. Vervolgens geloof ik ook dat je daarna wel degelijk min of meer gestraft wordt voor je daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Het aantal organismen op deze planeet zou dan constant moeten zijn, tenminste dat maak ik op uit jouw woorden.

"(Dieren->mensen)."

Het aantal organismen is echter alles behalve constant.

Ik snap dat je je niet voor kunt stellen dat je geen bewustzijn meer hebt, maar om nou gelijk te concluderen dat je dus altijd bewustzijn moet hebben, in welk lichaam dan ook, dat vind ik een overhaaste conclusie.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 09-07 19:10

me1299

$ondertitel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:55 schreef Mr_Atheist het volgende:
Het aantal organismen op deze planeet zou dan constant moeten zijn, tenminste dat maak ik op uit jouw woorden.

"(Dieren->mensen)."

Het aantal organismen is echter alles behalve constant.

Ik snap dat je je niet voor kunt stellen dat je geen bewustzijn meer hebt, maar om nou gelijk te concluderen dat je dus altijd bewustzijn moet hebben, in welk lichaam dan ook, dat vind ik een overhaaste conclusie.[/quote]Voor de 2e keer..

Geesten zijn ooit gemaakt. Wie zegt dat er geen nieuwe bijkomen????

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist ja. Geesten zijn ooit gemaakt. En hoogst waarschijnlijk door mensen. En mensen denken aan reincarnatie, en proberen misschien hun karma in de hand te houden. Nobel streven of alleen maar futiel, het is al te zeer menselijk.

Ik heb ergens gelezen dat het vroege christendom ook het idee van reincarnatie predikte, maar weet het niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14234

nee; geloof niet in reïncarnatie
Pagina: 1