Toon posts:

Waarom zo langzaam opstarten sinds nieuwe CDdrive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe CD-ROM speler gekocht AOpen 52 speed. Nu heb ik het probleem dat sinds dat deze erin zit, mijn computer nogal traag start. Dat wil zeggen na detectie van m'n CD-ROM en CD-Fikker, duurt het ongeveer 2 á 3 seconden voordat hij verder gaat. Eerder had ik daar dus helemaal geen last van, toen m'n 40speed het nog deed.

Ik heb een ASUS P5A-B moederbord, met de laatste bios daarvoor, vandaag geflasht. Alles ging daarbij gelukkig goed:).

Kan iemand mij please helpen, want ik vind dit behoorlijk irritant, zo'n systeem dat zo traag opstart. Als hij langs die detectie heen is, duurt et maar een paar seconden en dan staat WinME al klaar... Damn, nu doe ik er 15 seconden over, terwijl het makkelijk in 10 moet kunnen:(.

Alvast bedankt, wie er ook wil reageren

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik weet dan bijna zeker dat je master/slave settings niet goed staan. Mij broer had dit ook. Zijn CD-ROM speler stond op slave terwijl hij in zijn eentje aan een IDE kabel hing.

Succes!

Tefflar

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is dit niet het probleem... Mar ik zal zo in ieder geval even kijken. Bedankt voor de tip.

Het zal wel niet zo zijn, aangezien ik op
IDE0: 1 HD + 52x CD-ROM
IDE1: 1 HD + 4x4x24 CD-Fikker
Dus het zal wel goed staan... Maar ik kijk het na...

Iemand anders nog tips???

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ja, in je Bios checken dat op de plekken van je CD-rom en CD-Writer (Secondairy Slave ofzo) gewoon op NONE staan. Je PC moet je CD-Spelers ook zonder dit kunnen dedecteren.

Succes!

Verwijderd

En zet die hd's op één kabel en die CDR's op een kabel. Scheelt aanmerkelijk in je HD performance