geen internet meer na installeren router

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Sinds vanmiddag hebben we hier een Belkin Wireless Router. Met op de laptop een PCMCIA kaartje die ervoor zorgt dat we een wireless LAN hebben, maar die LAN is gefixed, dus daar gaat dit probleem niet over.

(ik heb trouwens GEEN ervaring met routers, dus als hier wat n00b achtigs tussen staat: sorry).

Ik had dus Mxstream op mijn computer, en het was de bedoeling dat de Router bij mijn computer kwam te staan. Dus ik heb alles netjes ingeplugd en na wat gedoe en wat instellingen had ik het netwerk aan de praat. Daarna kwam de internet verbinding en dat gaat wat moeilijker. volgens de router is mijn modem goed aangesloten dus ik ging in de router om de instellingen te doen die nodig waren voor internet. Ik heb ADSL bij Planet Internet met een Comfort abbo. Dus ging ik er van uit dat ik een statisch IP heb. Die heb ik ingevuld bij IP address assigned by your ISP. Daarna moest ik de subnet mask invullen, daar heb ik 255.255.255.0 staan. En bij ISP Gateway Address had ik eerst staan wat ik volgens het boekje in mijn ipconfig /all kon vinden, maar dat mocht niet volgens de installatie. Daarna deed ik weer mijn eigen IP adres en toen mocht ik wel verder.

Verder ben ik nog wat door de instellingen gelopen die voor mij voor de hand liggend waren en die ik gewoon kon laten staan, maar toch kan ik nog steeds internet niet op. Heb ik de instellingen van mijn gateway en eigen IP adres niet goed staan? Heeft Planet een ander Gateway adres?

Join het GoT Pulse-Team!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt de router rechtstreeks in je modem gestopt?
Probeer eens DHCP, en ondersteunt je router wel PPTP?

• Denman
router zit rechtstreeks in de modem ja... DHCP is active, en ik kijk net op internet bij deze modem, staat er: Client PPTP Pass-Thru? NIET aangevinkt, dus ik neem aan dat ik dan geen PPTP heb.

Join het GoT Pulse-Team!

• jadjong
  • Niet online
DenMan schreef op 05 september 2002 @ 22:05:
router zit rechtstreeks in de modem ja... DHCP is active, en ik kijk net op internet bij deze modem, staat er: Client PPTP Pass-Thru? NIET aangevinkt, dus ik neem aan dat ik dan geen PPTP heb.
Je modem is niet getweaked, heb je in je router wel je ADSl username en pass gebruikt?

• Denman
mijn modem is niet getweaked nee... ik dacht dat dat niet nodig was als je een aparte router had? enne... tijdens de installatie van de router hoefde ik nergens username en pass in te voeren, kan ik dat ergens anders ook doen? ik hoef volgens de installatie alleen een username en pass in te voeren als ik geen static en dynamicIP kies, maar een PPPoE verbinding.

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Nog iets: als ik nu de kabel gewoon in mijn ADSL modem doe, dus zonder een router ertussen, heb ik ook geen internet meer terwijl ik niks aan die verbinding heb veranderd :? Eerst wilt ie verbinden met 10.0.0.138 pc1, dat klopt opzich wel, maar daarna zegt ie: destination host unreachable. Heeft dit misschien ook iets met het probleem te maken dat ik niet op internet kan met een router ertussen?

Join het GoT Pulse-Team!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Weet je 100% zeker dat jou router vpn ondersteunt ?
En je moet zoiezo natuurlijk ergens je password instellen op die router lijkt me, anders werkt het niet.

En zodra je dit dan werkend heb, dan gebruik je natuurlijk geen vpn inbel verbinding meer, omdat er al verbinding is met internet deze wordt namelijk gemaakt door je router.

Dan moet je gewoon alleen je lan instellen en je dns server en dan moet het werken.

• Denman
ik weet 100% zeker dat mijn router VPN ondersteunt ja... het staat volop groot op de doos :)

Dus nu moet ik uitzoeken hoe ik mijn username en pass moet invoeren op de router. Zodra ik dat gedaan heb moet ik vpn niet meer gebruiken en mijn dns server(s) instellen en dan zou het moeten werken? Het LAN heb ik al werkend dus dat is het probleem niet. Het gaat nu alleen over de internet verbinding.

