is er een IRC client voor SUSE??? zo ja (vast wel) welke zijn goed
Anoniem: 32223
http://www.kvirc.net/ komt nog het best in de buurt van mIRC. Versie 2.1.1 is prima op voorwaarde dat je QT-2.x hebt en niet QT-3.x. Ander kun je de beta van 3.0 downloaden, die compileert wel met QT-3.x
Xchat is wel ok, lijkt wel wat op mirc (dacht ik). Er is vast wel een rpm voor Suse, staat waarschijnlijk zelfs op je cd's, en anders op de ftp van Suse.
Irssi is ook wel handig, maar dat is een console programma. Kun je natuurlijk ook in een Konsole/xterm/etc op je desktop draaien.
Irssi is ook wel handig, maar dat is een console programma. Kun je natuurlijk ook in een Konsole/xterm/etc op je desktop draaien.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
ho stop w8 niet van die moeilijke uitdrukkingen gaan gebruiken
edit: GVD nu blijft hij weer hangen bij:
ofzoiets
edit: GVD nu blijft hij weer hangen bij:
code:
1
| Filesystem NOT cleanly unmounted |
ofzoiets
dat krijg je als je verkeerd afsluit, dan wordt er een scan gedaan..
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Met Suse kan je toch via Yast2 automatisch de goeie rpms downloaden en installeren.
En ik vind persoonlijk Xchat geen ruk aan.
Dan lijkt Kvirc nog het meeste op mirc.
maar dadelijk komen vast en zeker de "experts" vertellen dat je BitchX moet gebruiken, dat dus totaal onwerkbaar is
En ik vind persoonlijk Xchat geen ruk aan.
Dan lijkt Kvirc nog het meeste op mirc.
maar dadelijk komen vast en zeker de "experts" vertellen dat je BitchX moet gebruiken, dat dus totaal onwerkbaar is
hoelang duurt dat @550 MhzReefer schreef op 06 september 2002 @ 01:17:
dat krijg je als je verkeerd afsluit, dan wordt er een scan gedaan..
Anoniem: 51493
Mee eens. Voor beide clients zijn ook zat themes, plugins, scripts etc. Beide clients draaien ook op Windows. Dit heeft het voordeel dat wanneer je de client gewend bent je deze ook vanuit een bak kunt draaien die niet van jou is (stel je zit op werk of bij een vriend oid). Irssi is bovendien geprogrammeerd met security in het achterhoofd._Squatt_ schreef op 06 september 2002 @ 00:59:
Xchat is wel ok, lijkt wel wat op mirc (dacht ik). Er is vast wel een rpm voor Suse, staat waarschijnlijk zelfs op je cd's, en anders op de ftp van Suse.
Console clients kun je dmv. screen detachen en zo kun je je sessie overnemen of laten hangen. Wanneer de bak waar de IRC client op staat maar omhoog blijft maakt het niet uit wat de bak waar je echt achter zit precies doet, of-ie nou up of down is boeit niet. Dit heeft een aantal voordelen waaronder het 24/7 zijn ook valt. Met Irssi-proxy kun je zelfs je Irssi als een soort bouncer a-la PsyBNC laten werken. Zie de website voor meer info, lees de FAQs. Mocht je toevallig Xs4all hebben kun je SSHen naar Xs4all en dan Irssi draaien. Bij Cistron kan dit ook, neem ik aan.
http://www.xchat.org
http://www.irssi.org
Het staat btw ook in de FAQ van NOS.
offtopic:
Admins, kan dit misschien uitvoeriger beschreven worden in de FAQ?
Admins, kan dit misschien uitvoeriger beschreven worden in de FAQ?
Anoniem: 2096
irssi is een hele goede client. En daar is ook een X-gui voor beschikbaar (Die overigens heel goed werkt).
Mircen? IRC-en bedoel je?
Bij KDE zit ook een IRC-client ingebouwd, die is niet zo goed als mirc maar het werkt wel prima vind ik (da's KSirc)
Bij KDE zit ook een IRC-client ingebouwd, die is niet zo goed als mirc maar het werkt wel prima vind ik (da's KSirc)
Best dat je BX afkraakt, graag zelfs, maar doe dat dan op z'n minst met onderbouwing? Dit is wel heel makkelijk vind je niet..Fantomas schreef op 06 september 2002 @ 01:19:
maar dadelijk komen vast en zeker de "experts" vertellen dat je BitchX moet gebruiken, dat dus totaal onwerkbaar is![]()
idd, daarom heb ik zo'n tyfus hekel aan mIRC. Iedereen gaat nu in eenkeer mircen ipv ircen...
hoe instaleer ik irssi?Blubber schreef op 06 september 2002 @ 12:03:
[...]
idd, daarom heb ik zo'n tyfus hekel aan mIRC. Iedereen gaat nu in eenkeer mircen ipv ircen...Maargoed, xchat vindt ik wel handig. Maar ik gebruik zelf voornamelijk irssi.
