DIVX AVI opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik ben een beetje aan het stoeien met opnames maken van mijn videobanden op de pc.
Hiervoor gebruik ik de studio pctv rave van pinnacle
Een film van 1,5 uur wordt daarbij in avi-formaat maar liefst 3,2 Gb groot.
Is er andere software die het bestand comprimeerd naar divx-avi-formaat, zodat ik het op cd kan zetten en toch gewoon kan bekijken?
Welke software heb ik daar bij nodig????

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
FlaskMPEG oid?

Er zijn genoeg progs te vinden bij Google enzo. ;) :+

En je hebt natuurlijk een DivX-codec nodig.

• Piet Marisael
HUH????? :?

• SiHiDa
Of bedoel je al bij het capturen?

Dan moet je VirtualDub gebruiken icm een goede codec. :) :+ Als je PC het niet aankan, zul je toch echt DAARNA pas moeten compressen.

• Piet Marisael
probeer het wat eens duidelijker te vertellen?
ik heb dus dat kaartje, kan avi opnemen, maar de bestanden zijn levensgroot
wat moet ik nu precies hebben en doen?

• SiHiDa
Piet Marisael schreef op 05 september 2002 @ 17:44:
probeer het wat eens duidelijker te vertellen?
ik heb dus dat kaartje, kan avi opnemen, maar de bestanden zijn levensgroot
wat moet ik nu precies hebben en doen?
Okee, je wilt dus al bij het capturen compressen. Dat kan je bijv. doen met VirtualDub. In dit prog moet je dan de DivX-codec (of een andere codec) selecteren om zo real-time te compressen. Maar waarschijnlijk kan je PC dit niet aan, dus zul je ACHTERAF moeten compressen naar DivX/ander formaat. Dat kan bijv. met FlaskMPEG.

• Piet Marisael
achteraf comprimeren naar DIVX zou wel wenselijk zijn, ik heb het vermoeden dat m'n pc nu al een beetje moeite heeft met het bijhouden van de film digitaliseren naar avi

• SiHiDa
Piet Marisael schreef op 05 september 2002 @ 17:49:
achteraf comprimeren naar DIVX zou wel wenselijk zijn, ik heb het vermoeden dat m'n pc nu al een beetje moeite heeft met het bijhouden van de film digitaliseren naar avi
Dat kan ook met VirtualDub. :) Ik zou dat progje dus maar eens gaan downloaden. ;) :+ :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

wat voor codec gebruik je nu om je avi op schijf op te slaan?

Voor redelijke kwaliteit/groote kun je het beste een dv op mjpeg codec gebruiken, en dan achteraf naar divx omzetten. mett dv of mjpeg kun je op een 1 Ghz machine zelfs net met 756x567 capturen

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Piet Marisael
okee ben nu met virtualdub bezig, eens kijken of dat het is wat ik nodig heb

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Piet Marisael schreef op 05 september 2002 @ 18:21:
okee ben nu met virtualdub bezig, eens kijken of dat het is wat ik nodig heb
dat moet het zijn als het goed is... gewoon "compression" kiezen, divx5 ofzo kiezen en dan save AVI

Verwijderd

cds inslaan...

Verwijderd

Kijk hier eens: http://www.vcdhelp.com/

• Piet Marisael
nou zeg na enkele minuten slaat mijn systeem vast
doe ik soms misschien iets fout?

• Piet Marisael
of is er wel goede software die wel werkt?

Verwijderd

Piet .. gebruik de search eens. Jij als oudgediende hoort beter te weten!

