Toon posts:

[XP] netwerk delen lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, situatie, we delen hier een breedbandverbinding via een servertje op linux en een hub.

Het probleem is niet bij het sharen van de internetverbinding, maar bij het delen van documenten onderling.

Mijn pc heeft unieke naam, is geconfigureerd op de juiste werkgroup, maar ik krijg de melding ' controleer of u wel de juiste bevoegdheden heeft bij uw netwerkadministrator (of zoiets)) Nu ik heb alles gedaan, ik heb eventjes contact gehad met andere pc's, maar toen opeens niet meer... (echt raar) Ik heb precies dezelfde instellingen als de andere pc's, want ik heb de rest ook met elkaar laten delen... :? 8)7

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MS veranderd al eens iets aan het SMB protocol zodat Samba en aanverwanten het weer wat moeilijker krijgen. De laatste samba versie wil de problemen meestal wel oplossen..

You don't need eyes to see, you need vision

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welk OS draaien de PC's? In Windows 2000/XP moest ik zelf eens t Guest account aanzetten (stond disabled) voordat ik dingen kon sharen (control panel -administrative tools - computer management - local users and groups). Controleer in het geval van Windows XP ook of de ingebouwde firewall uitstaat (control panel -network connections), deze blokkeerde vaak genoeg de netwerkrequests.