Ik heb een Asus mobo met raid die ik als stripe wil gebruiken.
En heb raid als volgt geinstalleerd
1) hang 3 harddisken aan het bord, 1 als ide0-master, de beide voor raid bedoelde schijven als master aan de promise(ide 2 en 3)
2) boot de pc, de fastbuild-util herkent de 1e raid disk, de pc reboot, en fastbuild herkent de 2e ook, configureer de 2 disks als 2+0 stripe.
3) Install xp op 1e ide disk
4) Install de nodige drivers en partioneer/formateer de raidarray
5) Maak een floppy met de driver, staat een setup voor op de cd.
6) verander de bootsequence in de bios op cd-rom, other boot device
7) stop de xp-cd erin, reboot van de cd.
druk op f6 zodra je scanning.... ziet, en plaats de zojuist gemaakte driver flop.
9) install nu xp op je raidpartitie, zonder die te formateren vanuit de setup
10) je kan een paar keer de vraag "unsigned driver ..." krijgen, yes op zeggen...
11) als het goed is loopt het nu, de ide0master kan je leegmaken, loshalen, of als alternatief test osje gebruiken, door op esc te drukken tijdens de fasttrack schijfdetectie, kan je kiezen waar je van wilt booten zonder door de bios te hoeven...
Nou dit heb ik dus allemaal gedaan.
Maar bij deze computer zie ik dat hij 2 schijven (2 x Maxtort 60 gig) ziet een c en een d schijf
Maar hij moet beide schijven toch als 1 zien?
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?
Want volgens mij werkt hij nu niet op raid.
Alvast bedankt
En heb raid als volgt geinstalleerd
1) hang 3 harddisken aan het bord, 1 als ide0-master, de beide voor raid bedoelde schijven als master aan de promise(ide 2 en 3)
2) boot de pc, de fastbuild-util herkent de 1e raid disk, de pc reboot, en fastbuild herkent de 2e ook, configureer de 2 disks als 2+0 stripe.
3) Install xp op 1e ide disk
4) Install de nodige drivers en partioneer/formateer de raidarray
5) Maak een floppy met de driver, staat een setup voor op de cd.
6) verander de bootsequence in de bios op cd-rom, other boot device
7) stop de xp-cd erin, reboot van de cd.
druk op f6 zodra je scanning.... ziet, en plaats de zojuist gemaakte driver flop.
9) install nu xp op je raidpartitie, zonder die te formateren vanuit de setup
10) je kan een paar keer de vraag "unsigned driver ..." krijgen, yes op zeggen...
11) als het goed is loopt het nu, de ide0master kan je leegmaken, loshalen, of als alternatief test osje gebruiken, door op esc te drukken tijdens de fasttrack schijfdetectie, kan je kiezen waar je van wilt booten zonder door de bios te hoeven...
Nou dit heb ik dus allemaal gedaan.
Maar bij deze computer zie ik dat hij 2 schijven (2 x Maxtort 60 gig) ziet een c en een d schijf
Maar hij moet beide schijven toch als 1 zien?
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?
Want volgens mij werkt hij nu niet op raid.
Alvast bedankt