Ernstig veiligheidsprobleem in Windows XP Help Center!

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ik heb, na aanleiding van een op internet gevonden tekst-bestandje een webpagina + patch opgezet voor een gruwelijke bug in Windows XP.

Het is namelijk mogelijk om via een bepaalde pagina van het help-center (direct te bereiken via een url met als protocol hcp://) bestanden volgens een bestandspatroon te wissen. Verder informatie vind je dus op de pagina:
http://www.totalgsm.net/~bram/xp_hcpbug/

Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie van de pagina, bug en patch vinden. Ik zou het fijn vinden als de patch wordt uitgeprobeerd. De patch verhelpt het probleem niet definitief, maar werkt om een prettige (uiterst simpele) manier om het veiligheids probleem heen, zonder de functionaliteit van het help-center te veranderen.

|_____vakje______|

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Inderdaad een flinke bug. Je moet jezelf eens voorstellen als de eerste de beste zo'n linkje op zijn site zet. Zeker weten dat 9 vd. 10 bezoekers erin trapt. Dat zou wel eens grote vormen kunnen gaan aannemen.

De patch werkt bij mij iig perfect, well done ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Markuzi op 06-09-2002 02:07 . Reden: typo ]

Verwijderd

Oud nieuws
Werkt bij mij toch niet :D :D :o :o (sp1 geinstalleerd)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:46

No13

/me was here

Verwijderd

deze is niet zo'n probleem... je moet zowieso toegang hebben tot een systeem. of fysiek of via terminal services... oftewel niet echt interessant voor een "hacker". gebeurt dit vanuit intern dan ontsla je die kerel gewoon...