[Win98se][ICS]Dns niet aan de praat :?

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Nou....kheb het al vaker geprobeert met de standaard ics van Win98se. Maar ik kom nog steeds niet verder dan het pingen naar ip`s. Oke....het is iets.....maar niet genoeg natuurlijk. Situatie schets:
pc|||||||OS|||||||||IP|||||||
Server: Win98se 192.168.0.1--- DNS forwarding aan/DHCP uit.
pc2: Win98se 192.168.0.2------- DNS->192.168.0.1 Gateway->NIETS.

De pc`s kunnen elkaar wel pingen...maar zien elkaar niet in netwerkomgeving... :?
Voordat ik hieraan begon zagen ze elkaar wel. Bestands en printerdeling is uiteraard geinstalled....
pc2 kan ook gewoon inet ip`s pingen....maar geen adressen (dus een falende dns)

Kheb t ook geprobeerd met dns forwarding uit op server....en de Provider(planet) DNSen op pc2.

Ksnap er nix meer van.....wie kan me helpen?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Dat je de PC's in je netwerk niet kunt zien wil nog niet zeggen dat dat aan DNS ligt.
Dat gaat via NetBios. Als je via start-uitvoeren de naam van de andere pc intikt
(\\naam) gaat het dan wel goed. DNS moet waarschijnlijk alleen ingesteld worden om adressen in te tikken op internet.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Snelle oplossing: Op de clients ook de DNS van je provider instellen. Werkt als een trein!

Forget your fears...
...and want to know more...

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Jullie hebben allebei niet goed gelezen:

Sniper: DNS moet waarschijnlijk alleen ingesteld worden om adressen in te tikken op internet.
Quote: pc2 kan ook gewoon inet ip`s pingen....maar geen adressen (dus een falende dns)

Dus geen WWW adressen maar wel gewoon internet ip`s.....Das toch echt dns probleem.

Aetje: Snelle oplossing: Op de clients ook de DNS van je provider instellen. Werkt als een trein!
Quote: Kheb t ook geprobeerd met dns forwarding uit op server....en de Provider(planet) DNSen op pc2.

Das nou precies wat jij nu als snelle oplossing geeft :?

Noujah.....kheb intussen sygate er maar weer opgedonderd......maar het blijft dus een raadsel wrom t nie werkt met standaard ics.
Tnx anyway