Toon posts:

vraagjes over refreshrate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search geprobeerd maar die bugde een beetje.
Ik had vroeger mijn refreshrate altijd op de standaard 60 Hz staan, maar ik hoor de hele tijd dat hogere voor beter en rustiger beeld zorgen dus heb ik het maar naar 85 Hz geschroefd en idd ik zie verschil. Ik heb geen proggie gebruikt maar gewoon via properties in windows de rate omhoog gehaald.
Mijn vragen:

Beinvloedt de refreshrate het stroomgebruik van de monitor?

Blijft de refreshrate behouden als ik bijvoorbeeld een game opstart die op een andere resolutie als mijn desktop draait?

Wat is volgens jullie de ideale refreshrate?

Waar kan ik uitzoeken wat de max refreshrate van mijn monitor is? (ik heb een 19" Iiyma monitor)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
- Weet ik eigenlijk niet echt, maar het lijkt mij wel logisch dat een monitor bij een hogere refreshrate meer stroom gebruikt

- Ligt aan het OS dat je gebruikt. Bij 98 en ME werkt dat zo ja, bij 2000 en XP moet je eerst een refreshratefix instellen (voor linkje kijk ff in de faq :) )

- Op de site van IIyama lijkt mij :Y)

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Mijn refreshrate staat op 100 Hz :)
Van mij mag die dan wel wat stroom meer verbruiken.

Verwijderd

het stroomverbruik zal maar ietsies toenemen.
als de games daadwerkelijk de resoluties of refreshrates veranderen dan zetten ze dat in 99% van de gevallen automatisch weer terug.
en dat kan je makkelik uitzoeken door bij de eigenschappen van je beeldscherm tekijken onder geavanceerd en dan bij adapter en dan bij de vernieuwinsfrequentie in het lijstje kijken welke refreshrates je allemaal aan kan kllikken

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:32:
Waar kan ik uitzoeken wat de max refreshrate van mijn monitor is? (ik heb een 19" Iiyma monitor)
www.iiyama.nl

Download gelijk de driver voor je monitor. Ik heb het idee dat je dat nog niet gedaan hebt.

Met behulp van die driver zal je waarschijnlijk een hogere refreshrate kunnen krijgen.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:49:
het stroomverbruik zal maar ietsies toenemen.
als de games daadwerkelijk de resoluties of refreshrates veranderen dan zetten ze dat in 99% van de gevallen automatisch weer terug.
en dat kan je makkelik uitzoeken door bij de eigenschappen van je beeldscherm tekijken onder geavanceerd en dan bij adapter en dan bij de vernieuwinsfrequentie in het lijstje kijken welke refreshrates je allemaal aan kan kllikken
Ik ben niet bang dat ze hem niet terugzetten, maar ik wil wel dat de games ook op 85Hz draaien en niet alleen mijn desktop :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

Vaak zijn monitordrivers helemaal geen drivers, maar alleen een definitie van de maximale refreshrates en dergelijke. Dus dat je HOGER kan komen met een driver lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Maar, in het kort: hoe hoger hoe rustiger het beeld. Je monitor op 60Hz zetten is domweg zelfkwelling en daar moet je echt niet aan beginnen, zeker niet als je een 19" monitor hebt en je dan dus een groot knipperend vlak voor je hoofd hebt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
"Ondersteunt Frequenties tot 85Hz op 1280x1024", jammer

En wat nou als ik mijn games op 1600x1200 draai? Handig.. 8)7

Verwijderd

ja de spellen blijven als 't goed is dan ook op 85 hz draaien
en als je spellen speelt op 1600x1200, zet je comp automatisch de refreshrate een stand lager

Verwijderd

100hz in CS roelt..net een film effect :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
volgens mij heeft de refresh niet veel effect op het stroomverbruik.

Ik speel zelf op 100 hz. daarboven zie ik het verschil niet meer.

Op de site van iiyama kan je alles checken en je monitor drivers downen (indien nodig)

Verwijderd

Zo hooog mogelijk is het meest relaxed, ik heb zelf een monitor die tot 160Hz gaat, hoger dan de drivers van mijn vid. kaart :( , Dat zie je wel aan hoe rstg het beeld is, het is echt de moeite waard hem zo hoog mogelijk te zetten.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 13:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:02:
Zo hooog mogelijk is het meest relaxed, ik heb zelf een monitor die tot 160Hz gaat, hoger dan de drivers van mijn vid. kaart :( , Dat zie je wel aan hoe rstg het beeld is, het is echt de moeite waard hem zo hoog mogelijk te zetten.
nieuws: Feiten en fictie over frame rates
Lees eerst dit nu maar eens, voordat je iemand 'wijze raad' geeft in de trand van meer is beter. :)

85-100 Hz is prima, hou er wel rekening mee dat je een beetje de geadviseerde standen van je monitor fabricant aanhoud. Dit is meestal een stapje onder het maximum.
Pagina: 1