Toon posts:

[C++] Database uitlezen en aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in C++ Builder een remote Acces of SQL database uit te lezen?

Er wordt dus via een PHP of ASP script iets in de database gezet op de server waar de pagina staat, vervolgens moet het C++ programma deze database uitlezen en bijvoorbeeld een text string via de RS232 poort versturen.

Ik ben al een heel eind als de database kan worden uitgelezen door middel van het C++ programma. Misschien heeft iemand dit eerder gedaan, of heeft iemand nuttige tips?

Is SQL of een Acces database wel handig, of kan ik beter de variabelen in een gewone txt file zetten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ja.

Kijk eens in C++ Builder naar de componenten TDatabase, TQuery.

Kijk in de help hoe je een databankconnectie legt in C++ Builder met ODBC ofzo en je bent al een heel eind opweg.

Of het wel goed is om in uw geval een databank te gebruiken weet ik niet. 't Hangt een beetje af van wat er opgeslagen/bijgehouden wordt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 05 september 2002 @ 19:08:
Ja.

Kijk eens in C++ Builder naar de componenten TDatabase, TQuery.

Kijk in de help hoe je een databankconnectie legt in C++ Builder met ODBC ofzo en je bent al een heel eind opweg.

Of het wel goed is om in uw geval een databank te gebruiken weet ik niet. 't Hangt een beetje af van wat er opgeslagen/bijgehouden wordt.
Het gaat maar om heel weinig informatie.

Er moet een display worden aangesloten op de com poort. Er zijn 6 verschillende "terminals".

De gebruiker moet via internet een bericht naar één van de 6 terminals kunnen sturen. Dus deze gegevens zijn in ieder geval noodzakelijk:

- nummer terminal
- te sturen string

Maar een database is natuurlijk wel netter/mooier en veiliger. Anders krijgt straks één directory 777 acces...

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

SQL Server en Access kan je 'direct' benaderen via de ADO componenten in BCB. TADOQuery enz.

Maar het lijkt me een beetje overkill voor jouw. Een simpele ini/txt/xml voldoet beter denk ik.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 05 september 2002 @ 19:49:
SQL Server en Access kan je 'direct' benaderen via de ADO componenten in BCB. TADOQuery enz.

Maar het lijkt me een beetje overkill voor jouw. Een simpele ini/txt/xml voldoet beter denk ik.
En dan die txt file bijvoorbeeld om de 10 seconden uitlezen?

En hoe kun je die variabelen weer "filteren" zodat je deze weer kunt gebruiken voor de rs232 communicatie.

Jah ik weet het, ik heb hier weinig kaas van gegeten; maar ik vind het wel onwijs gaaf als het lukt. IK HEB ALLEEN INFO NODIG :)

Verwijderd

sorry hoor .. maare . .

Google : C++ Builder remote Access SQL

1e hit is meteen de juiste. .. beetje simpel

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat ze wel moeten ja.

Je leest het hele bestand in en gaat dan regel voor regel af en haalt de informatie uit de regels.

Mooier is een COM object die dat doet bijvoorbeeld, maar dat is nog even te moeilijk voor je denk ik.
Of je BCB programma als een CGI/ISAPI maken en dan kan je m gewoon meteen van een url aanroepen (http://www.mycoolstuff.nl...erminal=3&message=bericht) en daar eventueel een webpagina omheen. Hoeft niet eens php/asp te zijn

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1