[Win2k] Netwerk / Internet 'Conflict'

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb een vreemd probleem met mijn chello internetverbinding. Deze komt binnen op een router-pc (win2k met winroute pro). In die pc zit een tweede netwerkkaart, welke naar een switch gaat en van daaruit wordt dus het internet over (op dit moment) 1 andere pc verdeeld.
Nu heb ik het volgende probleem: Als ik de router-pc opstart (nadat hij bijvoorbeeld een nachtje heeft uitgestaan) dan werkt het internet niet. Ik kan pingen tot aan de standaard gateway van chello (dus alle pc's die op dezelfde gateway zitten bereiken) en DHCP werkt ook gewoon. Maar ik kom het internet niet op. Voorbij de gateway kan ik niets. Zowel IP's als DNS namen geven een timeout bij het pingen.
Als ik nu 'iets' aan de instellingen van het lokale netwerk verander (dus ik pas op de router-pc de tcp/ip instellingen van de netwerkkaart voor het interne netwerk aan) dan werkt internet ineens weer...
Ik kan bijvoorbeeld de verbinding verbreken en weer herstellen (alleen software-matig, kabel eruit en er weer in helpt niet) of gewoon het subnetmask veranderen en dan kan ik probleemloos internetten. Zowel op de router zelf, als op de andere pc. En er is ook niets aan de hand zolang ik de pc maar aan laat staan. Pas als ik hem uit zet dan gaat het weer mis.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ow, een kleine toevoeging: Het probleem doet zich maar in één richting voor. Als ik niet kan internetten kan iemand anders mij wel pingen... ik kan hem echter niet pingen.