Toon posts:

wat is er leuk voor wap te programmeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd een beetje bezig met WML i.s.m. PHP om vanalles te programmeren...
ik heb al een onderling berichten systeem gebouwd en een klein webmail programma...
Wat is nou echt nuttig om voor je wap/grps te maken....???!!??

Verwijderd

server status? :)

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
Ik wilde voor m'n site (met veel foto's) de tumbnails dynamisch laten omzetten naar wbmp, voor wap dus, maar helaas, nooit gelukt. Als je zoiets kan brouwen dan hou ik me aanbevolen :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij is het leuker om met wap iets voor php te doen: met je telefoon je computer besturen. Is toch 1 van de dingen die ik wil doen, centraler server thuis, voor mp3 en divx etc, en dan is het nog leuker als je in auto terug naar huis rijdt alvast de cv of magnetron kan aanwappen....

oogjes open, snaveltjes dicht

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28

Arjan A

Cenosillicafoob

Server status is idd leuk. Maar ik heb er ook een net send (maar dan voor linux/samba) mee gemaakt omdat mijn vrouw slechthorend is. Als zij achter haar PC zit en ik probeer haar te bellen en ze neemt niet op, dan kan ik via WAP (nl. als ik in de auto zit) een voorgeprogrammeerde netsend sturen dat de telefoon gaat.

En dat werkt dus.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 13:48

dfr0st

Geel is mooier

Arjan A schreef op 05 september 2002 @ 23:53:
Server status is idd leuk. Maar ik heb er ook een net send (maar dan voor linux/samba) mee gemaakt omdat mijn vrouw slechthorend is. Als zij achter haar PC zit en ik probeer haar te bellen en ze neemt niet op, dan kan ik via WAP (nl. als ik in de auto zit) een voorgeprogrammeerde netsend sturen dat de telefoon gaat.

En dat werkt dus.
kijk dat noem ik eens ideeen, ooit gedacht om dat voor andere mensen ook beschikbaar te maken? Gewoon eerst laren vastleggen en dan kijken of een bedrijf interesse heeft in het idee/product zou ik zeggen.

-

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Arjan A schreef op 05 september 2002 @ 23:53:

En dat werkt dus.
Dat is wel de meest omslachtige manier natuurlijk... :P Normaalgesproken los je zoiets op door gewoon haar telefoon die msg op haar pc te laten verzorgen... scheelt bovendien enorm in de kosten.

Verwijderd

Topicstarter
wat zou hier allemaal op moeten komen te staan???
Sjab-X schreef op 05 september 2002 @ 23:07:
Ik wilde voor m'n site (met veel foto's) de tumbnails dynamisch laten omzetten naar wbmp, voor wap dus, maar helaas, nooit gelukt. Als je zoiets kan brouwen dan hou ik me aanbevolen :)
Dit wou ik ook gaan doen voor attachments op m'n mail systeem (zou wel luxe zijn:P) maar is helaas niet echt gelukt... zeg maar echt niet.
Don Facundo schreef op 05 september 2002 @ 23:47:
Volgens mij is het leuker om met wap iets voor php te doen: met je telefoon je computer besturen. Is toch 1 van de dingen die ik wil doen, centraler server thuis, voor mp3 en divx etc, en dan is het nog leuker als je in auto terug naar huis rijdt alvast de cv of magnetron kan aanwappen....
in het jaar 2020 misschien ok?!?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:37:
[...]
in het jaar 2020 misschien ok?!?
Eeeuh, sorry hoor, maar dit zijn dingen die heel goed mogelijk zijn hoor. Al langer dan vandaag. Met WAP stuur de PHP aan, die bv weer COM, met COM kun je de PC aansturen en met de PC kun je weer allerlei apparaten aansturen...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 06 september 2002 @ 10:46:
[...]

Eeeuh, sorry hoor, maar dit zijn dingen die heel goed mogelijk zijn hoor. Al langer dan vandaag. Met WAP stuur de PHP aan, die bv weer COM, met COM kun je de PC aansturen en met de PC kun je weer allerlei apparaten aansturen...
weet ik, op m'n vorrige werk stuurde we 1 centrale muziek server aan via allerlij clients...
was erg cool... en ook erg handig...

• Vorkie
  • Niet online
offtopic:
wie heeft er van Got Eigenlijk de wapsite gemaakt???????

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28

Arjan A

Cenosillicafoob

Poohbear schreef op 06 september 2002 @ 10:13:
[...]

Dat is wel de meest omslachtige manier natuurlijk... :P Normaalgesproken los je zoiets op door gewoon haar telefoon die msg op haar pc te laten verzorgen... scheelt bovendien enorm in de kosten.
Het gaat om de vaste lijn, en zelf doen is leuker :P
ook maar twee keer gebruik van gemaakt hoor

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 06 september 2002 @ 11:05:
offtopic:
wie heeft er van Got Eigenlijk de wapsite gemaakt???????
heeft got een wapsite dan??
die van tweakers ken ik... maar van GoT?!?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Arjan A schreef op 06 september 2002 @ 11:12:
[...]

Het gaat om de vaste lijn, en zelf doen is leuker :P
ook maar twee keer gebruik van gemaakt hoor
Ik begrijp dat 't om de vaste lijn gaat, maar dat is best een leuk (en zinnig project). Als telefoon overgaat: msg op scherm, compleet met nummer van de beller, adresinfo uit telefoonboek enzo, etc... Klinkt in elk geval zinniger dan bellen en ondertussen via wap inloggen op een site die dan weer een berichtje naar een scherm stuurt.

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:02:
[...]

heeft got een wapsite dan??
die van tweakers ken ik... maar van GoT?!?
dat zeg ik, gamma :{ die bedoelde ik dus :P sorry, ik jarig, ik druk en was net wakker ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 06 september 2002 @ 12:13:
[...]

dat zeg ik, gamma :{ die bedoelde ik dus :P sorry, ik jarig, ik druk en was net wakker ;)
dat zal femme wel geweest zijn dan he?!!!

Verwijderd

Nummermelding uitlezen via Wap?
(via modem en PC kun je de thuis gebelde nummers opslaan)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:14:
Nummermelding uitlezen via Wap?
(via modem en PC kun je de thuis gebelde nummers opslaan)
wel cool....
alleen zit ik met isdn, dus moet ik als de telefoon afgaat en er niet geantwoord wordt steeds inbellen op internet en een telefoon nummer toevoegen op een lijst (wel geautomatiseerd natuurlijk, maar toch omslachtig..)

en dan vraag ik me af hoe ik uit ga lezen wie er wanneer heeft gebelt...
is daar een manier voor ?!?
Pagina: 1