• Piet Marisael
heb je dat eens gedaan?
ik kreeg maar liefst 400 pagina die over divx en avi gingen
ga daar maar eens tussen zoeken
heb nu dus als optie gekregen dat ik virtualdub moet gebruiken
nou als ik aan een programma een hekel heb gekregen dan is het dat wel
er gebeurd vanalles:
systeem start plotseling spontaan op
systeem loopt vast

maar wat ik van verwacht dat doet hij niet
ja ik ben een oudgediende, daar geef ik je volkomen gelijk in

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
virtualdub is een geweldig programma waarmee ik en en veel anderen probleemloos video bewerken / comprimeren. Dat het bij jou zo rot loopt kan aan van alles liggen dus begin eens met welke windows versie je gebruikt..... O-)

• Piet Marisael
okee even een opsomming:
windows 2000 pro
pentium3 800mhz
384 mb intern
geforce2 mx400 64mb
dus waar kan het nu aan liggen???

• Xiric
  • Niet online

Xiric

sMiLe

Smile !!!

• Piet Marisael
is dit in het wilde weg een webpage aangeven zonder verdere uitleg van:
daar staat dit programma en daar kun je dat mee doen.
kijk zo'n link geven is net zo sumier als wat je er vind als je de aangeboden programma's ook nooit van gehoord hebt.

soms heb ik ook het idee dat er niet gelezen wordt wat ik vraag, of anders niet begrepen wordt.

ik heb dus mijn systeem gegeven, ik heb met een studio pctv rave een film opgenomen en die is nu in het formaat avi maar liefst 3,5 Gb groot
normaal gesproken kun je dit comprimeren zodat een film van 1,5 uur op een normale CD past
Vitualdub loopt vast en doet gekke dingen met het systeem, bijv. spontaan syteem restarten.
Vraag blijft dus: hoe los ik dit nu op???

eerlijk gezegd ben ik dit nog steeds niet in de search tegen gekomen.
geen enkele topic verwoord daar wat ik zoek.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je nou eens naar die link was gegaan was je erachtergekomen dat er op die site precies uitgelegd staat wat jij wil. ;)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Piet Marisael schreef op 05 september 2002 @ 21:26:
okee even een opsomming:
windows 2000 pro
pentium3 800mhz
384 mb intern
geforce2 mx400 64mb
dus waar kan het nu aan liggen???
Aan je systeem ligt het niet. Je moet even de juiste settings uitproberen met VirtualDub. Doe een paar keer een test opname.

Heb je wel Divx3 of 4 (of Xvid, beste codec op dit moment naast divx3) op je computer staan? :P. Gebruik geen Divx5.

Mocht je er niet uitkomen probeer dan een divxguide. Op www.doom9.org of www.vcdhelp.com hebben ze een paar dacht ik. ;)

En Piet niet zeuren, gewoon even die website doornemen inplaats van gelijk te klagen :P

• Ronald_stage
  • Laatst online: 20-02 15:37

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

http://www.divx-digest.co...index3.html#encoding_conv

hier is een opsomming van programma's

de beste manier is om het eerst te capture met je PCTV proggie en
dan die Avi Compressen. doe dit gewoon snachts want 1,5 uur kan op jou PC wel
een paar uurtjes duren.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Eerste punt: wat voor resolutie neem je op? Meeste TV-kaarten kunnen 320x240 (of 352x288, oid) goed capturen, daarboven wordt het voor simpele kaarten tricky (en heb je dus een echte capture-kaart nodig).
Tweede: je kan bij het saven (capturen) naar avi als het goed is een codec kiezen, zodat je meteen naar divx saved. Ik kon dat met een duron 800 en mijn Terratec TValue op 320x240 (640x480 capturen trok die kaart sowieso niet), zonder dat ook maar 1 frame gedropped werd.

BTW:
640x480x32@25fps = 30 MB per seconde (uncompressed)
320x240x32@25fps = 7.5 MB per seconde.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Komop Piet, er zijn genoeg mogelijkheden geboden.

Begin eens met een vers systeem, service pack3 voor windows 2000, met meest recente drivers voor je hardware, nieuwste codecs enzo.

Dan even die hele duidelijke guides doorlezen die op de vermelde links te vinden zijn.

En wees aub. wat duidelijker in het omschrijven van je probleem. Waar je mee bezig was (of waar de compie mee bezig was) toen ie vastliep enzo...