Het was maar een grapje hoor.strlen schreef op 06 september 2002 @ 11:25:
[...]
Best dat je BX afkraakt, graag zelfs, maar doe dat dan op z'n minst met onderbouwing? Dit is wel heel makkelijk vind je niet..
BitchX zal best goed zijn, maar als je wilt "mIRC-en" is het totaal onwerkbaar omdat je alles in een console moet doen, en er geen gelikte menuutjes zijn.
Anoniem: 32223
http://www.irssi.org/themes/garden.png Kijk eens naar dat screenshot, is dat wat je wilt ? Je vroeg om een mIRC achtig progsel. irssi is dat in de verste verte niet. Ik zou het op kvirc of xchat houden
Had de topicstarter niet gewoon even op irc en linux en client kunnen zoeken? Lijkt me toch sterk dat dit niet al uitgebreid aan bod is gekomen, bovendien moet het toch met wat zoekwerk wel te doen zijn aangezien er op de meeste sites van graphische clients ook screenshots te vinden zijn.
Dit soort topics helpt het niveau van het forum gauw omzeep, misschien kan zoiets in de toekomst gewoon op slot met een opmerking dat je eerst maar eens zelf mag zoeken?
Het lijkt er erg op dat de topicstarter apetrots door de install van suse heen is gekomen, (H00ray, _echt_ een hele prestatie
) maar totaal geen benul heeft van wat ie er nu eigenlijk mee moet, wil en kan doen, laat staan de moeite doet om het even zelf uit te zoeken.
Ik denk dat door dit soort topics hier een aantal mensen die graag helpen met vragen en specifieke problemen minder graag zullen komen.
Van mij mag de topicstarter het lekker zelf maar uitzoeken, als blijkt dat ie op zn minst een heel klein beetje de moeite heeft gedaan om te lezen en er zelfstandig mee om te gaan terugkomen.
Dit soort topics helpt het niveau van het forum gauw omzeep, misschien kan zoiets in de toekomst gewoon op slot met een opmerking dat je eerst maar eens zelf mag zoeken?
Het lijkt er erg op dat de topicstarter apetrots door de install van suse heen is gekomen, (H00ray, _echt_ een hele prestatie
Lijkt dit niet heel erg op: "Ik weet wel waar ik het kan vinden maar ben te lui om te zoeken dus ik gooi maar ff heel snel een topic open." Grammatica e.d. nog daargelaten.is er een IRC client voor SUSE??? zo ja (vast wel) welke zijn goed
Ik denk dat door dit soort topics hier een aantal mensen die graag helpen met vragen en specifieke problemen minder graag zullen komen.
Van mij mag de topicstarter het lekker zelf maar uitzoeken, als blijkt dat ie op zn minst een heel klein beetje de moeite heeft gedaan om te lezen en er zelfstandig mee om te gaan terugkomen.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Anoniem: 27642
wij NOS'ers zijn te aardig. check ook maar het SuSe 9 uur install topic.
(waar ik redelijk gezegt mijn gedult verloor.)
(waar ik redelijk gezegt mijn gedult verloor.)
"...@ last maar nu wil ik mircen".
Het heet IRC-en, dus zonder de M.
Ik zie heel veel mensen "mircen" zeggen, omdat ze Mirc gebruiken, maar IRC-en heeft niks met Mirc te maken. Mirc is gewoon een van de vele IRC-clients, en toevallig de enige echt veel gebruikte voor Windows, dus de halve wereld gebruikt het, maar dat wil nog niet zeggen dat het IRC-chatten exclusief bij Mirc hoort.
Ik zou zeggen: XChat.
Lekker snel, ziet er leuk uit als je goede themes gebruikt, en is erg gebruikersvriendelijk.
KVIrc wordt hier ook genoemd. Ik denk dat de keuze XChat of KVIrc ook te maken heeft met je voorkeur voor GTK/Gnome of KDE.
KVIrc is een KDE-client, XChat een GTK/Gnome client.
janjanjansen schreef in het begin van het topic dat de huidige stable version van KVIrc nog op QT-2 draait. Dat is een nadeeltje, maar als de beta goed functioneert, kun je die gebruiken.
