[XP] NTLDR missing na BIOS upgrade!

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat m'n laptop niet een 256mb dimm erkende heb ik na een mail van de fabrikant m'n BIOS geupdate. Dat ging goed.

Alleen ik kan nu niet meer opstarten omdat de melding komt dat NTLDR missing is :(

Nou heb ik via search een paar dingen gevonden en geprobeerd:
-NTLDR uit de XP in een floppy gedaan en deze gecopieerd in C:
-een floppy gemaakt met behulp van XXCOPY (door bestanden zoals BOOT.INI te copieeren uit m'n desktop)
-met xp cd opgestart , FIXMBR en FIXBOOT bij repair gedaan.

Niets hier boven heeft geholpen. :'( Kan nog steeds niet in XP komen.

Hopelijk weet iemand een andere manier die ik kan proberen want ik heb genoeg bestanden die ik niet kwijt wil.

Is er trouwens een manier om via DOS bestanden via m'n netwerk naar m'n desktop te sturen :?

iRacing Profile Flickr

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

De XP cd erin stoppen, opstarten van cd en de install starten.
Gaandeweg krijg je de optie om de gevonden XP install te herstellen. Gebruik deze optie. Als het goed is wordt XP dan vers erop gezet met behoudt van je data-files.

Je kunt ook altijd een mini linux distro flop (tomsrtbt) of knoppix (vanaf cd te gebruiken linux versie) booten en zien of je bestanden kunt redden. Knoppix is grafisch en herkend veel hardeware. Als je netwerkkaarrt het doet kun je zelfs je data op die manier veiligstellen en desnoods opnieuw XP erop zetten.

succes

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb het herstellen al eens geprobeerd.
Ik krijg dan alleen een DOS gedeelte te zien.
Wat moet ik daar dan mee doen ?

Alleen ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om als bij win ME en voorgangers alles eroverheen te installeren zonder verlies van data :?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

je kan ook een bootflop maken en je bestanden er handmatig heen kopieren...

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Welke bestanden bedoel je?

Ik heb al namelijk een boorflop gemaakt en daar NTLDR ook bij gedaan en daarna naar C gecopieerd , zonder succes.

iRacing Profile Flickr

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Check je Proc speed eens in je bios.......

Volgens mij staat die op default. :)

plus andere settings :P

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Die worden meestal na een bios flash op default gezet.

Enne.... ik hoop voor je dat het handmatig verklooien van die bestanden geen schade toegebracht hebben...

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

booten met XP cd en dan in de recovery console FIXBOOT doen, als commando.

http://www.NUiPhone.nl/

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Het is een nog al magere bios.
Daar kun je niets instellen wat betreft je proc.
Verder heb ik alles nagekeken, dus ook boot volgorden.

iRacing Profile Flickr

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53

Reptile209

- gers -

Kloppen ook de BIOS-settings van de harddisk na het flashen nog? Als je met een bootflop start, kan je dan de inhoud van de disk nog zien? Klinkt nl alsof je HD als een ander type herkend wordt ofzo...

[edit]
En altijd een leuke: is de diskette uit de diskdrive en de CD-ROM-speler leeg?? :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 06 september 2002 @ 13:04:
Kloppen ook de BIOS-settings van de harddisk na het flashen nog? Als je met een bootflop start, kan je dan de inhoud van de disk nog zien? Klinkt nl alsof je HD als een ander type herkend wordt ofzo...

[edit]
En altijd een leuke: is de diskette uit de diskdrive en de CD-ROM-speler leeg?? :P
Bij een laptop is het BIOS meestal niet zo uitgebreid, en de HD staat eigenlijk altijd op Autodetect of op de juiste instelling voor de standaard harde schijf, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Mocht het nou niet de originele harde schijf zijn, dan kan ik me voorstellen, dat het hier dus WEL aan kan liggen.

Maar BIOS-updates kunnen nou eenmaal problemen opleveren. Daarom moet je ook altijd zorgen voor een goede back-up van je gegevens EN van je oude BIOS voordat je hieraan begint. Laatst heb ik een BIOS-update bij een oud Abit-PII moederbord uitgevoerd, en Windows 98 vond ineens de halve inhoud van het moederbord opnieuw. Kon ook geen CD-roms meer bereiken onder Windows enzo, en da's lastig als je daar je CAB-files vandaan wilt halen.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:00

dodo79

witte dikke tonnie

zon probleem met ntldr heb ik dus ook, alleen dan bij win 2k sp2
ik had de hd in een ander systeem gezet en ook ntldr missing.
ik ff een 98 hd derin gepropt en opgeboot, en op de win2k schijf kijken voor dit bestand, en deze is gewoon aanwezig, dus ook ik weet niet wat er aan het handje is.
deze schijf draaide prima in een p1 200, maar niet in de nieuwe server, de p2 450

omdat het kan!

Verwijderd

heb je nog wel een active partion?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:21
Je moet ff je flop er uit halen. Deze geeft het vage probleem

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

even booten met je win98 opstart disk, ff fdisk doen en de actieve partitie goedzetten.

werkt dat wel ? aangezien FIXBOOT C: of FIXBOOT D: niet schijnen te werken..

http://www.NUiPhone.nl/

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:00

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb de oplossing gevonde na lang zoeken!
een lowlevel format haalt et probleem weg! (logisch zul je zeggen) , maar met een
format c:/q bleef het probleem gewoon wel.
als je gegevens nog wil redden dan kun je em altijd als slave in een ander systeem hangen, en dan je files dervanaf kopieren, want dan werkt die schijf wel gewoon goed

omdat het kan!

Pagina: 1