7700 DVD Probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43
hiya ,

Ik heb een Asus V7700 GTS op een Thunderbird 900 op een MSI K7T Pro met 256 RAM en een SCSI Toshiba 10x DVD ..

Echter mijn DVD films spelen NET niet helemaal vloeiend af , een vriend van me heeft er een DxR3 kaartje tussen hangen , daar loopt het wel lekker , scheelt dat zoveel ?

Is die 7700 in combi met die 10x DVD niet genoeg voor een vloeiend beeld bij het afspelen . Ik speel alles af met Asus DVD 2000 , volgens hardwareinfo.net is dat de beste ofsow. (Prestaties) maar nog loopt het niet echt 100%

Als scsi kaart heb ik een Dawicontrol 2976UW en evt. een cheapass PCI NCR810 kaartje.

Bij beide kaarten blijf ik non-vloeiend beeld hebben

Wie o wie weet wat ik er aan kan doen ?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 22:31
Ultra-dma wel aanstaan? Dit kan een oorzaak zijn, of niet?

• stfn345
UDMA op scsi ?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en bij mij hielp het aanzetten van DMA bij mijn DVD speler.

Probeer het eens zou ik zeggen

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, lag er bij mij aan dat ik nVidia Referentiedrivers gebruikte (en nog steeds gebruik). Met originele drivers werkt het wél goed. Als je persé referentiedrivers wil blijven gebruiken moet je hardwareacceleratie uitzetten in AsusDVD (PowerDVD). Dat kan met jou systeem makkelijk, bij mij werkt het ook op een P3-500.

• stfn345
Dat stond al uit ..

Wanneer ik het aanzet zegt ie :

The hardware-accelerated decoding function provided by your display card is not available.

Verwijderd

goed lezen, hij heeft het over een SCSI !!!

ik heb ook een asus v7700 en ik heb geen problemen met asusdvd speler.
(p3-700@933)

dus ik heb geen idee waarom het bij jouw niet vloeiend is.

Verwijderd

Gebruik je wel de meest recente drivers van NVidia? Die zijn meestal stukken beter dan de drivers van Asus zelf. Je moet er soms wel wat functionaliteit voor inleveren, maar goed, daar zit je meestal toch niet echt op te wachten.. hoe sneller en vloeiender, hoe beter toch? :)

• stfn345
`Yup ik ga maar eens die 6.35 proberen ?
zou dat helpen of zijn die 6.34 toch sneller ?

• stfn345
Ik heb nu 6.35 installed...
Nog steeds hetzelfde probleem.

Uhmm zou het aan de Toshiba 10x kunnen liggen ?

Verwijderd

Heb je hardware accelerated decoding wel aanstaan in je video properties ? de 7700 kan dat dus en zou dat dan kunnen helpen om het beeld te versnellen

• stfn345
Ik krijg fucked up beeld als ik Hardware accelerated zooi aanzet.

Ik krijg wel de film.. maar met heel veel blokjes er doorheen

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Ligt niet aan je drivers, videokaart of DVD speler. Heb zelf ook een toshiba, PIII450 en matrox G400, MAAR ik gebruik WinDVD 2000. Ik heb heel lang gezocht naar een goede speler, en dit is de beste. Ook heel veel reviews erop nagalezen, en hij is echt goed. Je moet DVD Genie gebruiken om het surroundgeluid aan te zetten, maar dan heb je ook wat!

• stfn345
Dat zal ik eens proberen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem: net geen vloeiend beeld met ASUSDVD 2000 (powerDVD 2.55).

Systeem Duron 850, ASUS V7100/TV A-open 9632, UDMA aan.

Een wazig programma als MGI softDVD produceert wel een vloeiend beeld.

Vreemd.

• stfn345
Dat zal ik ook eens proberen.

Verwijderd

Adonias check mail

Verwijderd

K heb ook 7700 alles loopt soepel (DMA aan)
Maar als je exht goede kwaliteit DVD wilt afspelen kan je toch beter een DXR3 kaartje bij zetten.
Dit gooit het beeld ook nog eens super strak naar je TV toe
Pagina: 1