Toon posts:

[WC] Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Argh, heel me WC compleet (nou jah zo goed als) is er 1 probleem, de maten die ik had gekregen van me blok klopte niet helemaal dus ik had 4 4x50 bouten gehaalt. Nou wat blijkt nu dus, 50 is niet lang genoeg :(

Dus ik naar verschillende bouwmarkten gegaan, allemaal nix, als ze al 4x iets hadden dan was het nog korter als 50. Dus een tapeind dan maar...

De kleinste die ik kon vinden was 5mm, nou ik dacht dat dat niet ging passen, maar iemand anders zei dat dat zeker wel zou passen. Dus ik gehaalt, nou de gaten in me mobo zijn dus maar 4mm :(

Dus de vraag is nu... Waar goede bouten of tapeinden te halen? Ik ga morgen ff naar me lokale boer maar ik denk niet dat hij iets heeft. Hij kan het wel bestellen maar dan moet ik erop wachten en ook nog eens meer geld betalen.

Weet er iemand in de buurt Eindhoven Den Bosch ergens een goede bouwmarkt waar ze het wel hebben? Of had ik gewoon pech dat 4mm was uitverkocht en kan ik het van de week nog halen?

Ik heb ook nog een probleem met me voeding maar ik denk dat ik daar al een antwoord op weet, maar willen jullie het toch horen?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

wij hebben bij de praxis hiero een GIGANTISH rek met allerlei van dat soort spul, ongeveer 2,5 meter hoog en 12 meter lang. Mij viel ook al op dat 4 en 5 mm boutjes er meestal maar tot 50mm zijn.... :(

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd, ik heb voor die muur gestaan... En ze hebben veel... maar nix groters als 4x50
Daarna gaan ze gelijk over op 5x*
Ook wel lastig, had ik boutjes gepakt, vergeten nummer te kijken... damnit bakkie kwijt, das best lastig op zo'n grote muur....

Maar goed hebben ze dus niet...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11

momania

iPhone 30! Bam!

Je moet hiervoor ook niet naar een bouwmarkt gaan , maar naar een ijzerhandel.
Die hebben dit soort aparte maten meestal wel...

En meestal weten de lui die daar werken ook zo uit hun hoofd te
vertellen in welk bakkie het precies ligt...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
ik heb met hetzelfde probleem gezeten met de montage van een fan... die moest nl ook nog door 4 cm hout heen.

moet je eens kijken naar schroeven die in de afdekplaatjes van een deurklink zitten. Dat zijn 2 delen die in elkaar worden gedraaid, die verkopen ze dus ook bij de gamma, karwei en praxis :) :) voor mij werkte die perfect. Hoop dat je er wat aan hebt

en anders bij de gamma hebben ze draadeindes... das een staaf van een meter met een schroefdraad, kun je dus makkelijk zelf op maat maken. :) boutje erop en klaar :)

dude... wait... what...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij een modelbouwzaak kun je draadeinden in kleine maten krijgen.

Verwijderd

Mijn oplossing: een stuk M4 draadeind met wat borgmoeren.

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zo heb ik het ook gedaan (draadeinde), werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah bij de bouwmarkten heb ik dus wel gekeken voor een draadeind (tapeind) maar dat was dus M5. (de kleinste)

Nou ben ik vandaag hier naar de ijzerhandel gegaan en hij had idd een draadeind M4 voor mij, alleen waren z'n moertjes net vandaag uitverkocht.

Ik heb alles nu dus op 4 4mm moertjes na :(

Nou jah, maar weer naar de bouwmarkt voor die moertjes dan...

Verwijderd

je kan meestal een lange staaf kopen van 4 mm dik en .5/1 meter lang. zaag daar je botjes maar uit. Anders toch je waerjacket harder op de core drukken dat je misschien net een schroefdraaitje te pakken krijgt. :)
Pagina: 1