PIII op MSI Mobo Gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Hallo mensen,

Zeg ik heb hier ff een pc staan van een kennis.
Hij is net verhuisd en zijn pc heeft nu kuren.

Goed het is alvolgd.

Ik ging de pc testen. eerst in de kast... druk hem aan, nee niks. lampjes gaan wel ff aan, maar 1 sec daarna gelijk weer uit.

Goed ik denk dat kan de voeding zijn. Loop ff naar achter pak ff een nieuw atx voedingkie, sluit hem aan, hmm nog steeds zelfde probleem.

Okay, pci agp enz kaartjes der uit halen en nog een proberen. nee hoor nog geen resultaat... ide kabels alles is er op dit moment af. goed ik denk dis een serieus probleem dus ik schroef dat moederbord uit de kast weg en leg hem op een doos van mijn moederbord... ga ff goed kijken maar kan niet iets fouts ontdekken. goed nog een keer proberen zonder ook maar iets aangesloten te hebben (dus alleen de processor zit nu op het moederbord, geen geheugen etc.)

goed, gaat nog niet aan... okay ik dacht maybe is het de cpu fan die kapot is want als er geen fan op het mobo zit aan gesloten dan gaat de pc ook niet aan.. andere fan aan sluiten maar dit had ook geen effect.

Ik heb zon beetje alles geprobeert vinden jullie niet?

Processor : Pentium III

Moederbord van MSI type MS-6163 PRO

Goed graag jullie advies wat er mischien zou kunnen gebeuren om dit systeempje weer werkend te krijgen.

Ik denk zelf dat het moederbord helaas overleden is...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Is die P3 Slot1? Zoja eens flink aandrukken, test die beide voedingen even dmv de groene atx draad te verbinden met een willekeurige zwarte (aarde) draad. (Even een paperclipje oid in de gaatjes van de stekker prikken)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
voeding is okay, pentium III is inderdaad slot 1... heb em er ff uit gehaald en in gedrukt.. geen results... probeer nu zo nog ff wat anders.. ik kan op het mobo vlak bij de psu connector wel 2 elcotjes vinden die beetje bol staan, maybe zijn ze wel kapot...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Hmm dat zou goed kunnen ja, doe voor de grap eens geheugen en videokaart erin.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:13:
Hmm dat zou goed kunnen ja, doe voor de grap eens geheugen en videokaart erin.
dat maakt niks uit.... heb ik immers al gedaan.. niks gaat aan ed voeding gaat niet eens aan enz........ dus denk dat het mobo dood is :(

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
iemand anders nog suggesties? hij gaat dus 1 sec aan en daarna gelijk uit.. dus je kan wel zegge dattie eigenlijk NIET aan gaat... kan ik die elcos er ook af ragge ofzo?

Verwijderd

DAMAGE schreef op 06 september 2002 @ 01:07:
iemand anders nog suggesties? hij gaat dus 1 sec aan en daarna gelijk uit.. dus je kan wel zegge dattie eigenlijk NIET aan gaat... kan ik die elcos er ook af ragge ofzo?
Je kan ze er af raggen, maar dan moet je ze wel vervangen. Ik geloof dat het bij de bp6 ook best een probleem was, misschien dat de search er een antwoord op heeft?

Zoiets?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
ga morgen wel ff kijke wat voor elcos het prcies zijn en dan ga ik kijken of ik ze kan vervangen... moet ik wel ff nieuw puntje kope voor me soldeerbout en echt fijn puntje, en een tin sucker >:)

Pagina: 1