[Netscape] geeft table anders weer

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een site die ik maakte ziet er in IE zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/table_ie.gif
En dat vind ik heel fijn :)

In Netscape echter gebeurd er dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/table_ns.gif
En daar wordt ik minder blij van :(

Ik begrijp niet hoe dit komt, is dit een bekend probleem?

Verwijderd

jellebelle schreef op 05 september 2002 @ 17:39:
Ik begrijp niet hoe dit komt, is dit een bekend probleem?
Ja, het heet: vergeten te testen in alle browsers tijdens het ontwikkelen.

Serieus: Als je wat code post, kunnen we je zeker beter helpen.

• jellebelle
  • Niet online
Serieus: Als je wat code post, kunnen we je zeker beter helpen.
Je hebt gelijk...
Hier heb ik de source even neergezet:
http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/source.txt

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Dat zal aan de html &&/|| css liggen. En ik vrees ook dat het je eigen fout is :)

ik zie dat dat deze pagina is, maar ik vind de source er niet echt vriendelijk uitzien zo van "daar ga ik eens even induiken..."

[edit]

het zit um niet toevallig in die hr'etjes op 95% ?

[edit2]

hmz nee toch niet

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

[me=40013] kijkt of Hanglooz nergens te bekennen is... :P

gevalideerde pagina :D

Dat ziet er niet zo netjes uit maat... zorg eerst eens dat je dat op orde krijgt :)

tipje: je character encoding ontbreekt ook...

• jellebelle
  • Niet online
hmz nee toch niet
Nee idd, net ook even gekeken...

Het gekke vind ik vooral dat als ik in Netscape de pagina bezoek dat de table dus te breed wordt weergegeven maar als ik dan op F5 ram, dan zet hij 'm wel keurig neer!!

Ik weet dat de code niet zo netjes is en het uitrolmenu niet voor netscape werkt maar ik wil alleen graag even die table goed krijgen...

Verwijderd

jellebelle schreef op 05 september 2002 @ 17:56:
Ik weet dat de code niet zo netjes is en het uitrolmenu niet voor netscape werkt maar ik wil alleen graag even die table goed krijgen...
Ik denk dat je voor die table toch de code zal moeten opschonen. Er staan minstens 15 nesting errors en illegale nestings in. Het is een wonder dat IE het wél goed laat zien!

edit:
Waarom maak je je eigenlijk druk over NS als er toch zo ontzettend veel functionaliteit IE-only is? Drop-down menu's, mouseover-Tooltips...

Verwijderd

jellebelle schreef op 05 september 2002 @ 17:56:
[...]

dat is niet de manier van werken... het een volgt gewoon uit het ander...
Als je pech hebt moet je achteraf toch eerst die hele pagina uit elkaar slopen om de fout te vinden... zet hem dan tenminste in een keer goed op.

Als je het niet wilt doen, mij best, het lijkt me alleen voor jezelf niet fijn werken, en ik denk ook niet dat veel tweakers zich geroepen voelen jouw coderommel op te ruimen, wat ze nu wel moeten als ze willen kijken waar die fout door komt.

• jellebelle
  • Niet online
Waarom maak je je eigenlijk druk over NS als er toch zo ontzettend veel functionaliteit IE-only is? Drop-down menu's, mouseover-Tooltips...
Voor die drop-down menu's heb ik een extra navigatie ingebouwd en die tooltips werken tegenwoordig wél in Netscape...

Maargoed, ik wist niet dat het allemaal zo erg was. Dat uitrolmenu is gemaakt door een proggie (beetje WYSIWYG achtig) omdat ik geen javascript-held ben.

Ik zal met de code aan de slag gaan. In ieder geval bedankt voor het meedenken allen.

Verwijderd

die screenshot van NS 7 ziet er niet zo heel erg fris uit, heb jij die toevallig over een 6.x versie heen geinstalleerd?

Het lijkt er nl. verdomd veel op. Ik raad je iig aan om een nieuw profiel aan te maken voor NS 7 want dit maakt het testen in NS 7 niet echt makkelijker.

• jellebelle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:52:
die screenshot van NS 7 ziet er niet zo heel erg fris uit, heb jij die toevallig over een 6.x versie heen geinstalleerd?

Het lijkt er nl. verdomd veel op. Ik raad je iig aan om een nieuw profiel aan te maken voor NS 7 want dit maakt het testen in NS 7 niet echt makkelijker.
Netscape heb ik "vers" geinstalleerd, dus niet over een oudere versie. Mozilla geeft dit probleem ook...

Verwijderd

jellebelle schreef op 05 september 2002 @ 21:43:

Netscape heb ik "vers" geinstalleerd, dus niet over een oudere versie. Mozilla geeft dit probleem ook...
Mozilla 1.1 geeft die pagina correct weer, net zoals de IE versie.

Even off-topic: welke Mozilla-branch gebruikt Netscape 7 dan ? 1.0 of 1.1 ?

Verwijderd

Het gekke vind ik vooral dat als ik in Netscape de pagina bezoek dat de table dus te breed wordt weergegeven maar als ik dan op F5 ram, dan zet hij 'm wel keurig neer!!
En als je de afbeeldingen in je html document nu eens een width en een height attribuut meegeeft?

Verwijderd

Ik heb het probleem ook een keer gehad. Netscape liet bij mij de breedte ook niet goed weer.
IK heb dit raar opgelost, maar het werkte wel. (dit is trouwens hetzelfde princiepe als bij nedstat). Gewoon met plaatjes werken die de maximale breedte mogen zijn. En dan de rest 100%. De tabel van 100% gaat op deze manier niet verder dan hij kan. Hij geeft 100% weer MIN die breedte van de plaatjes.

Beetje moeilijk uitleggen, maar als jij kijkt naar een teller van nedstat, dan snap je het misschien.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:15:
[...]

Mozilla 1.1 geeft die pagina correct weer, net zoals de IE versie.

Even off-topic: welke Mozilla-branch gebruikt Netscape 7 dan ? 1.0 of 1.1 ?
NS7 gebruikt de Moz 1.0 engine; de laatste NS6 gebruikt de 0.9.4 engine van Mozilla

Intentionally left blank

Pagina: 1