Toon posts:

Hoe krijg ik een goede stille VGA koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search al uitgebreid gebruikt......

Ik heb een Elsa GeForce 3 Ti 200 waarvan de cooler na 2 dagen al instabiel begon te lopen. Omruilen was een mogelijkheid maar ik weet zeker dat ik dan na 2 dagen hetzelfde weer zou krijgen.

Ik wil dus nu zelf iets stils fabriceren voor mn video kaart.

Wie heeft wat ervaring of ideeën hiervoor.

Zelf zat ik te denken aan een koelblokje met daarboven een 8 cm fan, maar als je dan begint met je klus komen ineens de praktische problemen van hoe maak ik het vast e.d.

Ik had trouwens al een mooie koeler gezien van Zalman (ZM50-HP), maar die is nog niet te leveren en zal uiteindelijk ook wel aardig prijzig worden. Zoiets kopen is altijd nog een optie maar eerst wil ik het zelf proberen.

Wie is creatief genoeg? B)

Verwijderd

Topicstarter
foto's van eigen projecten zie ik btw ook graag...

Verwijderd

psssssssssssssssssst -> zoalsje zelf al zegt ZALMAN!!!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Koop een VGA-waterblokje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/graph_1.jpg

Voor meer info en prijzen: Xxlcases

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
doe gewoon wat je nu hebt...ik neem aan ram sinks + heatsink met fan erin op core...dan kan je het fannetje uit de core halen...en misschien vervangen met andere heatsink..maar hoeft niet..laten zitten dan gewoon :) en dan een 80mm fan erop zetten, die kan je met 2 schroeven of meer vastzetten in de ""vinnen" van de heatsinks...dat zit vast zat dan :) had ik bij mijn gf2mx ook gedaan..alleen dan met een 60mm geval :) zat goed vast en hielp erg goed!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Zelf zat ik te denken aan een koelblokje met daarboven een 8 cm fan, maar als je dan begint met je klus komen ineens de praktische problemen van hoe maak ik het vast e.d.
Op m'n ATI Radeon AIW zat een erg luid ventilatortje +/- 15x15mm, die 'in' de heatsink geplaatst was. Deze heb ik vervangen door een groter (30x30 mm) exemplaar, die vastgeschroefd zit bovenop de pennen van de heatsink en laat deze op 7 V lopen. Daar hoor je dus niks meer van, alleen kan ik nu niet meer het eerste PCI slot gebruiken.

Ideetje voor jou?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb pas een Blue Orb gekocht en heb een oude S370 koeler in stukjes gezaagd voor koelblokjes voor het RAM.

op mijn GF2GTS zitten er 4 chips rechts van en boven de GPU, en ik heb de koevinnen van de RAM-chips zo geplaatst dat de luchtstroom van de Blueorb daardoor wegstroomt.

is erg stil en scheelt zo weer 5 tot 10 graden (op mijn kaart dan).
uiteraard heb ik wel Arctic Silver 3 gebruikt als koelpasta voor de BlueOrb.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1