Het grote Got topic (of niet)

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Vind het momenteel wel een beetje erg gegeneralieseerd worden in de Spielerij Forum. Als je naar de inhoud kijkt zie je alleen maat Het grote [vul maar in] Topic..
Op zich is dit wel leuk enzo. Maar die topics zijn erg lang en erg generaal. Als je het over een specefiek iets wilt hebben zoals het uitwisselen van Replay's, word je al snel genoeg doorverwezen naar het wondelijke oerwoud van, het grote warcraft # topic...

Ik open een topic.. Duidelijk onderbouwd en volgens de Regels,,,
Krijg ik dit:
[rml][ SP] geen toestemming :P[/rml] (geen toestemming??)
[rml][ sp] Warcraft III topic[/rml]

Ik snap niet erg wat ik fout doe...
Denk ik doe wat aparts in de spielerij... Zelf leerzaam.
Anders kunne we net zo goed een sub-forum aan gaan maken voor elke spel.
Het grote warcaft 3 topic is leuk om te babbelen over ranking's Maphack's en screenshots. Maar er echt in verdiepen.. Nee..

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 16:22
Al die de grote ditendatforums, hebben wel tot gevolg dat er minder search vragen worden gesteld, denk dat vooral dit is waar ze heen willen ;)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Voor je zulke topics maakt kun je het best ff overleggen met een SP mod.
Want het idee is niet verkeerd, alleen de policy in SP is een beetje brak.
Alles word in een groot topic gezet maar er zijn weer uitzonderingen.

Moraal van dit verhaal, ff met een modje overleggen als je zulke topics wilt openen.
Heb je veel meer kans, dat is mij iig opgevallen, kan anders zijn. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door M@NIC op 05-09-2002 21:30 . Reden: tis een tip...niks moet :X ]

Verwijderd

Ik vind eigenlijk wel dat hij een punt heeft...
Ik snap ook wel dat het de Search verminderd, maar aan de andere kant is het me opgevallen, dat als je iets zoekt, je in een ENORM web beland van enorme "het grote..." topics, OF in topics die buiten de "het grote.." vallen, met een slot erop. DEX wil denk ik, gewoon een topic, waar je puur tactiek en tips kunt uitwisselen. Maar ik zeg alvast, ik heb dat grote warcraft topic NIET gelezen, dus als ik ernaast zit... sorry :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ten eerste: Als het geSMt wordt wil het niet zeggen dat je topics ook echt fout is.
Ten tweede: Deze discussie vaker geweest: geen grote topics? Dan wordt het een rotzooi. Een andere oplossing is er (nog) niet helaas.
Ten derde: Maak je een groot topic, of een topic waarover al een groot topic is, moet je gewoon eerst toestemming van een SP mod hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door kamerplant op 05-09-2002 21:35 . Reden: 3e ]

🌞🍃

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

grote topics zijn IMO (persoonlijk) ook een plaag. In de techfora zouden ze uitgebannen mogen worden en in Spielerei ook. Misschien door SP op te splitten in sub-subfora, maar dat kan pas met react 2.0

Grote topics zijn in het algemeen al erg intensief besproken, dus als deze discussie daarop uit draait, moet je maar even "het grote grote topic topic" in lieve adjes opzoeken en daar verdergaan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Dat gaat niet JvS want die zit dicht. De draad over SP specifiek ook. Nergens heen gaan, * Captain Pervert zoekt linkjes

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
[rml][ SP]Onleesbaar door grote topics[/rml] (hee hij is nog open!)
Het Grote "Het Grote Topic" Topic

Eventueel is deze ook nog relevant:

Zoeken in grote topics

En ik snap ECHT niet hoe men 999postsperpage / CTRL-F als een goede zoekmethode kan verdedigen |:( Gaat mijn verstand te boven. Maar dat ligt an mijn verstand als ik een aantal mensen moet geloven

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Captain Pervert schreef op 05 september 2002 @ 21:49:
[rml][ SP]Onleesbaar door grote topics[/rml] (hee hij is nog open!)
Het Grote "Het Grote Topic" Topic

Eventueel is deze ook nog relevant:

Zoeken in grote topics

En ik snap ECHT niet hoe men 999postsperpage / CTRL-F als een goede zoekmethode kan verdedigen |:( Gaat mijn verstand te boven. Maar dat ligt an mijn verstand als ik een aantal mensen moet geloven
Misschien werkt dat niet, maar het is ervoor om te zorgen dat er gen 20 topics over 1 onderwerp zijn. En ja, het "grote onderwerp" topic heeft zeker nadelen, helaas

• Captain Pervert
We Are Borg schreef op 05 september 2002 @ 21:52:
[...]

