Net nieuwe Liteon kerkend als BTC?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:18
Maat van me heeft een Liteon 32/10/40 gehaald bij Etelcom voor 55€(bulk).
Nu zegt hij dat nero die brander ziet als BTC BCEIM. Is dit normaal?

Verwijderd

nee dit is niet normaal nee, wat ik er zo van weet is dat die als lite blablablabla worden herkend

terug met die prul!!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:04

TwoR

Gekleurde stippen

Nee daar klopt helemaal niks van zou er maar eens mee terug gaan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe weet je eigenlijk dat het een Lite-On is? Staat dat ergens op de bakker bestickerd of gegraveerd? Of werd dat door de winkelier gezegd?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Teruggaan en die %&^%&^% bij Etelcom die fikker door hun strot rossen... Sorry voor dit taalgebruik, maar ik heb nog nooit zulke oplichters gezien. Vroeger heetten ze A-Class, die toko is toen failliet gegaan en onder de naam Etelcom doorgegaan. Het gebeurt daar regelmatig dat ze je gebruikte spullen als nieuw verkopen :r Kijk maar eens in de Shopsurvey voor de beoordelingen :'(

webOS all the way!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
en post dit ook even op de shop survey. :Y)

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Sjah schreef op 06 september 2002 @ 00:23:
Maat van me heeft een Liteon 32/10/40 gehaald bij Etelcom voor 55€(bulk).
Nu zegt hij dat nero die brander ziet als BTC BCEIM. Is dit normaal?
Voor de zekerheid met SiSoft Sandra even checken of het inderdaad het geval is.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

wie weet koopt btc lite-on in en zet er alleen zijn eigen naam op.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 22:03
btc is inderdaad een oem van lite-on

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
heb je de nieuwste nero?
hier werd mn liteon 32/12/40 helemaal niet herkend met een oudere nero versie...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• _JGC_
  • Laatst online: 02:12
Pak die fikker uit z'n PC, bekijk em eens:
- Lite-on schrijft z'n naam op het etiket van de fikker voor zover ik weet, BTC doet dit ook
- Lite-on zet www.liteonit.com.tw op z'n drives met een stickertje, heb nog geen enkele gezien zonder stickertje
- Lite-on heeft een heel erg saai strak frontje waar met normale vette letters de snelheid op staat aangegeven

Maareh: een Lite-on die als BTC wordt weergegeven heb ik nog nooit gezien. Wel een HP Surestore CDWriter 8100+ die als een Sony CRX-nogwat herkend werd, maar dat had ik zelf gedaan om die 80 minuten bug eruit te krijgen.

• Sjah
ik moet m nog vragen hoe windows hem herkend.
dit is de fikker: http://etelcom.navitas.tv...rentid=19&price=55&mode=C

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

LiteON fikker werkt met Sony, Teac, BTC en (woei!) LiteON firmwares. Met Plextor zou ik het niet weten.

Je hebt dus dezelfde brander met een andere firmware. Alleen Etelcom moet je wel mee uitkijken, want ze zijn goed in oplichten is mijn ervaring...

Morgen kan je btw bij Alternate in Ridderkerk een LiteON 40x12x48 halen voor Eur 55 (speciale dag, alleen morgen). Is net zo duur, en het is ook nog een retail :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

offtopic:
dreeke als je geluk heb krijg je er 2 mee.

zeg btw tegen die gasten dat ze niet elke keer het zelfde mailtje moeten sturen met: nog 2 dagen

nog 1 dag

etc.

Zou een rechtzaak aanspannen of de brander in de verkoper zn reet douwe.

ur choise

(met andere woorden, ga er mee terug)

Verwijderd

hoe ziet hij hem trouwens in de bios met opstarten zeg maar..
bij mijn liteon 32x@48x staat er LTR-48125W toen het nog een 32x was.. toen stond er LTR-32125W

• _JGC_
Die fikker op dat plaatje in die advertentie is duidelijk niet een Lite-on.

