Cd-romspeler kan burner niet bijbenen

Pagina: 1
Acties:

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al goed uitgezocht,maar die kon me niet helpen, ik probeer namelijk een cd te kopieren rechtstreeks vanaf mijn cd-speler, een 40speed dingetje, maar m'n 12 speed brander kan niet vol gebruikt worden, omdat de cdromspeler aangeeft 7 speed te kunnen lezen, terwijl ik met dezelfde configuratie wel op 12 speed heb kunnen branden..

Ik gebruik om te branden Easy Cd-creator 5, maar welk programma ik ook gebruik, de cd-romspeler kan ik niet hoger laten draaien, terwijl het wel gelukt is eerder, ligt dit aan de irq instelling ofzo?

Alvast bedankt,

Seppie

Don't You stare there, Operate!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zitten de 2 CD-rom spelers op dezelfde IDE poort?
Voor on-the-fly branden moeten zie ieder op een andere poort zitten, anders kun je meestal niet veel sneller dan op 10 speed branden, hoe snel je cd lezer ook is.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Snap ik dit nou goed: je hebt een 40x cdrom speler die maar op 7x leest :?

Kijk eens naar een firmware update van dat ding ... en ook voor je brander als je toch bezig bent.

Edit: SH007 -> ik kan gewoon 16x branden op dezelfde bus hoor ...

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mikejarod schreef op 05 september 2002 @ 19:12:
Snap ik dit nou goed: je hebt een 40x cdrom speler die maar op 7x leest :?

Kijk eens naar een firmware update van dat ding ... en ook voor je brander als je toch bezig bent.

Mij lukte dit ook niet(zelfs niet met mn 4x schrijver). Waarschijnlijk ligt het idd aan het ide kanaal. Ik zou ze ff omwisselen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• SH007
  • Niet online
mikejarod schreef op 05 september 2002 @ 19:12:
*knip
Zonder dat er ook maar 1 keer burnproof ofzo nodig is om een buffer underrun te voorkomen?
Dan heb je geluk :)
Ik kan ook best on-the-fly op 12speed cd's bakken met CD bakker en lezer op dezelfde poort, maar dan duurt het nog langer dan op 8speed branden, omdat ie voortdurend buffer uderruns moet opvangen.

Verwijderd

ik had een plex 40x cdrom en een plex 12x brander..ging prima on the fly..
nu heb ik een bokkiewokkie dvdspeler (8x24x of zo) en een 40x brander (burnproof)..hij houd het net niet bij, maar het is ook niet zo dat het echt traag is...

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Ze zaten allebei op dezelfde IDE, heb dat nu verholpen, maar in Easy CDcreator komt hij nogsteeds uit op 7 Speed bij de Audio Extraction... ik zei het verkeerd, hij kan wel sneller lezen, maar dat extracten doet hij dus nu heel langzaam, wat dus toch veel sneller kan?!

• SH007
  • Niet online
seppie schreef op 05 september 2002 @ 19:50:
Ze zaten allebei op dezelfde IDE, heb dat nu verholpen, maar in Easy CDcreator komt hij nogsteeds uit op 7 Speed bij de Audio Extraction... ik zei het verkeerd, hij kan wel sneller lezen, maar dat extracten doet hij dus nu heel langzaam, wat dus toch veel sneller kan?!
Daar kun je niet veel aan doen, sommige CD spelers doen DAE gewoon ontzettend brak |:(

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Hmm, tja, maar hij heeft het wel gedaan op 12 Speed, maar dat was voordat ik een keer format C; had gedaan, en sinds een verversing van het besturingssysteem is het nu zo...

Maarja, iig hartstikke bedankt!

Verwijderd

als je toevallig een VIA chipset heb, moet je ff die 4 in 1 drivers installen. ik had ooit hetzelfde probleem, m'n 40x kwam niet boven de 6x.. 8)7

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je brult niet in jou verhaaltje welk besturings systeem je hebt, Of wat voor pc je hebt.

Via sjit geinstalleerd? Of Sis, of intel of wat dan ook?
DMA aan van de hele zooi?

ff bekijken... als ik U was.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:42:
ik had een plex 40x cdrom en een plex 12x brander..ging prima on the fly..
nu heb ik een bokkiewokkie dvdspeler (8x24x of zo) en een 40x brander (burnproof)..hij houd het net niet bij, maar het is ook niet zo dat het echt traag is...
Een bokkiewokkie dvdspeler ? Heb ik ook al altijd willen hebben,topmerk :)

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Er draait Windows XP op deze Athlon XP 1700+, 512Mb 2100Mhz,2xhdd, lite-on burner 12x10x32, DVD(cdromspeler) Creative 12x40, op een Epox 8KHA+ en ik heb in het begin moeilijkheden gehad met het installen van de Via 4in1 driver, dus dat ga ik nu gelijk proberen! Bedankt voor de tip guys!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Is de cd waarmee je test niet gewoon brak?

Verwijderd

check UDMA modes :)

/me bakt prima een CD @ 40x on the fly op 1 ide kanaal
Pagina: 1