php 2 asp

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Laat ik (voordat er misverstanden komen) even vertellen dat ik de search van zowel hier, google, freshmeat, phpbuilder en nog wat sites al heb gebruikt.

Op dit moment heb ik een website draaien in php. Dit moet echter op een asp server komen te draaien. Nu ben ik dus op zoek naar een applicatie die dit om kan zetten.

Nu vraag ik me wel af of die er is, tot nu toe wel wat vage aanwijzingen gevonden, maar nog geen concrete uitleg of website.

Ik hoor graag of er een dergelijke applicatie is, zou een hoop tijd schelen...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, nog nooit van zo'n applicatie gehoord... Maar mocth één van de andere devvers wel van zo'n applicatie hebben gehoord dan graag :)

Ik denk echt dat je het zelf zal moeten gaan proggen. Dus alles gaan omzetten en dat is nog best wel een klus aangezien de codering van PHP toch heel erg anders is dan die van ASP. Wellicht kan je eens zoeken naar de verschillen tussen PHP en ASP en dan gewoon een soort van find... replace uitvoeren...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik heb er wel eens van gehoord,maar dat schijnt erg brak te werken en je besteed vaak meer tijd aan debuggen dan aan hlemaal opnieuw coden..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je database goed opgezet is, en je html een beetje gescheiden van de code is dan moet het best snel te doen zijn.

Verwijderd

Waarschijnlijk gebeurt dit omdat je verhuist naar een IIS server... (ja ik doe een wilde gok)

Kijk die mensen daar heel lief aan en vraag of ze php willen installeren :) dat draait alweer een tijdje op IIS.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
andersom is een stuk makkelijker, ASP => PHP is in elk geval een beter ondersteunde conversie. Ik ga mee met FoOL's mening dat het een goed plan is om PHP voor te stellen...

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Rotjeknor
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:44:
Waarschijnlijk gebeurt dit omdat je verhuist naar een IIS server... (ja ik doe een wilde gok)

Kijk die mensen daar heel lief aan en vraag of ze php willen installeren :) dat draait alweer een tijdje op IIS.
Noop, dit is het niet, gaat ook niet lukken dit te wijzigen.

Het zal dan maar handmatig moeten gebeuren begrijp ik...

Verwijderd

Toch even uit nieuwsgierigheid....

Je hebt een pagina draaiend in PHP, deze functioneerd correct (anders zou je wel een nieuwe maken). Maar deze moet overgezet worden naar ASP.

Nu vraag ik mij toch wat de rede daarvan is. Indien je pagina extra functionaliteit benodigt die alleen met ASP te bewerkstelligen is, zijn er vast wel makkelijkere manieren te verzinnen.

Maar je zult waarschijnlijk wel weten waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Ben inderdaad benieuwd.. wat biedt ASP meer dan PHP.. waarvoor heb je ASP nodig?

• Rotjeknor
Tsja, ik heb op eigen initiatief een site gemaakt in php, voorgesteld aan degene die er wat mee kan, die draait echter alleen op asp, maar wil het wel gaan gebruiken... is echter bereid dit in een project om te gaan zetten, waarvan ik de projectleider ben...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Onder windows en iis is het ook mogelijk om PHP te draaien hoor. Dus heel je site hoeft niet omgezet te worden.

Aan een vertaalslag zou ik iig niet beginnen omdat dan alles maar erg brak en traag wordt.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

The Source schreef op 05 september 2002 @ 22:59:
Onder windows en iis is het ook mogelijk om PHP te draaien hoor. Dus heel je site hoeft niet omgezet te worden.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar wat nu als de hoster echt geen PHP wil ondersteunen
The Source schreef op 05 september 2002 @ 22:59:
Aan een vertaalslag zou ik iig niet beginnen omdat dan alles maar erg brak en traag wordt.
Dus een port is bij jou meteen brak en traag? Beetje onzin, vind je ook niet.