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Als je een router tussen je modem en je pc's/laptop stopt heb je dus 2 gescheiden netwerken (een LAN en een WAN) met elk hun eigen IP-adres bereik:
- WAN, extern netwerk (internet)
- LAN, intern netwerk (IP's 10.0.0.x)
Je router heeft zowel een externe (IP-adres van provider) als een intern adres 10.0.0.x.
Je PC's en laptop zitten zoals je zelf geconstateerd hebt in de 10.0.0.x reeks

Hoe maak je verbinding met het internet?
Je router maakt een internetverbinding via de gateway van je provider (vul dus op de router het gateway IP-adres van je provider in) en eventueel ook DNS-server IP's.
Je pc's en laptop hebben de router als gateway (vul dus als gateway het interne IP-adres van de router in).

Voor zowel de router als de pc's/laptop geldt: als DHCP is ingeschakeld hoef je geen IP-adres/gateway/DNS-servers in te vullen.

Wat betreft je laatste opmerking. Als je je router weghaalt, is je pc nog ingesteld als een LAN met IP-adres 10.0.0.x. Hier moet dan weer het IP-adres van de provider staan (en dus ook gateway/DNS). Maar als DHCP kan doe dat dan, dan hoef je zelf niks in te vullen... :+

• Denman
Goed... ik ben weer een stap verder (althans, dat denk ik :D)

Ik heb vandaag mijn Alcatel modem getweaked naar de PRO versie. En inderdaad zit ik nu constant op internet zonder dat ik hoef in te bellen. Ik heb dat gedaan omdat ik dacht dat aansluiten op de router dan gemakkelijker zou zijn maar niets is minder waar. Ik heb nog steeds geen internet als ik het modem direct in de router plug, en dan een kabeltje trek van de router naar mijn netwerkkaart.

Naar mijn weten heb ik alles goed gedaan: TCP/IP instellingen staan als volgt:

IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

En DNS Servers (van Planet)
195.121.1.34
195.121.1.66

Verder heb ik in de router NAT disabled, zoals volgens de search hier aangeraden wordt.
Toch heb ik nog steeds geen internet als ik de kabels via de router laat lopen. Moet ik misschien DHCP disablen nu? Lijkt me stug... wat zie ik nu nog over het hoofd? Ik dacht dat het met een getweakte modem gewoon mogelijk was?

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Okee, ik weet dat ik pas na 24 het topic omhoog mag schoppen, maar ik heb na wat rommelen gisteravond en vanmiddag de modem via de router nog steeds niet aan de praat... heeft iemand nog suggesties?

Join het GoT Pulse-Team!

• jadjong
  • Niet online
DenMan schreef op 07 september 2002 @ 16:59:
Okee, ik weet dat ik pas na 24 het topic omhoog mag schoppen, maar ik heb na wat rommelen gisteravond en vanmiddag de modem via de router nog steeds niet aan de praat... heeft iemand nog suggesties?
IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

En DNS Servers (van Planet)
195.121.1.34
195.121.1.66
Dit moet je bij het WAN gedeelte van je nieuwe router instellen, op je eigen pc stel je in:
192.168.1.2
255.255.255.0
ip nieuwe router

ip router
ip router

• Denman
Ik heb dit inmiddels geprobeerd. En het klinkt ook inderdaad erg logisch. Maar op de een of andere manier mag ik dit niet invoeren op mijn router. Als ik invoer: IP (mijn IP), Netmask 255.255.255.0 en Gateway 10.0.0.138 dan zegt ie: illegal gateway number (oid) en als ik zeg wat jij me aanraadt, dan doet ie helemaal niks? als ik op 'submit' klik zie je um niet eens ff laden en hij gaat gewoon niet naar het volgende scherm.

Ook vreemd is dat ie nu zegt dat ik niet connected met het internet ben als ik mijn router wil configureren, terwijl ie dat eerst helemaal niet zei? Ik gebruik nu (zoals je waarschijnlijk al kon lezen) de IE browser om mijn router te configureren maar is er misschien ook nog een andere manier?

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1