Toon posts:

[win98] Systeembeheerder rechten, zonder netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kennis van me heeft een p733 waarop MC affee 4.5 stond geinstalleerd. OS: Windows 98 Plus editie.

Ze wilde graag van Mc Affee overstappen naar Norton Antivirus (kan ik ook niet begrijpen maar ja :-). Mc Affee liet na de-installatie echter verwijzingen in het register / system.ini na; dit zorgde voor foutmeldingen.

Ik heb om dit probleem op te lossen, een backup gemaakt van het register en alles wat verwees naar het MC-affee bestandje uit het register weggegooid. De foutmelding was weg.

Vervolgens probeerde ze Norton Antivirus te installeren. Deze geeft de volgende foutmelding:"U heeft onvoldoende rechten van de systeembeheerder om dit programma te installeren". Het is een computer waarin geen netwerkkaart zit, en er wordt ook maar een (aanmeld)profiel gebruikt.

Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan verhelpen? WIndows 98 setup nog een keer uitvoeren helpt helaas niet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Kees

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

even onder MSCONFIG de laatste verwijzingen uitschakelen en dan gewoon runnen met de cd erin. moet lukken volgens mij.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
ok, tahnx. Ik ga het proberen. Als het niet lukt, hoor je het!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet gelukt. Ik heb voor type opstarten diagnostisch gekozen. Windows installer geeft de fout dat de systeembeheerder de computer op een onjuiste manier heeft geconfigureerd.

Het vreemde is, is dat zowel Mcaffe als Symantec gebruik maken van WIndows Installer. Mc affee installeren lukt wel, symantec niet.. Dus nu staat Mc Affee er weer op..