Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben misschien van plan deze telefoon te kopen alleen zou ik er nog een paar dingetjes over willen weten. Omdat die net uit is hoop ik dat er iemand is die hem heeft en mij er wat over kan vertellen.

Gewoon maar een paar vraagjes op een rij:

-Hoeveel namen kunnen er in het telefoonboek?
-Hoeveel smsjes kunnen er in de telefoon voordat je ze op moet gaan slaan op de sim?
-Ik las net dat de R600 geen T9 sms heeft, maar de T68 wel. Heeft de T200 wel T9 sms? (Op de Sonyericsson site staat dat ze alledrie T9 hebben, maar dat is dus niet zo?)
-Klopt de aangegeven standby tijd die je op veel sites leest; 220 uur en ik geloof 10 uur bellen?
-Zijn de toesten niet te zacht?

Alvast bedankt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 20:52 . Reden: typo, zie hieronder ;) ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:28:

-Klopt de aangegeven standby tijd die je op veel sites leest; 220 min en ik geloof 10 uur bellen?
-Zijn de toesten niet te zacht?

Alvast bedankt :)

Ik verwacht dat hij wel langer standby kan staan dan 220 minuten hoor ;)
(ik neem aan dat je bedoeld: minimaal 220 uur?)

Verwijderd

Topicstarter
:D
Nee gewoon domme tikfout.

Bedoelde idd 220 uur!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
De R600(en waarschijnlijk ook de t200) hebben ezitxt ipv t9. Het principe is het zelfde alleen werkt het een tikje anders. Ezitxt maakt namelijk hele woorden af. Voorbeeld.
je toetst in vanm.
Maakt ezitxt van vanmiddag. Ik vind het zelf handiger dan t9 anderen vinden het onhandiger, je kunt heel makkelijk woorden toevoegen en dat is zeer relaxt (ps ik heb een alcatel 512).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de R600 ezitxt heeft en de T86 T9, hoe weet je dan wat de T200 heeft?
Weet iemand wat de T65 voor sms systeem heeft? En waar werkte Sony mee voordat ze samen gingen mer Ericsson?

En hoe zit dat met ezitxt als je ipv. vanmiddag, vanmorgen in wil tikken? (Om maar even een voorbeeld te geven)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hem heeft en ervaingen wil delen?

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
ik heb zelf de R600, maar die eziTXT heb ik uitstaan,
vind het erg omslachtig, de T9 zoals ie op m`n sony J5 zatvond ik veel makkelijker werken.
Lees net wel hieronder van sigma01, dat je woorden kan toevoegen, dat ga ik maar ff uitzoeken, want dat wordt het misschien wel makkelijker :)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik hem gekocht en aangezien niemand anders ervaringen heeft dacht ik dan vertel ik de mijne maar in een mini revieuw :)

Maar even beginnen bij de sms vraag.
Met zekerheid kan ik zeggen dat die gewoon T9 heeft.

Nu mijn verdere ervaringen:

-In het telefoonboek passen 300 namen. Daaraan kan je een afbeelding en een eigen beltoon toevoegen

-Ik kon samen met mijn libertel kaartje 60 korte smstjes opslaan. Gewoon een paar letters en dan niet versturen. Na 60 begon die te piepen. Nu passen er 20 op de sim dus er passen minstends 40 korte smstjes in de telefoon. Hoe het zit met plaatjes en toontje meesturen weet ik niet, zou minder kunnen worden.

-De batterij standby tijd valt erg tegen. Drie en een halve dag gelden opgeladen en haast niet gebruikt na deze keer laden. (1 smstje en een minuutje bellen) en de batterij is bijna leeg. Na het aanzetten van de telefoon was meteen het eerste streepje op. En dat terwijl die het volgens het boekje max. 250 uur vol moet houden. Nu verwacht ik geen wonderen maar een weekje is met max. 250 uur toch wel realistisch?
Kan dit komen omdat de batterij nieuw is of moet zelfs dan die nog ietsje beter doen. Ik vind het zelf namelijk nog al een verschil!

-Het display vertoont wat 'vlekken' Het lijkt wel alsof die iets te dicht op de telefoon is vastgemaakt. Dit is niet echt hinderlijk maar ik hoop niet dat het kapot gaat. Hetdisplay is groot en vreemd genoeg duidelijker als het licht niet aanstaat. Je kan het contrast veranderen, maar dan wordt het er alleen maar minder op. De letterjes zijn gewoon ietsje te licht, zouden wat zwarter kunnen zijn.

-Misschien grappig om te weten, het is een 'kraak telefoon', net als de T65 gok ik. Daar heb ik nog nooit mee gespeeld, maar toen ik met de knopjes van de T200 aan het spelen was begreep ik meteen wat er bedoelt wordt met 'kraak telefoon' als men het over de T65 heeft.

-De spelletjes hen ik nog niet uitgeprobeerd vanwege het feit dat ik even de batterij wilde testen, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

-Ik heb ook al 1 raar software probleempje ontdekt, en helaas, ik las op kieskeurig dat ik niet de enige was.
Zo af en toe vraagt die zomaar om je pincode alsof je hem net aan hebt gezet.

