Toon posts:

map sharen op server W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

We hebben hier een werkgroep(je) die hun ip adres krijgen van een DHCP server die op zijn beurt deel uitmaakt van een domein.
Wij "gebruikers" willen graag een gedeelde map op de DHCP server hebben om files te sharen, dit is nl de enige die altijd aanstaat.
Systeem beheer heeft geen tijd om het uit te zoeken.
De enige manier so far is: \\servernaam\gedeeldemap$ en dan met het administrator password naar de map toe
Maar je begrijpt dat het niet de bedoeling is dat iedereen dit ww weet

De clients zijn ook W2K

Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben om bruikbare suggesties te doen

Ik kan helaas niet zo vaak reacties checken want ik ben nog aan het werk

Thanks

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Rechts klikken op de map -> tabblad sharing -> share this folder en dan permissions goed zetten :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het feit dat de server deel uitmaakt van een domein en de clients van een werkgroep die toevallig ook nog eens dezelfde naam hebben

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Het is inderdaad niet echt de bedoeling dat "gewone" users de administrative shares benaderen.

Eerder genoemde oplossing is de meest voor de hand liggende, maar ik vind het wel bijzonder lui van systeembeheer dat ze dit nog moeten uitzoeken. Daarbij komt nog het feit dat het basic kennis van iedere systeembeheerder in een Windows omgeving moet zijn hoe je shares aan moet maken, en de rechten hierop te zetten.

Nog een tip, je kan het aanmaken van de drive mappings naar de shares op de servers ook automatisch met een logon script laten verlopen, maar dat zal ook wel "uitgezocht" moeten worden door systeembeheer dan.

<edit>
lees net dat jullie in een workgroup zitten, dan werk de logon script methode niet :+
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
De share maken is ook het probleem niet maar het benaderen ervan (workgroup -> Domain)
En wat de systeem beheerder betreft, die zit al tot over zn oren met "echte" problemen dus dit probleempje moet maar ff wachten.
Ik hoop alleen door dit forum hem een beetje te kunnen helpen

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
het gaat niet helemaal lekker omdat iedere machine zijn eigen userdatabase bijhoudt (je zit in een werkgroep vandaar)
Wat je zou kunnen doen is op ieder van de machines een user aanmaken met dezelfde naam en hetzelfde ww. Dit doe je ook op de machine waar de share opstaat. De net gemaakte user geef je de benodige rechten en dmv "pass through authentication" zouden alle andere machines\users er ook bij moeten kunnen. Mensen moeten dan natuurlijk wel met dat naampie en ww inloggen

Wil je iedereen zijn eigen login laten houden dan maak je alleen op de machine met de share die user aan; geef de juiste rechten en laat de andere mensen tijdens het maken van de mapping naar de share die credentials opgeven

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
De 2de alinea, klinkt zeer bruikbaar.
Die ga ik morgen direct uitproberen !

Thanks

Waarom ben ik daar niet opgekomen
Pagina: 1