Toon posts:

Geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T (MS-6330) moederbord, hier had ik tot nu aan toe 256 MB ram (1 SDRAM pc133) opzitten.
Nu heb ik vorige week 512 MB er bij gekocht (1 SDRAM simm pc133), als ik deze er bij plaats in de tweede geheugen-sleuf, dan loopt Windows XP Prof. na een tijdje iedere keer vast. Nou hij geeft een Fatal Error (blue screen).

Wat is hier tegen te doen?

John

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat doet XP als je alleen die 512-reep er in doet?
Als XP dan nog steeds flipt dan zou ik het geheugen even testen met memtest of terugbrengen naar de winkel.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kijk op www.memtest86.com voor een programma om je geheugen te testen. misschien is je nieuwe dimm gaar.

Verwijderd

Ik persoonlijk heb Windows 98, en ik weet in iedergeval dat als je daarbij over een bepaalde hoogte gaat met het geheuge dat de computer er zelfs slomer van gaat lopen en bugs gaat creeeren, ik weet niet of dat met XP ook zo is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test het nieuwe geheugen eens met memtest86. Als je naar een paar tests steeds dezelfde fouten krijgt is het geheugen brak en moet je het omruilen. Als het geheugen wel ok is moet je ff testen of je systeem met alleen het nieuwe geheugen erin wel stabiel loopt. Als dat zo is kunnen de dimmetjes niet goed met elkaar samen en zul je een van de 2 om moeten ruilen voor een ander merk :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de 512 MB simm er alleen in stopt krijg ik ook na een tijdje een Fatal Error, dus ik ga nu ff Memtest86 proberen!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik had ook dergelijke problemen met mijn vorige mobo. Bij mij hielp de setting: 'DRAM Bank Read latch' te wijzigen naar 1 ipv auto/0. Ik weet dat je een ander mobo hebt, maar misschien heb je deze setting ook en helpt het.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik zal het proberen, PC is nu eerst memtest aan het doen

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het gevonden, memtest geeft al meer dan 20.000 errors aan!!

Dus het geheugen is kapot

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
MSI K7T (MS-6330) is 100 mhz.
Ik zou als ik jou was alleen die 512 chip erin doen, volgens mij heb je nu een 100 en een 133 er inzitten, en dat kanwel eens ruzie geven.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik persoonlijk heb Windows 98, en ik weet in iedergeval dat als je daarbij over een bepaalde hoogte gaat met het geheuge dat de computer er zelfs slomer van gaat lopen en bugs gaat creeeren, ik weet niet of dat met XP ook zo is.
Dit probleem is verholpen in XP :)

-

Pagina: 1