Ik ben geen VB n00b, maar nu heb ik toch iets waar ik even geen antwoord op kon verzinnen.
Stel ik heb twee objecten A en B.
A dient meerdere instanties van B te bezitten.
De meeste efficiente manier die ik ken is met behulp van een collection.
(bestaan er betere manieren???)
B:
A:
So far so good!
Als ik nu vanuit de applicatie een instantie heb van A die meerdere B's bevat kan ik
de eerste B bereiken door A.Bs.item(1)
Alleen wat ik nu voor elkaar will krijgen is dan als de punt na A.Bs.item(1) plaats dat dan de properties list van B verschijnt. Ik weet dat B de name propery heeft maar deze verschijnt gewoon weg niet. A.Bs.item(1).Name werkt trouwens wel run-time.
Ik begrijp dat het komt doordat op development level VB niet begrijpt dat ik in de collection van A allemaal B'tjes ga stoppen. Daarom zal ik de properties van B niet te zien zijn.
Lang verhaal
, maar dit alles om me zelf duidelijker te maken. 
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik toch voor elkaar dat anderen die properties te zien
krijgen als zijn mijn B collection via A proberen te bereiken.....
Stel ik heb twee objecten A en B.
A dient meerdere instanties van B te bezitten.
De meeste efficiente manier die ik ken is met behulp van een collection.
(bestaan er betere manieren???)
B:
code:
1
2
3
| property get Name as string Name = "TukkB" end property |
A:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Dim lColBs as collection property get Name as string Name = "TukkB" end property property get Bs() as collection Bs = lColBs end property public function addB(aB as B) lColBs.add(aB) end function |
So far so good!
Als ik nu vanuit de applicatie een instantie heb van A die meerdere B's bevat kan ik
de eerste B bereiken door A.Bs.item(1)
Alleen wat ik nu voor elkaar will krijgen is dan als de punt na A.Bs.item(1) plaats dat dan de properties list van B verschijnt. Ik weet dat B de name propery heeft maar deze verschijnt gewoon weg niet. A.Bs.item(1).Name werkt trouwens wel run-time.
Ik begrijp dat het komt doordat op development level VB niet begrijpt dat ik in de collection van A allemaal B'tjes ga stoppen. Daarom zal ik de properties van B niet te zien zijn.
Lang verhaal
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik toch voor elkaar dat anderen die properties te zien
krijgen als zijn mijn B collection via A proberen te bereiken.....
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.