Misschien werkt dat niet, maar het is ervoor om te zorgen dat er gen 20 topics over 1 onderwerp zijn. En ja, het "grote onderwerp" topic heeft zeker nadelen, helaas
Als het 20 verschillende problemen zijn, zie ik het probleem niet.
Anders (heb ik al vaak gezegd) kun je wel ALLES in 1 topic gooien.
je houdt dan alleen Stuffis Generalis over, met daarin topics als: "Het grote hardewaren topic" en "Het grote wetenschap/levensbeschouwing topic"

Overdreven, maar wel waar. Think about it. Hiermee ga je voorbij aan het doel/nut van een forum

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Captain Pervert je mening is duidelijk, en al meerdere malen door jou gezegd :P

Denk niet dat er niks mee wordt gedaan, er is zeker ook al discussie geweest in het crewforum, persoonlijk ben ik het met jou en JvS eens, maar kan ook sommige nadelen van tegenstanders begrijpen :)

Verder wil ik je vragen om er gewoon wat rustiger over te doen, drammen werkt alleen maar averechts. En dat bedoel ik verder vriendelijk, met dit soort dingen wordt heus wel wat gedaan, al gaat het misschien niet altijd even makkelijk of zo snel als je zou willen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ik vind grote topics in sommige gevallen wel handig.. Wordt er doodziek van als er elke dag 20 vragen over een spel worden gesteld wanneer deze net uit is (GTA 3 bv.) een troubleshooting topic is dan erg handig.. Zelfde geld voor een ps2/xbox/gc topic... Daar kun je gewoon kleine dingetjes vragen of bespreken waarvoor je normaal geen topic opent... Zegt niet meteen dat er dan geen andere topics meer over ps2/xbox/gc onderwerpen geopend kunnen worden.. Ik ben dus wel redelijk voor... Maar wel met mate :)

• Captain Pervert
Kijk dat wilde ik horen Lunatic, nu ben ik verder rustig en wacht ik af.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

devv05 schreef op 05 september 2002 @ 22:09:
Ik vind grote topics in sommige gevallen wel handig.. Wordt er doodziek van als er elke dag 20 vragen over een spel worden gesteld wanneer deze net uit is (GTA 3 bv.) een troubleshooting topic is dan erg handig.. Zelfde geld voor een ps2/xbox/gc topic... Daar kun je gewoon kleine dingetjes vragen of bespreken waarvoor je normaal geen topic opent... Zegt niet meteen dat er dan geen andere topics meer over ps2/xbox/gc onderwerpen geopend kunnen worden.. Ik ben dus wel redelijk voor... Maar wel met mate :)

en dat is idd ook een van de nadelen die ik bedoelde ;)

best moeilijk om er een tussenweg in te vinden, want ik vind voor beiden wat te zeggen nl. Kan best snappen dat mensen in de fora niet _alleen_ maar topics willen van iets wat toevallig HEEL vaak gevraagd of HEEL erg hot is (GF4, remember GTA3?).

Toch vind ik dat een goedgestelde vraag met een goede openingspost, de nodige research enzo het verdient in een apart topic gesteld te worden. Is nl veel beter voor de search en de kans dat iemand anders antwoord vindt op zijn probleem. Veel beter dan in zown groot topic te zoeken wat meestal bestaat uit offtopic geblaat.

Geen probleem dat dat gebeurt imo, zo houd je het lekker weg, laat ze maar lekker een beetje blaten daar (oke goedkoop techposts, geef ik toe, is een groot nadeel).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• .GoO
Maar je ziet ook dat er veel animo voor dat soort topics is.. 150 posts in 2 dagen ofzo... Wat betreft die techposts, dat boeit me persoonlijk niks want ik heb er toch al zat :D Maar dan zou je Spielerij niet meer tot de tech fora moeten gaan rekenen oid, zou ik geen problemen mee hebben...

• DeX
devv05 schreef op 05 september 2002 @ 22:26:
Maar je ziet ook dat er veel animo voor dat soort topics is.. 150 posts in 2 dagen ofzo... Wat betreft die techposts, dat boeit me persoonlijk niks want ik heb er toch al zat :D Maar dan zou je Spielerij niet meer tot de tech fora moeten gaan rekenen oid, zou ik geen problemen mee hebben...
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Mensen met problemen bij het installeren en gebruik van games kan zeker Tech zijn.

Maar daarnaast zijn er ook topics over mensen die vastzitten in een spel.. die eigenlijk ook dus bij een van die: Het grote [vul maar in ] topics hooren. ;)

• .GoO
DeX schreef op 05 september 2002 @ 23:00:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Mensen met problemen bij het installeren en gebruik van games kan zeker Tech zijn.

Maar daarnaast zijn er ook topics over mensen die vastzitten in een spel.. die eigenlijk ook dus bij een van die: Het grote [vul maar in ] topics hooren. ;)
Dan zou je dus spielerij moeten splitten in technisch en niet technisch :)

• DeX
Zo,
Mijn topic is dicht.
En nu moet ik mijn verhaal kwijt in "dat andere topic". Gelukkig is het nog mijn keuze of ik het erin zet of niet..