Afbeeldingslocatie: http://etelcom.navitas.tv/componenten/getpicture.asp?state=2&pictureid=362

Hebben jullie ooit een Lite-on met twee knoppen gezien? Ik heb hier nu een aantal 12/10/32, 16/10/40, 24/10/40 en 40/12/48 lite-ons ingebouwd, en die zagen er allemaal anders uit dan deze afbeelding. Heb ook 1x een BTC gehad, en die ziet er idd zo uit :)

maw: besodemieterd. Als je een BTC verkoopt, adverteer dan ook met een BTC, niet met Lite-on. Ik zet toch ook geen Plextor 12X fikker te koop en dan blijkt het een Lite-on te zijn... "ja, maar hebben hetzelfde loopwerk". Mn reet, zelfde loopwerk of niet, deze BTC is geen lite-on.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
dreeke schreef op 06 september 2002 @ 23:28:
LiteON fikker werkt met Sony, Teac, BTC en (woei!) LiteON firmwares. Met Plextor zou ik het niet weten.
Plextor heeft eigen firmware.

Wat betreft die andere merken, eerst checken of de branders door dezelfde fabrikant gemaakt zijn en niet zomaar firmware updaten.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• dreeke

dreeke

outdated icon

_JGC_ schreef op 07 september 2002 @ 00:15:
Die fikker op dat plaatje in die advertentie is duidelijk niet een Lite-on.

[afbeelding]

Hebben jullie ooit een Lite-on met twee knoppen gezien? Ik heb hier nu een aantal 12/10/32, 16/10/40, 24/10/40 en 40/12/48 lite-ons ingebouwd, en die zagen er allemaal anders uit dan deze afbeelding. Heb ook 1x een BTC gehad, en die ziet er idd zo uit :)

maw: besodemieterd. Als je een BTC verkoopt, adverteer dan ook met een BTC, niet met Lite-on. Ik zet toch ook geen Plextor 12X fikker te koop en dan blijkt het een Lite-on te zijn... "ja, maar hebben hetzelfde loopwerk". Mn reet, zelfde loopwerk of niet, deze BTC is geen lite-on.

Heb je ooit een niet LiteON brander gezien met een LiteON sticker op de voorkant? :D (zie blauwe logo links op het laadje)

Het verschil tussen Plextor en LiteON kan ik nog wel behappen dat je dat niet leuk vindt... Maar bijvoorbeeld een Sony is gewoon precies hetzelfde als een LiteON. Dus misschien een BTC ook wel.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dreeke schreef op 07 september 2002 @ 12:14:

[...]

Heb je ooit een niet LiteON brander gezien met een LiteON sticker op de voorkant? :D (zie blauwe logo links op het laadje)

Het.
heb je wel eens een lite-on gezien met heel groot lite-on aan de voorkant :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
die lite-on brander heeft rechts op het laadje zon ingekerft logo staan met "compact disc rewritable high speed" een eject knopje, ledje, koptelefoon uitgang en volume dingetje
en onder het laadje staat met koeieletters "32x12x40"
:) tenminste, das degene die hier naast me ligt ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• _JGC_
dreeke schreef op 07 september 2002 @ 12:14:

[...]

Het verschil tussen Plextor en LiteON kan ik nog wel behappen dat je dat niet leuk vindt... Maar bijvoorbeeld een Sony is gewoon precies hetzelfde als een LiteON. Dus misschien een BTC ook wel.
Ik heb nog nooit een Lite-on produkt gezien met een groot Lite-on logo op de voorkant, die hebben ze er dus zelf opgeplakt bij Etelcom.

Lite-on heeft ook een eigen getweakte firmware, net zoals Plextor dat ook heeft. Om dan te zeggen dat BTC, Sony en Lite-on hetzelfde zijn is gewoon bullshit. Als die BTC echt 100% gelijk aan die Lite-on is, kan je em ook gewoon naar 48X flashen, en dat kan dus niet.

• RVW
  • Laatst online: 31-03 16:27

RVW

Ze hadden gewoon die brander als een 'BTC nogwat-brander met een lite-on loopwerk' aan moeten prijzen.

In ieder geval niet als een 100% Lite-On drive en er zo'n stickertje tegenaan moeten plakken. Klinkt een beetje als ordinaire misleiding. Het is al 10x gezegd hierzo, maar gewoon terug met die handel, en een echte Lite-on eisen, of je geld terug.

