Toon posts:

secondary master hard disk fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijg ik dus bij opstarten .
F1 en krijg een scherm met patroon. Ik kan geen progr. opstarten.
Ik baal hiervan. De pc werkte voor een paar dagen geleden goed. Ik heb 2 pc's. 1 monitor was kapot en heb ik voor herstelling binnengebracht. Dus ene pc uitgezet.
Vandaag monitor terug en weer gekoppeld aan pc en gelijk deze melding. Vreemd hoor.
Is er nog iets te doen?

groeten,
ellen.

Verwijderd

Misschien IDE kabeltje losgegaan in de kast??

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

ehm... je hdd checken misschien ? en anders ff in je bios error uitzetten ;)

Ad Astra Per Aspera

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eerst de bekabeling en de jumpers. Als je er zeker van bent dat dit niet het probleem is, download dan een tooltje van de harddiskfabrikant om de harddisk te testen. Linkje staat op OM FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet met die pc op internet. ik kan geen kabeltje los zien. wel vreemd is dat ik de D-partitie niet zie staan in -deze computer-.
ik zie wel c, E[D:],F[E:], [F:]-cd rom.
Vreemd.C

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post hier eens je volledige systeemspecs. Die D:\ staat hoogstwaarschijnlijk op de harddisk aan de Second Master. Je zult dus die ene harddisk moeten testen. De tooltjes passen overigens gewoon op een floppy, dan kun je ze meenemen naar die PC :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 10:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Lief toespreken en daarna streng 8)7

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:08
Heel soms heeft de HD van me pa dat ook, een restart lost het dan op. Moet de zooi maar eens nakijken als ie de componenten wilt over zetten naar een grotere kast.