Today's subliminal thought is:

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
ik vraag mij eigenlijk af waarom iemand iis wil hebben? ik heb dit een half jaar op mijn laptop gedraaird voor mijn lessen frontpage, en om de vijf minuten begon mijn virusscanner te zagen over binnenkomende virussen.
Dat probleem heb ik niet met de apache server die ik op mijn gewone pc draai.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Squall-sX schreef op 05 september 2002 @ 23:33:
ik vraag mij eigenlijk af waarom iemand iis wil hebben? ik heb dit een half jaar op mijn laptop gedraaird voor mijn lessen frontpage, en om de vijf minuten begon mijn virusscanner te zagen over binnenkomende virussen.
Hmmm, nooit last van gehad... Draai IIS nu al een jaartje of zo (ook op mijn laptop :P ) en mijn virusscanner loopt nooit te klagen over virusmeldingen e.d.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Squall-sX schreef op 05 september 2002 @ 23:33:
Misschien had je dan toch even langs windowsupdate.ms.com moeten gaan ;)
Mjah dat probleem heb ik zelf ook niet, maar ik hoor idd vaker dat mensen problemen hebben met hun IIS, virusscanner en VBscript asp pagina's. Mjah dat komt vooral doordat het VBscript is, en dat is nou juist ook die taal waarin I love you + klonen geschreven zijn....

Ik zou m trouwens eerst nog eens goed vragen waarom ie geen php wil installeren. ASP is een framework waarbinnen talen "draaien", imho is er helemaal niks mis mee om php daar ook in te laten draaien.
En als het echt niet anders kan, ben ik bang dat het het handigste is om gewoon opnieuw in asp te beginnen, ik denk niet dat er een goede omzetting van php naar asp code is, en daarnaast moet je dan alsnog het hele project doorlopen... ik vraag me af wat meer tijd kost ;)

Exact expert nodig?

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 08:40
Crazy_D schreef op 06 september 2002 @ 09:46:
[...]

Ik zou m trouwens eerst nog eens goed vragen waarom ie geen php wil installeren. ASP is een framework waarbinnen talen "draaien", imho is er helemaal niks mis mee om php daar ook in te laten draaien.
En als het echt niet anders kan, ben ik bang dat het het handigste is om gewoon opnieuw in asp te beginnen, ik denk niet dat er een goede omzetting van php naar asp code is, en daarnaast moet je dan alsnog het hele project doorlopen... ik vraag me af wat meer tijd kost ;)
Ik heb natuurlijk ook heel wat tijd in gestoken om de eerste site in php te maken. Ik was er ook niet blij mee dat het dan vervolgens niet gedraaid kan worden. Het is echter gewoon niet anders dat het in asp moet, waarin de huidige configuratie niet aangepast gaat worden.

Inderdaad, nu ik zo hier alle reacties lees en op diverse andere sites heb gekeken hoe het zit met het omzetten ervan, zal er weinig opzitten om heel de boel opnieuw te schrijven. Voor mij maakt het niet veel uit, aangezien ik nu puur als projectleider de boel aanstuur en anderen laat programmeren, ik breng alleen het idee/ concept over aan hun (-:

Gaat veel tijd verloren door de omslag, maar diegene waar het straks voor is, vind het niet erg nog een x aantal dagen (/maanden?) eraan te besteden.

PHP gaan draaien daar is dus _geen_ optie helaas, dan moet ie maar 'ff' wachten totdat heel de site (opnieuw) is gemaakt in asp...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
wat is het probleem om een andere host uit te zoeken??

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

:? :? Hmm, is Rotjeknor en MiezeL één en dezelde persoon...

Want MieZeL is nu antwoord aan het geven op Rotjeknor zijn vraag! Vreemd :?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 09:14
PHP is een programmeertaal en ASP is een framework.
Je moet dus gaan kijken naar welke taal je wilt gebruiken binnen ASP. Dat kan VBScript zijn, maar ook Jscript.
Je moet je PHP dus omzetten naar VBS / Jscript. Maar ik denk dat het toch echt met de hand moet, omzetten blijft lastig.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Rotjeknor
Woudloper schreef op 06 september 2002 @ 13:02:
:? :? Hmm, is Rotjeknor en MiezeL één en dezelde persoon...

Want MieZeL is nu antwoord aan het geven op Rotjeknor zijn vraag! Vreemd :?
Noop (-: We kennen elkaar wel, ik kwam er later pas achter dat hij nog op mn laptop was ingelogd, vandaar mijn reactie onder de verkeerde user (-:

Pagina: 1