Verwijderd

1. personen die een game spelen zijn op de hoogte van de betreffende draad over die game. Een groot topic zorgt ervoor dat hun ervaringen van boven naar beneden te lezen zijn. De personen die de game spelen zullen nagenoeg allemaal die draad ook volgen!
(we hebben het hier dus over SPELERVARINGEN).

2. topics welke over problemen gaan gaan initieel naar 1 grote draad; op het moment dat de game minder problemen oplevert (ie. de grote draad een beetje verdwijnt) zul je zien dat afzonderlijke problemen ook in afzonderlijke topics komen :) (dit betreft dus de problementopics).

3. Nog steeds lijkt het me beter om 1 groot topic te hebben dan 400 losse topics over een game :)

De voorstellen voor verbeteringen blijven nog steeds staan:
1. SP opdelen in 2 gedeeltes: problemen (tech) en ervaringen (non-tech);
2. search laten verwijzen naar de posts en niet naar de draad.

Hiermee zouden we al een heel eind zijn lijkt me :)

• DeX
devv05 schreef op 05 september 2002 @ 23:02:
[...]

Dan zou je dus spielerij moeten splitten in technisch en niet technisch :)
En uiteraard een apart forum voor elke spel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat nou als er van een spel waar een Groot topic voor nodig is, wordt ingegerepen in de vorm van: een technisch (installatie) , een tactisch, en een tip's/tricks gedeelte ? of iets dergelijks. Dus verschillende "grote"topics over een spel. met in elk topic links naar de andere. voorbeeld: "Het Grote GTA3 Topic [ TIP'S and TRICKS ] .
Ik voel zelf ook wel aan dat het geen handige oplossing is, maar goed: ik probeer ff mee te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepie: dat is nou net het probleem van dit onderdeel. Aan beide manieren van het gebruiken van topics en het posten (groot topic of veel kleine topics) hangen zowel voordelen als nadelen. En het idiote is helemaal dat voor beide iets een voordeel of een nadeel kan zijn :)

Sommigen vinden met ctrl f zoeken in een topic met 999 posts niet een voordeel maar vinden het handiger 333 topics met ieder 2 reply's door te zoeken vanuit de search.
Als topictitels en inhoud van een post precies dat zouden aangeven wat gevraagd word zou ik zeggen: ja, daar zit een goed punt maar dat is dus niet zo: veel offtopic geblaat etc etc :)

Oftewel: dit is niet iets dat je zomaar even oplost en dient denk ik niet alleen een heroverweging van 'grote topics'/'vele kleine topics' te zijn maar misschien zelfs iets wat programmatechnisch geregeld moet worden: nog meer verbetering/verfijning van de search bijvoorbeeld. Meer tools oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 23:06:

De voorstellen voor verbeteringen blijven nog steeds staan:
1. SP opdelen in 2 gedeeltes: problemen (tech) en ervaringen (non-tech);
2. search laten verwijzen naar de posts en niet naar de draad.

Hiermee zouden we al een heel eind zijn lijkt me :)

neehoor, want als het aan mij ligt gaan de grote topics uit de database.. Als ik iets willekeurigs zoek, vindt de search alleen maar grote topics omdat daar die woorden veel in voorkomen.

Opsplitsen (met sub sub fora eventueel) zou de beste oplossing zijn. Een forum om consoles en games te bespreken, eentje om pc games te bespreken en een voor technische problemen met games (geen beta's het liefst, omdat die echt TEVEEL problemen opleveren)
z
VB heeft ook het grote radeontopic waarin je niets terug kan vinden, dat zou je ook in drieen kunnen hakken door er een nvidia troubleshooting, ati troubleshooting en "discussie, beeldkanonnen en overigen" . Dat laatste forum is dan vrij groot, maar in die eersten kan je dan wel al je problemen enzo goed terugvinden omdat alles in een apart topic staat. (met een TITEL, dat scheelt ook zooooo veel!!)..

iig de discussie is intern weer aangezwengeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

overigens zijn niet alle grote topics slecht. Een enkel topic waarin de prestaties en features van een nieuwe videokaart besproken worden is helemaal niet erg (zijn zelfs leuke discussies vaak) en ook een enkel topic waarin bijvoorbeeld doom3 wordt besproken is niet echt erg, omdat je daarin nooit zaken terugzoekt..

Door het opsplitsen creeer je de mogelijkheid per spel ook meerdere soorten "bespreektopics" te laten lopen (bijvoorbeeld een ovr de graphcs en prestaties met verschillende kaarten en eentje over de verhaallijn ofzo)... Dat zou veel schelen :P

Mensen ik leef met jullie mee! :P

Pagina: 1