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik heb in wat andere webwinkels gekeken en ik zie dat de 'andere' versie wel meer verkocht wordt. Kijk maar eens op www.europc.nl en op www.sallandautomatisering.nl/

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Verwijderd

Och.. ik kreeg de ene week degene met het ene frontje, de andere week met het andere frontje, t boeit toch allemaal nix. Alleen dat ie um als btc herkend... btc is k*tmerk, zou um terugsturen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

_JGC_ schreef op 07 september 2002 @ 14:01:
[...]

Ik heb nog nooit een Lite-on produkt gezien met een groot Lite-on logo op de voorkant, die hebben ze er dus zelf opgeplakt bij Etelcom.

Lite-on heeft ook een eigen getweakte firmware, net zoals Plextor dat ook heeft. Om dan te zeggen dat BTC, Sony en Lite-on hetzelfde zijn is gewoon bullshit. Als die BTC echt 100% gelijk aan die Lite-on is, kan je em ook gewoon naar 48X flashen, en dat kan dus niet.

Kan in meeste gevallen wel ... :) Ken iemand die een LiteON heeft met een Sony firmware. van 12x naar 16x gezet.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:07:
Och.. ik kreeg de ene week degene met het ene frontje, de andere week met het andere frontje, t boeit toch allemaal nix. Alleen dat ie um als btc herkend... btc is k*tmerk, zou um terugsturen.

Dat kan idd, LiteON heeft van elke snelheid 2 verschillende branders. Eentje met een typenummer met een "S" op het einde en een andere, waarvan ik het typenummer zo snel ff niet weet.

Het verschil tussen de 2 qua uiterlijk is dat de ene 2 knopjes heeft en die andere maar eentje. Qua innerlijk is het dat je de "S" kan flashen met de firmware van een snellere brander.

Met LiteON DVD spelers heb je ook 2 verschillende, eentje van JVC en eentje van Sony. (staat ook op de sticker bovenop).

Alleen die BTC firmware is wel gek.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:07:
BTC k*tmerk?
Check dit eens:
http://www.alltechbox.com...c_bce3212im_eng_pg_1.php3
The writing speed auto recognition feature guarantees perfect quality data and audio CDs: you won't need to record at 4x to obtain a good quality PSX backup anymore! In my humble opinion this feature is really a great plus.

• Sjah
Nou ik ben even bij die vriend langs geweest, en windows herkent m als btc bce3212im. Op het frontje zitten 2 knopjes en staat: 32x10x40! Er staat uiteraard geen merk op. Aangezien ie al helemaal ingebouwd was hebbik de sticker niet kunnen bekijken.
Dus volgens het frontje is die 10 speed en volgens de firmware is die 12 speed rw.
Nouja hij zit erniet mee, dus laat maar dan. Maar wel een erg vaag product wat mij betreft.

Ik zal t ff inde de shopsurvey vermelden, want dit vindik niet kunnen.

Verwijderd

dan is dat nog niet gelijk goed hoor..

dat je dat niet met een philips kan :Y)

Verwijderd

Ik heb zelf 100 stuks van deze branders gekocht. (Nee, niet voor mezelf, maar voor de verkoop :-)
Uitsluitend tevreden klanten. En... hetzelfde binnenwerk als Lite-On.
Dat wil zeggen dat de firmware dus inderdaad tot 48 speed is te upgraden. :-)

Verwijderd

O-)

Tja, dat bericht dat de BTC 32x op te waarderen zou zijn naar 48x komt dus oorspronkelijk van mij af. Dit is echter een fabeltje (was een grap naar de leverancier van de brander, hij kon d'r in ieder geval om lachen).

ff over de brander zelf, BTC schijnt deze branders dus zelf te produceren. BTC is een oude bekende in de computerbranche en voor diegene die BTC niet kennen en willen weten wat ze zoal produceren; www.btc.com.tw.

BTW: het apparaat werkt perfect, produceert weinig geluid en is gunstig geprijst.
Pagina: 1