Toon posts:

DTS door digitale output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste DTS DVD binnen gekregen (Dante's Peak), en ik dacht die ga ik es mooi kijken :)
Wat gebeurt er: het geluid schokt! En dat is bij de Dolby Digital 2.0 track niet het geval. Na wat zoekwerk bleek dat de digitale output van de Sound Blaster Live! 5.1 niet snel genoeg is om het DTS signaal door te geven (max 1Mbit, terwijl de DTS track van Dante's Peak 1.4Mbit is). Ik heb al iemand gevonden die mijn Live over wil nemen (die heeft de digi output toch niet nodig), en dus heb ik een nieuwe kaart uitgezocht. De Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 leek me wel interessant.
Nu heb ik 1 simpele vraag: kan deze kaart wel fatsoenlijk het DTS signaal doorsturen naar mijn receiver?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Hoe kom je er achter dat het DTS-signaal 1.4Mbit is? Ik heb hier Close Encounters of the Third Kind DTS op een SB Live! Value Digital en dat werkt perfect! Let wel erop dat drivers nogal wat verschil uitmaken. Met mijn kaart en de 'nieuwe' Compaq-related drivers haperde het geluid ook steeds. Met de installatie van de oude Live!Ware 3 drivers voor XP gaat alles goed en herkent mn receiver het DTS-signaal...

Verwijderd

Topicstarter
PowerDVD zegt dat dat zo is :)
Je hebt ook DVD's met een DTS signaal van 0.7Mbit, die zullen dus wel vloeiend spelen (denk ik :?), maar goed, als je niet weet waar ik het over heb weet je ook niet het antwoord op mijn vraag :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeuh.. geheugenprobleem? :)
kan zijn hoor..
powerdvd geeft bij mij af en toe ook dingen aan dat ik die niet kan..maar dan kan ik het rustig wel doen!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

jfeelders schreef op 05 september 2002 @ 22:32:
Hoe kom je er achter dat het DTS-signaal 1.4Mbit is? Ik heb hier Close Encounters of the Third Kind DTS op een SB Live! Value Digital en dat werkt perfect!
Je hebt DTS soundtracks van ongeveer 1,5 mbit en tegenwoordig ook 768 kbit, die van jou is dan 768 kbit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ha ha iedereen maar roepen dat die sb live 5.1 zo goed is en dat ik beter geen Trust 5.1 kaartje had kunnen kopen, maar die trust draait wel vloeiend de hoogste dts bitrate af !!!
(en dat voor 40 euro...) >:)

• JT

JT

VETAK y0

:D

Ik ga voor een Philips Seismic Edge :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

jaja zeg maar wa ge wilt maar sound blaster live! platinum blijft toch de max hoor :P

• JT

JT

VETAK y0

Neuh, doet u mij maar een TerraTec, die heeft tenminste echte 24/96 verwerking.

Ecodan warmtepomp

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

24/96, toemaar. Daar heb je ook wat aan, als je een digitaal AC-3 of DTS signaal naar buiten stuurt |:(

Siditamentis astuentis pactum.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Nog een vraagje dan. Ik heb gekeken en Close Encounters is inderdaad 0,7Mb/s. Maar de DTS 5.1-intro is wel 1,4Mb/s (1536Kbps) en die wordt op mijn SBLive! ook goed weergegeven. Geen haperingen, vervorming ofzo. Hoe merk je dat je kaart geen 1,4Mb/s aankan?
Gezien mijn ervaring is het misschien toch nog de moeite waard om andere drivers te proberen. Dat scheelt weer wat €uro's...

• JT

JT

VETAK y0

Varienaja schreef op 06 september 2002 @ 07:36:
24/96, toemaar. Daar heb je ook wat aan, als je een digitaal AC-3 of DTS signaal naar buiten stuurt |:(
Nee, maar wel als je audio gaat bewerken |:( Want voor alleen doorgave heb je ook geen platinum nodig |:(

Ecodan warmtepomp

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
en kan je ook uitleggen waar dat 24/96 op slaat ? audio bewerken in cool edit zeker. *laughs*

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

cursus hoe verzandt een topic gehad? Dit topic gaat over DTS doorgave, niet over "sblive rules" of "24/96" of elkaar afzeiken. Ontopic verder plz dus :)

Die Trust kaar heeft tbusquet ook geloof ik. Kan die kaart ook fullbitrate DTS signaal doorgeven?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Die trust kaart kan inderdaad fullbitrate DTS 5.1 doorgeven, terwijl dit niet in de specificaties staat !!! (heb het zelf getest namelijk)
>:)

Verwijderd

Trustkaart is getest in Power/Windvd met de dvdŽs Eagles en ELO (beide fullbitrate dts )
De verbinding naar de versterker met dts/dolby 5.1 decoder gaat via een digitale coaxiale
spdif uitgang.
Zelfs divx met ac3 dolby digitaal 5.1 is mogelijk met de trust kaart, maar dit heb ik alleen voorelkaar gekregen met het progje bsplayer. :*)
Pagina: 1