Succes :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

(dubbelpost, zie hieronder)

Verwijderd

Waarom per se converteren naar DIVX ;-) formaat als ik vragen mag?

Met het programma tmpgenc kun je AVI's heel makkelijk naar mpeg1 of mpeg2 formaat comprimeren. En met andere software zoals vcdeasy maak je er vervolgens een image van die je kunt branden naar een CD. Op die manier kun je de films dan tenminste in de meeste standalone DVD-spelers afspelen. Dat is toch veel handiger?

• Piet Marisael
even een paar antwoorden:
Ronald_stage: al was het dat mijn systeem er een week over zou doen, maar helaas binnen de 7 minuten gaat het al mis
Jake: 1) ik capure op 320x240
2) als ik met PCTV, waar ik dus mee caputer, de file wegsave heb ik geen enkele keus met welke codec ik het wil wegschrijven
PipodeClown: met virtualdub ga ik als volgt aan het werk:
ik laad de gesavede file( 30 minuten proeffile ) heb de video en audio settings op direct stream copy gezet
daarna kies ik Save as AVI
de machine gaat aan het werk en binnen 7 minuten gebeurd er het volgende:
of mijn systeem loopt spontaan vast
of mijn systeem sart geheel spontaan opnieuw op

Motown: ik heb geen dvd-speler
de bedoeling is eigenlijk heel simpel:
ik wil die 3,5 Gb aan film van een anderhalf uur compressen naar maximaal 800Mb zodat het desnoods op een CD past
de film is in twee stukken te knippen, heb een fantastisch cue-point gevonden
Maarja wat heb ik er aan als het binnen de 7 minuten comprimeren het al mis gaat?
kijk ik ben heel blij met jullie hulp, alleen gaat het bij mij steeds mis en niemand begrijpt waarom.
Ik ben er best van overtuigd dat het bij een ander wel werkt.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Ok, die studio rave is vreselijk onstabiel, gewoon de hardware Ik spreek nl. uit ervaring heb van ellende een andere gekocht (ander merk wel te verstaan) en de problemen zijn verdwenen. Er zijn nl. een aantal mobo's die slecht met de rave om kunnen gaan.
Een tussen oplossing zou kunnen zijn , daar ging het bij mij wel beter mee, is Studio 7 of 8 installen, dat is die buggy software die bij de buggy kaart past, :) In studio 7 kun j enl wel voor een codec kiezen en je hebt wat meer bewerking mogelijkheden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Piet Marisael schreef op 06 september 2002 @ 11:30:
ik laad de gesavede file( 30 minuten proeffile ) heb de video en audio settings op direct stream copy gezet
Hier gaat het namelijk al de fout in, dat zal ook wel de reden zijn waarom het vast loopt.

De opties zegt het namelijk zelf al: Direct Stream Copy .... hierbij wordt dus niks gecomprimeerd. Je moet dus Full Processing mode kiezen, dan gaat hij het namelijk encoderen naar divx (als je dit goed ingesteld heb)

Ik raad je aan om voor de instellingen van virtualdub hier te kijken:
http://www.doom9.org/virtualdub_procedures.htm

Verder is het eigenlijk gewoon een hoop uit proberen veel wachten en weer opnieuw proberen.
Met het encoderen van films, tv, dvd etc. kan ik je maar 1 ding aan raden: Veel guides lezen.

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:33
Jake schreef op 06 september 2002 @ 10:14:
BTW:
640x480x32@25fps = 30 MB per seconde (uncompressed)
320x240x32@25fps = 7.5 MB per seconde.
yaiks... hmmz vind wat een DV cam uitspuugt via firewire al lomp genoeg... 720x576@25fps = 3,2 MB per seconde....

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Piet Marisael
het is mij al wel duidelijk dat die PCTV RAVE een grote bocht is, na 11 minuten opname loopt het geluid onder elke omstandigheid 1 minuut achter.
Morgen maar eens een ander kaartje halen en kijken of daar eer mee te behalen valt.
Pagina: 1