Al met al, een leuk foontje als je niet al te veel hebben wil maar wel bij wil blijven. Met dingen als EMS. En je kan hem zo instellen dat als je een smstje vertuurt je een berichtje krijgt als die aangekomen is. wordt helaas niet bijverteld welke sms aangekomen is.
Maar helaas dat er zoveel schoonheidsfoutjes inzitten.

Zeker als de batterij zo slecht blijft ben ik wat minder onder de indruk :/
Weet er trouwens iemand wat ik daar aan zou kunnen doen?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Ja valt me ook een beetje tegen dit toestel, heb zelf een t68i, en 2 vriendinnen van me hebben, min of meer op advies van mij, de t200 gekocht (een zwarte en een blauwe), beide met vodafone.
De batterij houdt het bij hun ook maar nauwelijks 3 dagen vol, en dat valt erg tegen. Niet dat de t68i batterij zo geweldig is, maar die houdt het wel 4 dagen vol..
Verder heeft de zwarte t200 ook die pincode fout, maar dat heeft de blauwe niet.
Ook is het sms-en zo ontzettend langzaam, als je een beetje snel tikt, dan houdt het apparaat het niet bij.

Lijkt erop dat er snel een software update moet komen..

Verwijderd

Vergeet niet dat nieuwe accu's nog niet op hun volle capaciteit werken, misschien moet je na een aantal op- en ontlaad cycli je mening nog eens herzien ?

• StanTheMan
ja dat vroeg ik me ook al af, (lees: daar hoop ik op), maar het lijkt me dat dat nooit veel kan schelen. Weet iemand er meer van, of heeft iemand daar ervaringen over?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Korakal

Up up up!

StanTheMan schreef op 05 oktober 2002 @ 12:04:
Verder heeft de zwarte t200 ook die pincode fout, maar dat heeft de blauwe niet.
Lijkt erop dat er snel een software update moet komen..
Weet je wat dat is? De power toets is niet toetsengeblokkeerd wanneer toetsenblokkering is ingeschakeld. Als je er maar lang genoeg op drukt gaat ie uit. En daarna weer aan als je er weer eens een tijdje op leunt. Gek genoeg staat de toetsenblokkering dan nog steeds aan.

Het probleem bij mij was trouwens opgelost met een andere holster. De knopjes kunnen nu niet meer ingedrukt worden en het probleem is nooit meer opgetreden :D

• StanTheMan
hm ja, ik zal het zeggen tegen het meisje, klinkt namelijk zeer logisch..
maar er staat onderaan dat je een t68i hebt??

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt bij mij tijdens het spelen van een spelletje, die pincode vraag. En daar kwam de aan en uitknop echt niet aan te pas. Dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt :{

En over de batterij. Ik had hiervoor een t20s en daarvan was de batterijduur meteen heel goed. Altijd zo gebleven. Dus om nou te zeggen dat die 2x zo goed wordt na een aantal keer op en ontladen??? Ik vrees het ergste.

• StanTheMan
hmm ik ook..
en dat pincode verhaal wordt inderdaad een stuk mysterieuzer..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Korakal

Up up up!

hm ja, ik zal het zeggen tegen het meisje, klinkt namelijk zeer logisch..
maar er staat onderaan dat je een t68i hebt??
Yep, ik heb een T68i. Maar dat verhaal van het niet-geblokkeerd zijn geldt voor alle huidige (Sony)Ericsson modellen.
Heb de klacht vaker van mensen gehoord, en tot nu toe was het altijd dit...
Het gebeurt bij mij tijdens het spelen van een spelletje, die pincode vraag. En daar kwam de aan en uitknop echt niet aan te pas. Dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt :{
Wat dát dan is, zou ik echt niet weten... SW update-je doen?
En over de batterij. Ik had hiervoor een t20s en daarvan was de batterijduur meteen heel goed. Altijd zo gebleven. Dus om nou te zeggen dat die 2x zo goed wordt na een aantal keer op en ontladen??? Ik vrees het ergste.
Bij mijn toestel scheelde dat denk ik toch wel ongeveer de helft de 1e keer. De 2e keer was 'ie al een stuk beter en de 3e keer voegde daar nog een beetje aan toe...

Verwijderd

Topicstarter
Wat de batterij betreft zal ik na een paar keer op en ontladen nog eens gaan testen.

Wat wel vreemd is dat die er 2 1/2 uur over doet om de eerste 9 streepjes op te laden en het tiende streepje duurde nog een 5 uur! er bovenop. Bij elkaar 7 1/2 uur laden.
Had het de eerste keer niet door omdat ik hem snachts laadde. Maar de tweede keer overdag en dan valt het wel op.

Heeft iemand anders dit ook?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:41:
Wat de batterij betreft zal ik na een paar keer op en ontladen nog eens gaan testen.

