Ik heb een edimax router (6104) op mijn kabelmodem zitten. Internet ed werkt allemaal perfect. Alleen het netwerk veels te traag voor 100mbit (kopieren van 180 mb duurt gewoon 15 minuten ofzo). Ik kan maar niet achterhalen waar dit nu aan ligt. Ik heb DHCP instellingen al gehad (handmatig werkt het best), netwerkkaarten geruild etc.
Ik zie dat je 4 UTP kabels in de router kan prikken. Zit er soms een ingebouwde hub in deze router (kan ik zo niet zien op de Edimax site)? Als 1 of meer netwerkkaarten van op full duplex staan, en er zit idd een hub in i.p.v. een switch, dan kan het goed mis gaan. Veel packet collisions zijn dan vaak het gevolg, en een drastische performance drop. Zet eens alle netwerkkaarten op 100Mbit/sec half-duplex (in Windows bij de eigenschappen van de netwerkkaart in apparaatbeheer), kijken of dat helpt.
Klopt. ER zit een 10/100 mbit swithc ingebouwd. Ik heb zelf twee netwerkkaarten erin zitten waarvan een 3com 10/100 en een Farallon 10mbit.
Ook zie ik geen clients in mijn workgroup. Ik kan wel pingen naar alle interne ipadressen en ook netwerkdrives mappen hetzij alleen door te zoeken naar een ipadres van een client.
Ook zie ik geen clients in mijn workgroup. Ik kan wel pingen naar alle interne ipadressen en ook netwerkdrives mappen hetzij alleen door te zoeken naar een ipadres van een client.
Als je probeert van/naar de computer met de 10Mbit kaart te kopiëren, gaat alles natuurlijk op 10Mbit
zou het nog maar 4 minuten moeten duren, die 180 MB...
Heb je ipx geinstalleerd? scheeld tussen mijn pc en de buurman ongeveer een uurtje... kopieren van een divxje duurde LANG.. over een uur, ff gekeken bij zijn netwerk protocollen , stond er niet bij, na installatie duurde het nog maar 4 minuten....
Ook IPX is uitgeschakeld. Intern loopt het netwerk op 100 mbit, die 10 mbti zit verbonden met mijn buurman zijn pc (via hubje)
Pagina: 1