[ISDN] van analoog naar isdn + adsl...?

Pagina: 1
Acties:

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
De situatie is als volgt:

Er zijn 2 analoge lijnen. 1 voor telefonie de ander voor een fax. Op de analoge lijn voor telefonie zit ook adsl aangesloten. Ik wil nu het volgende: Overstappen naar ISDN en die 2 analoge lijnen eruit gooien zodat ik daar van af ben. Ik wil wel adsl blijven gebruiken en in combinatie met isdn is dit mogelijk. Oke mooi dus :)

Alleen ik weet ff niet welke apparatuur ik allemaal moet aanschaffen :?
Centrale? nieuw adsl modem + splitter? andere telefoons? welke centrale is een aanrader? waar moet ik opletten als ik overstap? Kan ik gewoon huidige bekabeling gebruiken als je daar isdn over wilt laten gaan? of moet dit cat5 zijn?

Alvast thnx!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Wat ik zou doen is:
Als je je analoge lijnen langer dan 1 jaar hebt, kun je de spraak opzeggen (geen abbokosten meer dus !) en WEL je ADSL behouden.
Op deze manier kun je dus 1 analoge lijn aanhouden, en daar dan je ADSL overheen laten lopen. Voordeel hiervan is, dat je geen omzetkosten hoeft te betalen voor je ADSL, en geen nieuw modem hoeft te kopen :)
Volgensmij is dat iig mogelijk....maar mischien moet je dat even informeren bij de KPN :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Het verhaal van ADSL zou ik geen antwoord op kunnen geven... Zou ik KPN even voor mailen of bellen.

Voor ISDN heb je geen Cat5 bekabeling nodig, 4 aderige telefoonkabel is volstaat.