Wat wel vreemd is dat die er 2 1/2 uur over doet om de eerste 9 streepjes op te laden en het tiende streepje duurde nog een 5 uur! er bovenop. Bij elkaar 7 1/2 uur laden.
Had het de eerste keer niet door omdat ik hem snachts laadde. Maar de tweede keer overdag en dan valt het wel op.

Heeft iemand anders dit ook?
das ws het druppelladen, mijn T39m heeft het ook, die laad de eerste 90% snel op en daarna gaat i ook veel trager over de laatste 10%, in het boekje staat dat het druppelladen om de batterij minder snel te beschadigen oid

Verwijderd

Topicstarter
Dat had mijn oude T20s ook, maar dat ging ongeveer 3 1/2 uur voor de eerste 90% en nog ruim een uur voor de laaste tien.
Maar 10% in 5 uur!? Met een snellere lader en een lagere capaciteits batterij???

Verwijderd

Nu even mijn ervaring: mooie telefoon ik heb heel lang moeten zoeken want de zwarte versie schijnt moeilijk verkrijgbaar te zijn. Ik heb helemaal geen problemen met wat dan ook ik zoek alleen nog de wap instellingen van Vodafone.... Maar als ik 1 maar zou moeten noemen: het display is blauw,... waarom de ledjes in het toetsenbord niet? dat zou de telefoon helemaal af maken maar owke.... (Y) toestel

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Ik heb ook de T200 aangeschaft. Nu heb ik er wel een paar vraagjes over.

- De wekker gaat van zacht naar hard, ik heb hem al op 'hoge' tonen gezet, maar dit haalt niet veel soeps uit. Ik moet er toch wakker van worden :(
- In de 'status' hebben andere Ericsson telefoons 'STANDBY' , waarom kan ik niet zien wat m'n standby tijd is, of is dit als enige niet bij de T200?

Thanks in advance!

Verwijderd

RedHat schreef op 11 februari 2003 @ 19:27:
Ik heb ook de T200 aangeschaft. Nu heb ik er wel een paar vraagjes over.

- De wekker gaat van zacht naar hard, ik heb hem al op 'hoge' tonen gezet, maar dit haalt niet veel soeps uit. Ik moet er toch wakker van worden :(
- In de 'status' hebben andere Ericsson telefoons 'STANDBY' , waarom kan ik niet zien wat m'n standby tijd is, of is dit als enige niet bij de T200?

Thanks in advance!
Ik heb de wekker op melodie 9 gezet, hij gaat automatisch van zach naar hart, dat is minder. Nee de T200 kan dus geen standby tijden weergeven zoals andere ericsson's :(

verdere problemen (nadat ik er eerst zo positief over was)

-batterijklepje gaat vrij snel los zitten en het doet aan de achterkant van de telefoon niet zo degelijk aan

-bij geen dekking springt de telefoon niet terug als er wel weer dekking is maar geeft dan melding 'geen toegang' weer.

-telefoon gaat soms vanzelf uit, zeer iritant als je daar te laat achterkomt.

de laatste 2 problemen hoop ik binnenkort met software update op te lossen.

Verwijderd

...verder heeft de zwarte t200 ook die pincode fout, maar dat heeft de blauwe niet...Lijkt erop dat er snel een software update moet komen..
die pincode heeft mijn zwarte t200 ook, maar waarom zou de blauwe dat niet hebben dan? dat lijkt me nogal raar nl...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
mijn blauwe heeft geen van alle problemen die hierboven beschreven staan. Kan het zijn dat ik de new-gen T200 heb? :+ Met al nieuwere software oid?

Verwijderd

R5A004 is de nieuwste volgens http://renegade.w3xs.com/
ik heb R1A050 volgens mij zit ik net boven het prototype :P

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48
Korakal schreef op 06 October 2002 @ 02:43
Yep, ik heb een T68i. Maar dat verhaal van het niet-geblokkeerd zijn geldt voor alle huidige (Sony)Ericsson modellen.
Heb de klacht vaker van mensen gehoord, en tot nu toe was het altijd dit...
Dat klopt dus niet, in nieuwere software is dit verholpen (voor de t68i in ieder geval)

Ik kan drukken wat ik wil, maar hij gaat niet uit als ie op toetsblok staat.
In een het eerste grote t68 topic had ook iemand dat ie op pin poging 2 of 3 stond nadat ie em uit zijn zak haalde, en bij mij gaat ie na een tijdje (geen idee hoelang eigelijk) ook bij "voer pin in" op toetsblok terwijl ik dit niet op auto heb staan, das dus ook wel netjes.

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 23:55:
R5A004 is de nieuwste volgens http://renegade.w3xs.com/
ik heb R1A050 volgens mij zit ik net boven het prototype :P
Ja ik heb vandaag me T200 teruggekregen nadat ie 2 weken weg was. SE heeft een software update gedaan naar bovenstaande versie en ze hebben ook nog eens het frontje van de voorkant vervangen. En dat terwijl er maar een paar kleine krasjes op zaten. Super Service dus..
Pagina: 1