Toon posts:

Computer met XP delen

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vriendin thuis maakt het hele gezin gebruik van de computer. Op dit moment windows millenium, en het is 1 grote bende.
Haar jongere zusje installeert ieder spelletje wat ze op internet kan vinden, met alle spyware en popups daarbij. Maar haar vader daarentegen wil gewoon zijn administratie kunnen doen en office gebruiken.
Zo zijn er nog 2 mensen met weer andere wensen, en allemaal hebben ze last van elkaar.

Ze willen nu graag windows XP omdat ze dat intussen kennen van mij, maar hoe kan ik het nu het beste voor hun oplossen?
Accounts onder windows XP staan niet helemaal los van elkaar, bijvoorbeeld met programma's installeren. Nou kan ik er wel voor zorgen dat er maar 1 iemand kan installeren oid maar dat willen ze eigenlijk niet en wordt toch nix in de praktijk.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat het helemaal onafhankelijk van elkaar werkt? Wat is de beste oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2x een OS installeren, op verschillende partities, dat is redelijk onafhankelijk... of nog onafhankelijker: 2 PC's >:)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

euh win2k2 en win xp installeren.. dus 1 voor bijv. zus(win2k2) en voor je vader xp

edit: blackd was me weer voor ;)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:04:
euh win2k2 en win xp installeren.. dus 1 voor bijv. zus(win2k2) en voor je vader xp

edit: blackd was me weer voor ;)
win 2k2 is toch xp :? of bedoel je win 2k

Last.fm
Films!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

maak een AD server :o

serieus:
gewoon bepaalde users aanmaken:
pa wordt power user, jij wordt admin (just in case) en zusje krijgt restricties.
welke restricties moet je zelf maar ff mee puzzelen.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
tja 4 keer XP installeren is ook zo wat :P

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraag: als ik nu windows xp 4 keer ga installeren, hoe pak ik dat aan? of gaat dat niet werken?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat gaat wel werken hoor, gewoon 4x op een aparte partitie installen :)

Alleen wil je dat echt? ;)

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Heb je flinke HD nodig. WinXP is zelf al 2 Gige dan nog wat rand programma's zit je al snel op 5 Gige. Dan nog wat ruimte over zit je op 10 Gige per gebruiker en heb je minimaal 40 Gige nodig. suc6 :D

Verwijderd

Topicstarter
die ruimte is het probleem niet, meer dat ik geen zin heb om 4 keer xp er op te zetten :D opzich zou 3 keer ook al wel genoeg zijn maar das nog veel werk...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:36
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 20:58:
die ruimte is het probleem niet, meer dat ik geen zin heb om 4 keer xp er op te zetten :D opzich zou 3 keer ook al wel genoeg zijn maar das nog veel werk...
Je kunt Norton Ghost kopen :+ zodat je maar één keer een verse install hoeft te doen. Daarna kun je een ghost image van de schijf maken en dan Windows XP ghosten naar de andere 3 partities...

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Tja, je zou 3 keer XP kunnen installeren OID. Maar dan zou ik eerst maar zorgen dat iedereen netjes uitlogt of de pc uitzet. Anders gaat nog alles door elkaar. Ik heb het ook al meerdere malen voor elkaar proberen te krijgen bij een oom van mij met 4 msn'ende en kazaa'ende dochters. Voor je het weet loopt alles in de soep. Opnieuw opstarten voor je eigen achtergrondje of spelletje duurt vaak gewoon te lang...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hint: Removable harddisk
Ieder kan zijn persoonlijke schijf erin stoppen, zo heb je absoluut geen last van elkaar. Kennissen van mij doe het ook zo, werkt prima(krijgt dat zusje misschien ook eens door hoevel ze nou verkloot :+)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

MadMarky schreef op 06 september 2002 @ 21:40:
Hint: Removable harddisk
Ieder kan zijn persoonlijke schijf erin stoppen, zo heb je absoluut geen last van elkaar. Kennissen van mij doe het ook zo, werkt prima(krijgt dat zusje misschien ook eens door hoevel ze nou verkloot :+)
LOL
ahah

Mhoa kijk je kan XP pro doen en dan iets met Novell, dan hoef je maar 1 windows te installen.
Kan je heel goed users aan maken...
alleen dit is duur :'(

ik zou dit doen:
je zet 1 keer XP er op ofzo en maakt er een Ghost van en zet het op meerdere partities... als je wil afsluiten doe je altijd Hibernate dan sluit hij snel af en start snel op :D
tja anders zou ik meerdere pcs doen...

Verwijderd

iedereen een aparte partitie schenken????
Pagina: 1