Toon posts:

Kan ik deze p1 nog wat overklokkuh?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje.

Mijn moeder pc (een pentium 1 233mhz) is behoorlijk sloom enzo dus ik d8 misschien valt er nog wat aan te doen..
Ik heb in de bios gekeken en daar valt nix te klokken.. Tis een klein proccessortje met zo'n heel klein fannetje..
Weet iemand misschien nog wat dingen + sites hoe ik die pc nog wat sneller kan maken?

btw: als jullie moeten weten watvoor mobo het is moet je het effe vragen want ik heb nu nog niet gekeke.. maar als het nodig is kijk ik wel

Verwijderd

ik denk dat die 233 niet te ocen is omdat p1 moederbordjes niet meer aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:11:
ik denk dat die 233 niet te ocen is omdat p1 moederbordjes niet meer aankunnen.
Owww nou dan houd het snel op

Verwijderd

ja precies, maar goed effe kijken op je mobo of je nog wat kan doen met juppers

Verwijderd

Er zitten waarschijnlijk van de piepkleine schakelaartjes op je mobo, hiermeer heb ik mijn P200 op 290 Mhz lopen.
Het is nog vrij stabiel, al moet je er niet TE veel van verwachten.

Verwijderd

Er is ooit 1 mobo geweest van die oude Socket 7 series die via de bios kan overclocken, dus moet je het op de enige echte manier doen en dat is via jumpers. Maar de meeste van die oude mobo's kunnen niet harder als 233, kan je dat wel dan moet je blij zijn. Je kan proberen de FSB op 75 of 83 te zetten ipv de normale 66. Ook is die koeler echt onzin, er zit geen pasta tussen en dat fannetje is maar voor de lol. Die dingen draaien makkelijk passief. LET OP: Ze worden wel enorm heet, dus niet je fikken erop leggen want dat is dus blaren.

Wel handig om eieren op te bakken.

Maar zeg ff wat voor mobo het is.

PS

Dit is wel een mega search/google/faq vraag....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
Er is ooit 1 mobo geweest van die oude Socket 7 series die via de bios kan overclocken, dus moet je het op de enige echte manier doen en dat is via jumpers. Maar de meeste van die oude mobo's kunnen niet harder als 233, kan je dat wel dan moet je blij zijn. Je kan proberen de FSB op 75 of 83 te zetten ipv de normale 66. Ook is die koeler echt onzin, er zit geen pasta tussen en dat fannetje is maar voor de lol. Die dingen draaien makkelijk passief. LET OP: Ze worden wel enorm heet, dus niet je fikken erop leggen want dat is dus blaren.

PS

Hehehe, maar waar is dit forum anders voor?.. anders valt er nix meer te vragen

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:

PS

Dat vind ik onzin, ik heb een P133 op 166 lopen met een flink koelblok, en die wordt zo loeiheet dat ik een P233 ECHT niet passief zou koelen, zeker niet als ik ging overklokken. Die fannetjes zitten er echt niet voor niets...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Captain Pervert schreef op 05 september 2002 @ 20:21:
[...]
Dat vind ik onzin, ik heb een P133 op 166 lopen met een flink koelblok, en die wordt zo loeiheet dat ik een P233 ECHT niet passief zou koelen, zeker niet als ik ging overklokken. Die fannetjes zitten er echt niet voor niets...
Valt wel mee denk ik. Ik heb een P90@200 gehad, en die kon ik passief gekoeld gebruiken. Kreeg wel wat blauwe schermen, maar das ook niet zo gek

(... of zou dat door die passieve koeling komen ... hmmm ...)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 05 september 2002 @ 20:21:
[...]
Die dingen worden idd extreem heet, zoals ik al zei, maar ze kunnen het met gemak hebben. Ze blijven prima draaien, gewoon het voltage omhoog gooien. En de ene proc is de andere niet.

Ik heb hier ook een AMD K6-2 450 @ 550 Passief gekoelt. Meestal gaat passief koelen prima hoor. Mijn XP 1800+ @ 1150 kon zelfs passief gekoelt met mijn Artic SuperSilent Pro erop zonder de fan.

Alleen voor de P66 5 volt versie moet je oppassen, maar die Pentium 233's van plastic dat zijn echt geweldige dingen, die kunnen alles hebben.

Ik had trouwens een review gezien waarbij ze een fohn op een K6-2 hadden gezet en op 70 graden wou ie zelfs nog goed booten. Op 80 graden bleef ie hangen bij het booten. En op 90 graden fikte ie door. Die dingen kunnen echt wat hebben.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mijn p233@266 doet et gewoon goed hoor, 50 graden, passief

Electronics development

Verwijderd

Searchvraag. En lees de FAQ ook maar even.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.