Toon posts:

Wireless vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil met 3 vrienden een 54 mbit wireless lan bouwen met 3 Intel® PRO/Wireless 5000 LAN maken.

1 doe ik in een oude 166 mhz met 1 gewone netwerk kaart als wireless acces point welke (software weet ik nog niet precies)

die andere 2 bij die vrienden in hun pc

is dit mogelijk en met welke software zouden jullie het doen

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
die p166 wil je als INTERNET acces point gebruiken?

met een p166 zou ik voor een linux oplossing gaan. maar voor deze kaart (pci versie dus) zie ik geen linux drivers op de intel site staan.
dan zou je toch voor een windows oplossing moeten gaan. maar een sneller systeem is dan wel handig denk ik.

I wish I had a cool signature like everybody else

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zit ook in 't netwerk en doe samen met NoMercyNL het opzetten van 't netwerk.
kevlar schreef op 05 september 2002 @ 19:45:
die p166 wil je als INTERNET acces point gebruiken?

met een p166 zou ik voor een linux oplossing gaan. maar voor deze kaart (pci versie dus) zie ik geen linux drivers op de intel site staan.
dan zou je toch voor een windows oplossing moeten gaan. maar een sneller systeem is dan wel handig denk ik.
Maar is het mogelijk om die ene kaart als access point te gebruiken. Niet als internet access point, maar gewoon voor LAN

• kevlar
  • Niet online
acces point waar naar toe?

de rest van het netwerk?

die is er niet! dus jullie draaien dan peer to peer. het is dan net alsof je gewoon met zun 3en op 1 hub zit.

maar vraag me niet hoe dit precies werkt. of het kan zal afhankelijk zijn van de drivers van de kaart.

• ZroBioNe
  • Niet online
De situatie zoals die nu is, is als volgd:

code:
1
2
3
 ______       ________       ________        ______
| PC 1 |-----| Switch |-----| Switch |------| PC 2 |
 ¯¯¯¯¯¯       ¯¯¯¯¯¯¯¯       ¯¯¯¯¯¯¯¯        ¯¯¯¯¯¯

De situatie hoe wij het willen is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 ______       ________       ________        ______
| PC 1 |-----| Switch |-----| Switch |------| PC 2 |
 ¯¯¯¯¯¯       ¯|¯¯¯¯¯¯       ¯¯¯¯¯¯¯¯        ¯¯¯¯¯¯
 ______        |
| P166 |--------
 ¯¯¯¯¯¯ )     (
         )     ( 
          )     (
      ______     ( ______
     | PC 3 |     | PC 4 |
      ¯¯¯¯¯¯       ¯¯¯¯¯¯

De 2 switches is omdat het een kabel is tussen 2 huizen. De switches zijn dus gelinkt.
Hier zie je een Pentium166 die wij willen voorzien van een Intel Pro 5000 wireless pci kaart.
PC3 en PC4 krijgen dan ook allebei een Intel Pro 5000 wireless pci kaart en moeten dus met de P166 een verbinding maken, zodat ze op 't netwerk kunnen waar PC1 en PC2 ook staan.

Is dat mogelijk?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
kevlar schreef op 05 september 2002 @ 19:53:
acces point waar naar toe?

de rest van het netwerk?

die is er niet! dus jullie draaien dan peer to peer. het is dan net alsof je gewoon met zun 3en op 1 hub zit.

maar vraag me niet hoe dit precies werkt. of het kan zal afhankelijk zijn van de drivers van de kaart.
Dit kan geloof ik niet, wel met 2 kaartjes, p2p=ad-hoc ofzo
3 met elkaar kan gewoon niet, dan heb je een accespoint nodig die alles gaat regelen!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• kevlar
  • Niet online
dat is een stuk duidelijker :)

ik denk het wel. maar hoe de configuratie dan zou moeten zou ik ook naar moeten kijken.
wat je het beste kan doen is de documentatie van de kaart doorspitten op de site van intel om te zien of de kaarten zonder acces point kunnen werken.

• ZroBioNe
  • Niet online
kevlar schreef op 05 september 2002 @ 20:06:
dat is een stuk duidelijker :)

ik denk het wel. maar hoe de configuratie dan zou moeten zou ik ook naar moeten kijken.
wat je het beste kan doen is de documentatie van de kaart doorspitten op de site van intel om te zien of de kaarten zonder acces point kunnen werken.
We willen op die P166 freesco gaan zetten. Ik denk dat dat geen probleem moet zijn. Ik zal eens gaan rond neuzen op die intel site :)
Pagina: 1