Voor XChat geldt overigens een soort gelijk nadeeltje: XChat 1.8.x (stable releases) draaien nog op Gnome-1.4 libraries. Als je geen Gnome 1.4 hebt omdat je Gnome 2.x of KDE alleen hebt, dan kun je volstaan met GLib en GTK+ 1.2.10, maar zoner Gnomelibs-1.4.x heb je iets minder gelukte menu's.
De beta van XChat, versie 1.9.x, werkt met Gnome 2.x. Ziet er gelikt uit, en draait bij mij prima.
Het heet IRC-en, dus zonder de M.
Ik zie heel veel mensen "mircen" zeggen, omdat ze Mirc gebruiken, maar IRC-en heeft niks met Mirc te maken. Mirc is gewoon een van de vele IRC-clients, en toevallig de enige echt veel gebruikte voor Windows, dus de halve wereld gebruikt het, maar dat wil nog niet zeggen dat het IRC-chatten exclusief bij Mirc hoort.
Ik zou zeggen: XChat.
Lekker snel, ziet er leuk uit als je goede themes gebruikt, en is erg gebruikersvriendelijk.
KVIrc wordt hier ook genoemd. Ik denk dat de keuze XChat of KVIrc ook te maken heeft met je voorkeur voor GTK/Gnome of KDE.
KVIrc is een KDE-client, XChat een GTK/Gnome client.
janjanjansen schreef in het begin van het topic dat de huidige stable version van KVIrc nog op QT-2 draait. Dat is een nadeeltje, maar als de beta goed functioneert, kun je die gebruiken.
Voor XChat geldt overigens een soort gelijk nadeeltje: XChat 1.8.x (stable releases) draaien nog op Gnome-1.4 libraries. Als je geen Gnome 1.4 hebt omdat je Gnome 2.x of KDE alleen hebt, dan kun je volstaan met GLib en GTK+ 1.2.10, maar zoner Gnomelibs-1.4.x heb je iets minder gelukte menu's.
De beta van XChat, versie 1.9.x, werkt met Gnome 2.x. Ziet er gelikt uit, en draait bij mij prima.
[ Voor 0% gewijzigd door SvMp op 06-09-2002 13:38 . Reden: Gnome KDE verhaaltje er bij ]
Inderdaad, ook ik had eigenlijk zoiets van "ja hallo, als je op google 'Linux IRC client' intikt vind je er vast een stuk of 50". Van mij mogen de mods nog wel een stuk ruiger zijn met het sluiten van topics.
We zijn hier soms inderdaad te aardig. Zo erg is dat niet, continue flamewars wordt ook niemand beter van, maar als Jotti&Nelske klagen over het zo hard dalende niveau (terecht) vind ik dat ze dan ook best wat meer met de botte bijl topics mogen snoeien - de updated FAQ (sticky topic) zegt ook dat ze dit gaan doen, maar van mij mag de 'deze draad gaat dicht' threshold nog wel wat lager komen te liggen
Even ontopic: ik vind KVirc enorm irritant, het is het zoveelste voorbeeld van 'kijk! we hebben een fully themable/skinnable/m3g@l33te interface, nu alleen nog ff de functionaliteit coden...'.
Maar goed da's alleen mijn mening, probeer het vooral eerst zelf uit
We zijn hier soms inderdaad te aardig. Zo erg is dat niet, continue flamewars wordt ook niemand beter van, maar als Jotti&Nelske klagen over het zo hard dalende niveau (terecht) vind ik dat ze dan ook best wat meer met de botte bijl topics mogen snoeien - de updated FAQ (sticky topic) zegt ook dat ze dit gaan doen, maar van mij mag de 'deze draad gaat dicht' threshold nog wel wat lager komen te liggen
Even ontopic: ik vind KVirc enorm irritant, het is het zoveelste voorbeeld van 'kijk! we hebben een fully themable/skinnable/m3g@l33te interface, nu alleen nog ff de functionaliteit coden...'.
Maar goed da's alleen mijn mening, probeer het vooral eerst zelf uit
* sebas agrees with wilke, op kvirc na, die ken ik niet.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Qua niveau gaat het hier sowieso nergens over.
Een specifiek proggie zoeken is niet moeilijk met google of freshmeat
Een specifiek proggie zoeken is niet moeilijk met google of freshmeat
Anoniem: 13874
Mjah, dit is best wel een kwestie van luiheid 
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! ]=-[/rml] Lees die a.u.b. eens heel erg goed door, voordat je een topic in NOS plaatst en doe in ieder geval enig vooronderzoek de volgende keer
Succes met je GNU/Linux avontuur.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! ]=-[/rml] Lees die a.u.b. eens heel erg goed door, voordat je een topic in NOS plaatst en doe in ieder geval enig vooronderzoek de volgende keer
Succes met je GNU/Linux avontuur.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.